ایل دوریْش توجه کنید لطفاً جد شما قباد بوده که فرزند ایتی بوده ایتیوند و چون جدا شده و محل سکونت خودشو تغییر داده و به دو طایفه تقسیم شده اند و اسم دوریْش به معنای ریشه دوم اسم گرفته . در حمله بیگانه به
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
درون یک کشور و تاراجش کسی دختر به متهاجم نمیده لاکی ها و لاک زبانان تا این ده پانزده سال اخیر نه دختر به غریبه داده نه از غریبه دختر گرفته مال همینه هنوز اصالتمون تغییر نکرده
مختصری در باره ی فرزندان شاهوردیخان اتابک لر کوچک
گرد آورنده: احمد لطفی
آنچه مسلم است شاهوردیخان بعد از شکست در قلعه چنگوله، الله وردیخان دست بسته وی را نزد شاه عباس صفوی در لب رود خانه سیمره آورد.
... [مشاهده متن کامل]
شاهوردیخان غرورش اجازه نداد ، که مراتب احترام به شاه عباس صفوی پادشاه ایران را بجا آورد، همچنین برای نجات خویش هم به پادشاه التماس و کُرنش ننمود.
شاهوردیخان اتابک و جمعی از یارانش در لب رود صیمره کشته شدند، فرزندانش نیز به زندان روانه ساختند. آنطور که تاریخ معاصر و یدالله خان علوی والی فرزند غلامرضا خان ابوقداره، بیان کرده، شاهوردیخان پسری به نام اصلان داشته است. اگر این پسر زندان و طبق کتاب حاج هاشم ، جد برخی از هاشمی های رفسنجان باشد پس تکلیف یک پسر شاهوردیخان مشخص شد. وی گویا بعد از آزادی از زندان به حوالی تبریز تبعید شده است. ویا در بین قزلباشهای ترک زیسته تا بعدها سر از کویر یزد در آورده است. ( البته جای دقت نظر و تاءمل بیشتری دارد. )
از زن سومش که دختر سید مبارک مشعشعی بوده دو پسربه نام ها نیدل و احمد بر جای می ماند. اعقاب احمد فرزند شاهوردیخان اتابک، در بین مشعشعی ها و ا عراق و در عراق زندگی می کنند، و لی تمام میرها و غضنفری و بطورکلی اعقاب نیدل در استان های ایلام و لرستان و قسمتی از خوزستان زندگی می نمایند.
طبق شجره نامه شاهوردی خان از اجداد فرزندان میرشاهقلی
که بخشی از آنها در کوهدشت لرستان و بخشی هم در روستای رماوند سکنی گزیدند که بعدها به دلایلی به دره شهر کوچ کردند قابل دقت نظر می باشد. در شجره ای که ابراهیم کریم نیا فرزند علی پاشا ارائه کرده است. بسیار قابل استفاده برای اهل تاریخ است. شچره ی وی به شرح زیر است؛
ابراهیم کریم نیا فرزند علی پاشا فرزند میرزا حسین فرزندمهدی فرزند کریم فرزند میرزا مهدی فرزند میرشاه قلی فرزند میر خنجر فرزندمیر کامران فرزند میر قیصر فرزند میر علی رضا فرزندمیر جهانگیر فرزند میر ابراهیم رستم فرزند میر نیدل، فرزند میر شاهوردی خان فرزند میر شاه محمد ( محمدی )
این شجره از آب راهیم کریم نیا تا شاهوردیخان ۱۴ نسل است و از لحاظ تاریخی شجره ی قابل قبولی است.
اما دربین اسناد خانمحمدی های کُلم، آنها میرهومان یا میر جشنی را فرزند بدر الدین فرزند شاهوردیخان فرزند محمدی فرزند شاه رستم اول می دانند.
در ویکیپدیا ایل ملکشاهی چنین آمده است؛
طایفه قَیطول قَیطاس: جد این طایفه، قیطاس بن قباد بن الله ویس بن مال هومان ( مالیمان ) یا میر چژنی معروف به باشی اول می باشد و در زمان صفویه از منطقه چنار باشی بدره به ملکشاهی مهاجرت کرده اند. [۱۲۵] املاک این طایفه از طایفه کینیانه خریداری شده است. آنها دارای سه تیره: کوسه– قیطاسی – مرادبیگ می باشند. کدخدای این طایفه محم قوچگه می باشد. سپس در دو ران معاصر محمد تقی قیطاسی به کدخدایی رسید. خانواده های امامی پور، قیطاسی، قمری در استان ایلام و عزیزالحاج علی حیدر نماینده عراق در یونسکو از این تیر و طایفه اند.
[ تیره کوسه در پران پرویز و حومه رومشکان و پلدختر که جزوبازوند و یا زیودار هستند، آیا با این کوسه در ارتباط هست، و یا فقط مشابهت اسمی است. کدخدا فتحی بازوند که مادرش سوره میری و حدود یک سوم هم از تیره ی سلان سوره میری در آنجا زندگی می کنند. آیا ارتباطی هست یانه، به نظر می آید تحقیقات بیشتری نسبت به اعقاب شاهوردیخان اتابک لازم است. ]
طایفه باولِگ:
جد این طایفه میر جشنی ( میر چژنی ) - قیطاس بن قباد بن الله ویس بن مال هومان - بوده است و به سه تیره: ملک شه– ایوه شه – سلامراد تقسیم می شوند. ملک شه دارای شش فرزند ۱ - پاشه ۲ - قیصور دارای دو فرزند مولی و فرزالی بوده است ۳ - هواس ( تیره های هواس و لطفی ) ۴ - دولتیار ( جد حاتگه و دوشم ) ۵ - شهباز ( جد باولگ گچان ) ۶ - سیاوش می باشد. ایوشه دارای فرزندانی به نام های: خان احمد ( محمود بگ، دارابگ و خانابگ ) ، میری بگ ( میر احمد ) ، حیلگه، رحمتعلی، شارگه، عنبره، فریمبگ و کلبعلی ( کلاه پهن ایلام ) بوده است. سلامراد فقط یک فرزند به نام قیطول قیطاس داشته است. کدخدا یاری بگ، شیخ ابوالقاسم واسطی، احمد ناصری گهر جوانترین نماینده تاریخ استان ایلام در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و آیت الله لطفی امام جمعه پیشین شهر ایلام از این طایفه اند. تیره ای از طایفه باولگ به شهرستان چرداول مهاجرت کرده اند. خانواده های نصری و نصیری در شهر سرابله و خانواده های محمد یاری، نظری و گل گل نیا در شهرستان سیروان از این طایفه اند. همچنین تیره هایی از طوایف لرستان به میان طایفه باولگ مهاجرت نموده اند.
در اواخر دوره افشاریه و زندیه، �خمیس�، رئیس ایل ملکشاهی و فرزند ارشد شه میر، به دلیل این که قدرت جسمی خارق العاده ( معجزه آسا ) داشته است، معروف برادران شد و والی اسماعیل خان – والی لرستان و ایلام کنونی – وی را به فرماندهی نظامی منصوب نمود و حسن خان والی نوه اش را به نزد وی فرستاد تا قیام عشیره مالیمان ( مال هومان ) را سرکوب نماید. علاوه بر این، خمیس مردی رقیق القلب و انسان دوست بود و بعد از سرکوب کردن قیام عشیره مالیمان ( مال هومان ) ، اجازه نداد �خورگه� پسر رئیس عشیره مالیمان ( مال هومان ) را به قتل برسانند و وی را از مرگ نجات داد. در همین دوران ریاست ایل ملکشاهی چمزی به عهده خمیس بود.
ملگشاهی قیطول:درملکشاهی پنج قیطول قابل ذکر است؛
۱ - قیطول ملگشاهی
۲ - قیطول برده
۳ - قیطول باولگ
۴ - قیطول ملخطاوی
۵ - قیطول باشی
آنهاهمگی از یک نژاد می باشند و جد بزرگ آنان قیطاس بن قباد بن الله ویس بن هومان ( چژنی ) می باشد ( دست نوشته های عشیره مالیمان ص، 8 ) . بعد از مرگ هومان، شاه عباس اول به منطقه چنارباشی رفته است و مقام امیرالامرأ ( توشمال باشی ) را بدو داده است و بدین شیوه حاکمیت خود را براین منطقه حاکم نموده است. بعدها پسر وی به نام"یوسف" را به حاکم و بزرگ منطقه ملگشاهی و اطراف آن انتصاب و بعد ازمرگ یوسف، ملگشاه پسر وی جایش را گرفته است. به همین دلیل نیز، ریش سفیدان قیطول ملگشاه براین باورند: در اصل نام عشیره آنان از ملگشاه پسر یوسف بن هومان برگرفته شده است و قبل از مرگ شاه عباس اول، نزدیک به شش قرن موجودیت داشته اند.
ولی گروه های قیطول در بین عشیره ملگشاهی به سه قسم تقسیم شده اند:
1 ) قیطول چمزی:
2 ) قیطول باولگ: .
3 ) قیطول گچی:
اکنون ۴۴۰ سال از مرگ شاهوردیخان آخرین اتابک لرستان می گذرد، و طبق قرائن و تحقیقات میدانی، اعقاب وی در ملکشاهی، سیمره و رومشکان و کوهدشت و خرم آباد و حومه پلدختر و اندیمشک و چوار و دهلران و آبدانان و شیروان و ایوان غرب و بدره و حومه، و. . . وجود دارند.
اولا قواد یا اولاد قباد . . . به نوادگان قباد یکم پدر خسرو انوشیران ساسانی اولاد قباد گفته میشود . این ایلات باهم برادرن وهم ریشه وهم خون هستند . اولادقباد . بیرانوند ایل زنگنه تیره بلمانی . گراوند عثمان وند بالوند
سلام بنده سعید قبادی هستم و دوس دارم اطلاعات کلی درباره طایفه اولادقباد به اشتراک بزارم ؛ طایفه اولادقباد از قوم لک میباشند که در حال حاضر اهل مذهب تشیع میباشند ، به خاطر این میگم : در حال حاضر چون برای
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
بنده اثبات شده که تمام طوایف قوم لک در گذشته نزدیک یعنی حدود سیصد الی چهارصد سال پیش همگی جزو آیین یارسان و اهل حق بوده اند و به مرور زمان اکثر لک ها به مذهب راستین شیعه گرویده میشوند ، در واقع باید گفت زمان طولانی از شیعه شدن لک ها نمیگذرد و همگی نیز اهل حق بوده اند که نشانه ها و علائم آن نیز به وفور در تمامی طوایف لک زبان دیده میشود ، طایفه اولادقباد در سه شهرستان کوهدشت ، نورآباد و هرسین به صورت روستایی و شهری زندگی میکنند که این طایفه دارای سه شاخه اصلی : کرم ویس ، هوز صالح و هوز جافر میباشد ، طایفه اولادقباد از لحاظ خویشاوندی و فرهنگی و گویش بیشترین شباهت را به طایفه ایتیوند و تا حدی هم به طایفه کاکاوند شباهت دارند ، تا جایی که بسیاری از بزرگان اولادقباد معتقدند که شخص قباد که موسس ایل اولادقباد بوده فرزند ایوت ( ایوتوند ) بوده یعنی در اصل مردم اولادقباد در گذشته جزیی از طایفه ایتیوند بوده اند که به مرور زمان جدا میشوند و خود طایفه ای به نام اولادقباد تشکیل میدهند، تعداد معدود افرادی نیز معتقدند که مردم اولادقباد اصالتا ترک بوده و از آذربایجان به مکان فعلی مهاجرت کرده اند که البته این نظریه بسیار بعید به نظر میرسد و هیچ نشانه ای نیز برای آن وجود ندارد و صحیح آن طبق تحقیقات یکی از بزرگان اولادقباد اینست که: در گذشته نه چندان دور عده کمی از اولادقباد به آذربایجان مهاجرت میکنند و بعد از مدتی تعدادی از آنها دوباره به سرزمین اصلی خود باز میگردند ولی عده اندکی در همان آذربایجان ماندگار میشوند که اکنون هم با نام قبادی در تبریز زندگی میکنند ، سرزمین هایی که طایفه اولادقباد در آن زندگی میکنند دارای طبیعتی بکر و زیبا و جنگلی و همچنین آثار تاریخی و تمدنی بسیار مهمی میباشند ، تنگه شیرز یکی از مهم ترین مناطق تفریحی و طبیعی میباشد که هر ساله پذیرای مهمانانا زیادی از سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی میباشد ، از لحاظ آثار تاریخی هم دو غار بسیار قدیمی که داری نقوش خاصی هستند که گفته شده متعلق به زمان زندگی انسان های نخستین هستند ، یکی غار میرملاس که متعلق به حدود ۱۲ هزار سال پیش میباشد و دیگری غار هومیان که تقریبا بیست هزار سال قدمت تاریخی میباشند که نقاشی ها و آثار زندگی انسان های نخستین در آن ها قابل مشاهده است ، در واقع منطقه اولادقباد هم قطب طبیعی و گردشگری و هم قطب تاریخی شهرستان های کوهدشت و نورآباد میباشند، مردم اولادقباد نیز مانند سایر طوایف ابتدا به صورت عشایری و کوچ نشینی و به اصلاح ایلاخ گرمسیر زندگی میکردند و در ایام مختلف سال بین کوهدشت و نورآباد و هرسین در حال تغییر مکان زندگی بودند اما سالهاست که دیگر یکجا نشین شده اند و یا به صورت روستایی یا در شهر زندگی میکنند، جالب است بدانید در جنگ تحمیلی هشت ساله مردم طایفه اولادقباد به خوبی خود را نشان داده و اثبات کردند به طوری که نسبت به جمعیتشان در میان طوایف دیگر بیشترین شهید را تقدیم به ایران عزیز کرده اند
علیرضا دلفان
باسلام خدمت دوستان و آقای لطفی
آقای لطفی قضیه دلفان های وزیر کش رو خاسته بودن منم از بزرگان همه پرس و جو کردم
عده ای از افراد مسلح طایفه دلفان به نام های:عباس سرناوه_شاه سله_
... [مشاهده متن کامل]
صیدعلی دلفان بردار عباس سرناوه_براگجر_و. . . . . . . انها یک گروه
غارتگر بودن
امیر لشکر امیر طهماسبی در روز چهاردهم فروردین۱۳۰۷که به سر کشی راه بروجرد_خرم آباد رفته بود در نزدیکی قریه رازان به دست افراد مسلح از طایفه دلفان ⬆️به ضرب گلوله مجروح شد
⤵️ادامه دارد. . . .
باسلام خدمت دوستان و آقای لطفی
آقای لطفی قضیه دلفان های وزیر کش رو خاسته بودن منم از بزرگان همه پرس و جو کردم
عده ای از افراد مسلح طایفه دلفان به نام های:عباس سرناوه_شاه سله_
... [مشاهده متن کامل]
صیدعلی دلفان بردار عباس سرناوه_براگجر_و. . . . . . . انها یک گروه
غارتگر بودن
امیر لشکر امیر طهماسبی در روز چهاردهم فروردین۱۳۰۷که به سر کشی راه بروجرد_خرم آباد رفته بود در نزدیکی قریه رازان به دست افراد مسلح از طایفه دلفان ⬆️به ضرب گلوله مجروح شد
⤵️ادامه دارد. . . .
سلام اقای قیصری لطفا اطلاعاتتونو رو درمورد طایفه درویش وشجرنامه در اختیار بنده قرار بدین بند جز طایفه درویشم از کوهدشت
نسل سادات به ائمه علیهم السلام برمی گرده همه ی ما شیعیان علاوه بر اینکه خود را پیرو آنها می دانیم محب آنها هستیم چه سعادتی بالاتر از این که سرناوه ارتباط با سادات داشته واز نسل امام موسی بن جعفر ( ع )
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
علیه السلام باشد لطفاً هرکسی که اطلاعات متقن و کافی دارد ارائه نمایند همه شما می دانید که اجداد ما زیر بار زور خوانین نرفته اند و این نشان از آزادگی آنها داشته است و شاید در دورانی که سادات و علویان قبل از صفویه مجبور به پنهان کردن هویت خویش بوده اند اصالت خود را پنهان کرده, و خود را دلفان سرناوه ( اسم محل ) معرفی کرده اند تا گزندی به فرزندانشان نرسد وهم می دانیم که طوایف دلفان ایلی به نام سرناوه را قبول ندارند.
سلام من از طایفه شمسی پور هستم میخواستم ببینم از کجا بفهمم اصل و نصبم به کجا بر می گرده. چطور می توانم شجره نامه پیدا کنم
باسلام من ازفردی بنام درویش که جدنهم خودم است شروع میکنم درویش، بهاالدین، عالی، نصراله، علی، عبداله، فقی الدین، عبداله، محمد، احمد، قطب الدین، علی، فیض اله، ابراهیم، محمدساکن، شعبان، برهان، محمدآس، برهان،
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
برهان، برهان الانقته، احمد، یحیی المحدث، حسین، ذوالقد، زیدالشهید، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، وچهل وشش نفربعدهرکس ازطایفه درویش نوراباد کوهدشت نهاوند ملایر، خرم ابادو، ، ، ، ، ، ، مابقی راخواست درخدمتم فقط دوریش باشه
اینکه درویش سیدباشنددروحله اول بایدبخدمت عموزاده هایم عرض کنم خودش یک سعادت است چون سیدها نسب شان به پیامبراکرم برمیگرده نمیدونم کسی که درویش نیست چراحساسیت نشون میده این به ماطایفه درویشی مربوط است وداریم
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
نظرات خودمان راجویامیشیم اگه ازنسب شخص دومی صحبت شداونوقت اظهارنظرکنه اونم دررابطه باایل وتبارخودش کن ازاقای احمدلطفی که سوادومعلومات داره دراین رابطه میپرسم ایااین صحبتهاکذب است یاخیراگه دروغ است پس شجره نامه موجوداین وسط تکلیفش چیست قبلا ازشماممنونم وازبزرگان که نظرداده اندعذرمیخام وخواهش میکنم چنانچه سوادلازم راندارن نظری ندهمد
با سلام چند وقتی است که در فضای مجازی و محافل بحثی هست در مورد اینکه فلان طایفه لک هست و فلان طایفه لر و . . . .
عزیزان لک زبان ؛ ملامنوچهر کولیوند لک زبان بوده ، کریم خان زند هم همینطور اجداد سگوند ها لکی صحبت کرده اند
... [مشاهده متن کامل]
دلفان
بیرانوند
حسنوند
باجولوند
کولیوند
کونانی
گراوند
و . . .
حداقل شصت درصد لرستان کنونی لکی تکلم میکنند و عده ی زیادی هم که لری صحبت میکنند اصالتا لک زبان هستند .
پشت کوه والی منطقه ای بسیار گسترده بوده که والی لک زبان بوده ! حالا والی پشت کوه ، کریم خان زند و ملامنوچهر کولیوند خودشان را لر معرفی میکنند !!
تعجبی ندارد چون واژه لک رو در زمان پهلوی به ما اطلاق کردند .
چرا؟
چون این استان در دست حاکمانی با اصالت لر فیلی بوده مانند خوانین بیرانوند و حسنوند و دلفان و غضنفری و بالاوند ( خاندان والی پشت کوه ) و رضا خان برای حاکم ماندن این مناطق تفرقه ای ساخت که کارساز بود جدا کردن لر فعلی از لرستان جنوبی و لر فعلی شد لک و لر جنوبی شد لر!!
که بدون شک همه میدانیم جمعیت لک ها یا همان لرهای فعلی چندین برابر لر های جنوبی می باشد .
ما شدیم لک ( یعنی نه لر نه کرد ) و برادران لرستان جنوبی در زمان پهلوی بهشون مناسب بیشتری داده شد و شدن لر .
اما میدونیم که کریم خان گفت ما لریم ، ملامنوچهر کولیوند هم همینطور و والی هم همینطور ( کسانی که لکی صحبت میکنند ) و جالب تر این که کلمات قدیمی لکی و بختیاری بسیار به هم نزدیک ترند تا کلمات لری بروجرد و بالاگریوه به لکی
فارسی . گذاشتمش اینجا
لکی : نیامسه ایره
بختیاری : نیامسه ایچه
خرم آبادی : نیامشه ایچه
در لکی و بختیاری خیلی جاها ش سوم شخص به س تبدیل میشه
با تشکر
عزیزان لک زبان ؛ ملامنوچهر کولیوند لک زبان بوده ، کریم خان زند هم همینطور اجداد سگوند ها لکی صحبت کرده اند
... [مشاهده متن کامل]
دلفان
بیرانوند
حسنوند
باجولوند
کولیوند
کونانی
گراوند
و . . .
حداقل شصت درصد لرستان کنونی لکی تکلم میکنند و عده ی زیادی هم که لری صحبت میکنند اصالتا لک زبان هستند .
پشت کوه والی منطقه ای بسیار گسترده بوده که والی لک زبان بوده ! حالا والی پشت کوه ، کریم خان زند و ملامنوچهر کولیوند خودشان را لر معرفی میکنند !!
تعجبی ندارد چون واژه لک رو در زمان پهلوی به ما اطلاق کردند .
چرا؟
چون این استان در دست حاکمانی با اصالت لر فیلی بوده مانند خوانین بیرانوند و حسنوند و دلفان و غضنفری و بالاوند ( خاندان والی پشت کوه ) و رضا خان برای حاکم ماندن این مناطق تفرقه ای ساخت که کارساز بود جدا کردن لر فعلی از لرستان جنوبی و لر فعلی شد لک و لر جنوبی شد لر!!
که بدون شک همه میدانیم جمعیت لک ها یا همان لرهای فعلی چندین برابر لر های جنوبی می باشد .
ما شدیم لک ( یعنی نه لر نه کرد ) و برادران لرستان جنوبی در زمان پهلوی بهشون مناسب بیشتری داده شد و شدن لر .
اما میدونیم که کریم خان گفت ما لریم ، ملامنوچهر کولیوند هم همینطور و والی هم همینطور ( کسانی که لکی صحبت میکنند ) و جالب تر این که کلمات قدیمی لکی و بختیاری بسیار به هم نزدیک ترند تا کلمات لری بروجرد و بالاگریوه به لکی
فارسی . گذاشتمش اینجا
لکی : نیامسه ایره
بختیاری : نیامسه ایچه
خرم آبادی : نیامشه ایچه
در لکی و بختیاری خیلی جاها ش سوم شخص به س تبدیل میشه
با تشکر
والا بالاخره نفهمیدیم آیاسیدهستیم یانه هرکس نظری میده که البته قابل احترام است الان عده ای ازدرویش های تبعیدی که درخرم اباد نهاوندوملایرهستندشجره نامه سیدبودن خودراپیداوبعضی هاشون پرثبت احوال انرادرشناسنامه هاشون ثبت کرده اندکه اگه بخواهیدمیتونم ازدرویش که جدمن میباشدبه بعدرادراختیارشمابگذارم
با سلام
بنده نواده درویش فرزند سید شاه قلی از روستای سرناوه دلفان هستم. فرمایش استاد لطفی در مورد شجره مردم سرناوه کاملا صحیحه ، سید شاه قلی از خوزستان به دلفان مهاجرت می کنه ، حالا دلیلش رو نمی دونم و در این جا دختری از ایتیوند به همسری میگیره فرزندانش چند سال بعد در پی درگیری با دایی ها از اون منطقه مهاجرت میکنن یکی از پسران به نام درویش در منطقه دلفان میمونه و برای چهار فرزند خودش به نام های شطّه ، عبدالحسین ( اَودِسه ) ، جَمه و قاسمبگ ، زمینی رو خریداری می کنه که الان حدود هشت نسل از اون زمان در این ملک سکونت دارند . آدرس روستای سرنامه : جاده الشتر به سمت نورآباد پنج کیلومتر نرسیده به نورآباد بین روستای گاوکش و دوراهی زالی ، روستا به علت مهاجرت مردم به خرم آباد تقریبا خالی از سکنه است اما تابستان برای کشاورزی عده ای تا آخر فصل برداشت اونجا هستند و بعدش برمیگردند
... [مشاهده متن کامل]
بنده نواده درویش فرزند سید شاه قلی از روستای سرناوه دلفان هستم. فرمایش استاد لطفی در مورد شجره مردم سرناوه کاملا صحیحه ، سید شاه قلی از خوزستان به دلفان مهاجرت می کنه ، حالا دلیلش رو نمی دونم و در این جا دختری از ایتیوند به همسری میگیره فرزندانش چند سال بعد در پی درگیری با دایی ها از اون منطقه مهاجرت میکنن یکی از پسران به نام درویش در منطقه دلفان میمونه و برای چهار فرزند خودش به نام های شطّه ، عبدالحسین ( اَودِسه ) ، جَمه و قاسمبگ ، زمینی رو خریداری می کنه که الان حدود هشت نسل از اون زمان در این ملک سکونت دارند . آدرس روستای سرنامه : جاده الشتر به سمت نورآباد پنج کیلومتر نرسیده به نورآباد بین روستای گاوکش و دوراهی زالی ، روستا به علت مهاجرت مردم به خرم آباد تقریبا خالی از سکنه است اما تابستان برای کشاورزی عده ای تا آخر فصل برداشت اونجا هستند و بعدش برمیگردند
... [مشاهده متن کامل]
باسلام جناب آقای لطفی، بنده از طرف پدر از تیره یا هوز مراد ( معروف به هوز مرای ) از تیره های طایفه طالوند واز ایل ایتیوند دلفان البته مقیم شهرستان هرسین می باشم واز طرف مادر هم ازتیره صالح هوز کسیله از
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
طایفه طالوند ایتیوند می باشم. در مورد شجره نامه تیره یا هوز مراد معروف به هوز مرای می خواستم سئوال بپرسم به گفته بعضی نسب ما به "تیره جانجان" از تیره های ساکن در پشت کوه ایلام می رسد آیا صحت دارد یاخیر؟ از طرف مادر بزرگ پدری هم از تیره اسماعیل داودی یا سمایل داوت یا سمایلن ایتیوند می رسیم، در مورد این تیره هم راهنمایی کنید ممنون خواهم شد.
سلام اقای لطفی بنده هم از طایفه درویش هستم از دوطرف پدری و مادری. و چند وقتیه که میگن دراویش شجره شون پیدا شده که سیدن. و من هم از ( هوز نظر ) هستم. روستای پدریم سفیدخانی ( منه ) هست. حالا ببینم صحت و سقم این ماجرا چیه. ایا حقیقت داره یا نه؟باتشکر. .
شما همه از قدیم که کوچک بودیم شنیده این که سرمایه سیدن الآن ناراحت شده اید
من بافرمایش شماموافقم نمیدانم این سیدبودن واین دزفول چطورازسرناوه واتیوندسردراورده
سرناوه ها نه سید هستند و نه از دزفول امده اند
این مطلب شما را با پیران در میان گذاشتم
یکسر ردشان کردند
سرناوه ها به ایل دلفان و بالا طایفه ایتیوند ( ایوت ین )
تعلق دارند
و با دسنوند ها و تونابی ها مرتبطنند
اینها خادمان بابابزرگ بوده اند از این رو دوریش نامیده شدنه اند .
این مطلب شما را با پیران در میان گذاشتم
یکسر ردشان کردند
سرناوه ها به ایل دلفان و بالا طایفه ایتیوند ( ایوت ین )
تعلق دارند
و با دسنوند ها و تونابی ها مرتبطنند
اینها خادمان بابابزرگ بوده اند از این رو دوریش نامیده شدنه اند .
اقای احمد لطفی
سرناوه ها به سادات دزفول چه
این مطلب شما را با پیران در میان گذاشتم همه یکسر ردشان کردند
سرناوه ها که در اصل از دلفانیانند مطعلق به بالا طایفه ایتیوند ( ایوت ین ) هستند
و اصلشان بر میگردد به دسنوند ها و تونابی ها
... [مشاهده متن کامل]
اینکه اینها خادمان بابابزرگ هستند باعث سید شدنشان نمیشود . .
همانطوری که نوروزی گفت دوریش معنی سید نمیدهد.
سرناوه ها به سادات دزفول چه
این مطلب شما را با پیران در میان گذاشتم همه یکسر ردشان کردند
سرناوه ها که در اصل از دلفانیانند مطعلق به بالا طایفه ایتیوند ( ایوت ین ) هستند
و اصلشان بر میگردد به دسنوند ها و تونابی ها
... [مشاهده متن کامل]
اینکه اینها خادمان بابابزرگ هستند باعث سید شدنشان نمیشود . .
همانطوری که نوروزی گفت دوریش معنی سید نمیدهد.
سلام جناب لطفی
بنده از نوادگان نیازقلی می باشم
فرزندهمتعلی فرزند احمدفرزندمحمدعلی فرزند ملکعلی فرزندنیازقلی فرزند شهقلی
که حدود ۲۰۰سال پیش بعلت درگیری باخوانین جهانگیری زیرتنگ سرناوه را ترک کردیم وبه چغلوندی نزد خوانین بیرانوند آمدیم
... [مشاهده متن کامل]
نیازقلی ۴تابرادر داشته است بنامهای :زکریا، اولیا، فرهاد، علی رحم که درمیان اقوام بیرانوند پخش شده اند وچند تا برادرزاده هم داشته که در دره شهر می باشند
اولاد نیازقلی :غلامعباس وشاه عباس در کاسیان بیرانشهر می باشند
پاپی شاکرم وبرادرانش در معمولان می باشند.
بنده از نوادگان نیازقلی می باشم
فرزندهمتعلی فرزند احمدفرزندمحمدعلی فرزند ملکعلی فرزندنیازقلی فرزند شهقلی
که حدود ۲۰۰سال پیش بعلت درگیری باخوانین جهانگیری زیرتنگ سرناوه را ترک کردیم وبه چغلوندی نزد خوانین بیرانوند آمدیم
... [مشاهده متن کامل]
نیازقلی ۴تابرادر داشته است بنامهای :زکریا، اولیا، فرهاد، علی رحم که درمیان اقوام بیرانوند پخش شده اند وچند تا برادرزاده هم داشته که در دره شهر می باشند
اولاد نیازقلی :غلامعباس وشاه عباس در کاسیان بیرانشهر می باشند
پاپی شاکرم وبرادرانش در معمولان می باشند.
آقای موسیوندتیره های دلفان راکه گفتیدازچهارطایفه فرهاد اولیازکریاوعلی رحم فرزندان شهقلی هستن احتمالاسیدن
دلفان های ساکن بیرانوند پیرولی. بختوبگ. زکریا بله . آخه. صیدرضا. اولیا. که به دلفان سرناوه معروفند جزء کدام گروه دلفان های نورآبادند
درویش های دلفان یا دوریش لکی شاخه از ایل ایتیوند هستند و چون خدام زیارتگاه بابابزرگ دلفان بودند به آنها دوریش می گویند و سید نیستند
من از طایفه درویش هستم جدیدابعضی از اقوام ادعادارندکه ماسیدهستیم ایادرست استپدربزرگم برزو ، قیصر، شیرولی، سیف علی، میرزاعلی، حسن علی، زین علی، درویش ، بهاالدین، ، ، ، ، ، هستند
سلام جناب لطفی عزیز تقوی هستم از بروجرد اجداد ما از دستگرد امام زاده بخش کیار شهر فرخشهر چهارمحال و بختیاری زمان صفویه اومدن بروجردسما اشترینان و بخشی سیلاخور من هرچی پیگیر شدم و حتی به اونجا سر زدم چون زمان زیادی گذشته کسی اطلاعاتی نداشت فقط اسم روستای قدیم اونجا کمه بوده که قلعه اینجا مال ما بوده و در اسناد قدیمی قلعه مال افراسیاب بن اتابک لر بوده خواستم ببینم شما اطلاعاتی دارید من سعید 34 ساله فرزند احمد فرزند حاج غلامعباس فرزند محمدحسین فرزند محمدرفیع فرزند حاج محمدتقی خان فرزند حاج علی اکبرخان تا اینجا ما میدونیم باتشکر لطفا هرکس اطلاعاتی داشت تماس بگیره ممنون
... [مشاهده متن کامل]
09981260007
... [مشاهده متن کامل]
09981260007
باسلام خدمت جناب آقای لطفی چند روزیست که مطالب شما رو دیدم و مطالعه کردم به نوبه خود از زحمات ارزشمند شما صمیمانه کمال تشکر رو دارم.
لطفا در مورد شجره نامه طایفه دورئش ( درویش ) دلفان اطلاعاتی دارید؟
... [مشاهده متن کامل]
آیا این طایفه جز طایفه سرخه مهری هستن؟
سرخه مهری جز ایل دلفان هستن و یا مستقل ؟
با تشکر
لطفا در مورد شجره نامه طایفه دورئش ( درویش ) دلفان اطلاعاتی دارید؟
... [مشاهده متن کامل]
آیا این طایفه جز طایفه سرخه مهری هستن؟
سرخه مهری جز ایل دلفان هستن و یا مستقل ؟
با تشکر
من اهل سرناوه دلفان هستم زادکاهم اونجا میخام بدونم پدر پدران من در گجا ساکن بوده ان و چرا به اینجا آمده اند
سلام جناب لطفی . من دیر بانظرات شما آشنا شدم
من دلفان های سرناوه هستم که پدربزرگم سالها قبل به دلیل درگیری با خوانین آنجا و مسائل بعدی با برادرانش به دره شهر وسپس به اندیمشک آمد البته پسرعموهایی در خرم آباد داریم کاظمی ها و عده ای هم در دره شهر که دلفان وعیسی زاده گرفتن . ما نوه های کُناری . هستیم لطفا اگر اطلاعاتی دارید بفرمایید
... [مشاهده متن کامل]
من دلفان های سرناوه هستم که پدربزرگم سالها قبل به دلیل درگیری با خوانین آنجا و مسائل بعدی با برادرانش به دره شهر وسپس به اندیمشک آمد البته پسرعموهایی در خرم آباد داریم کاظمی ها و عده ای هم در دره شهر که دلفان وعیسی زاده گرفتن . ما نوه های کُناری . هستیم لطفا اگر اطلاعاتی دارید بفرمایید
... [مشاهده متن کامل]
سلام آفای لطفی من از نوه های
ملک پسر فتاح پسر شکر الله پسر أمر الله پسر فیض الله )
هستم. میخواهم بدانم که از کدام نسل دوستعلیوند هستیم و به شجره نامه خود مطلع شوم. لطفا مرا راهنمایی کنید
ملک پسر فتاح پسر شکر الله پسر أمر الله پسر فیض الله )
هستم. میخواهم بدانم که از کدام نسل دوستعلیوند هستیم و به شجره نامه خود مطلع شوم. لطفا مرا راهنمایی کنید
باعرض سلام ، اقاى احمد لطفی من یکی از دلفان هاى سرناوه هستم ، که جدم از سرناوه به بالاگریوه امده و از انجا زن اختیار کرده، ما خون از دلفان هاى سرناوه دور شدیم و محاجرت داشتیم دیگه خبرى از اقوام و اجدادمان نداریم. مدتیست شجره نامه اى پیدا شده براى دلفان هاى سرناوه که نوادگان پیر شمس الدین هستند . هفت جد من
... [مشاهده متن کامل]
علی نقی فرزند زیدعلی
زید علی فرزند پیرولی
پیرولی فرزند محمد عالی
محمدعالی فرزند علی کرم
و علی کرم فرزند فرهاد
اما بعلت محاجرتی که سالها پیش اتفاق افتاده الان در شجره نامه اسم این هفت جد من وجود نداره شما اطلاعى دارید که این فرهاد کدام فرهاد است؟؟یکی از آن پنج برادر است؟؟
چون یک فرهاد دیگر در شجره نامه هست اما فرزندانش باقر و فرزند باقر شاه ملک است.
... [مشاهده متن کامل]
علی نقی فرزند زیدعلی
زید علی فرزند پیرولی
پیرولی فرزند محمد عالی
محمدعالی فرزند علی کرم
و علی کرم فرزند فرهاد
اما بعلت محاجرتی که سالها پیش اتفاق افتاده الان در شجره نامه اسم این هفت جد من وجود نداره شما اطلاعى دارید که این فرهاد کدام فرهاد است؟؟یکی از آن پنج برادر است؟؟
چون یک فرهاد دیگر در شجره نامه هست اما فرزندانش باقر و فرزند باقر شاه ملک است.
درملاقاتی که با سید عبدالعلی رحیمی داشتم. ایشان خود را خواهرزاده ی طایفه ی سوره مهری چمکلان معرفی نمودند. شجره ی نسل مادری این سید که از نسل پدری، جزو سادات سید صلاح الدین ابدانان هستند به شرح زیر است.
... [مشاهده متن کامل]
سید امید علی و سید عبدالعلی ( سید عبدعلی ) و سیده گل نثار هرسه فرزند جونم ( جونم طلا ) فرزند شامراد ( شهمراد ) فرزند کمرخان فرزد حاج مقصیالی سوره مهری
برخی معتقدند کمرخان برادر حاج مقصیالی بوده است. کمرخان شوگرعلی و امیدعلی ( اُمیعلی ) و حاج مقصیالی برادر بوده اند.
نام شوهر" جونم" سید براکه بوده که حاصل این ازدواج دوسر به نامهای سید امیدعلی و سید عبالعلی و یک دختر به نام سیده گل نثار بوده است.
... [مشاهده متن کامل]
سید امید علی و سید عبدالعلی ( سید عبدعلی ) و سیده گل نثار هرسه فرزند جونم ( جونم طلا ) فرزند شامراد ( شهمراد ) فرزند کمرخان فرزد حاج مقصیالی سوره مهری
برخی معتقدند کمرخان برادر حاج مقصیالی بوده است. کمرخان شوگرعلی و امیدعلی ( اُمیعلی ) و حاج مقصیالی برادر بوده اند.
نام شوهر" جونم" سید براکه بوده که حاصل این ازدواج دوسر به نامهای سید امیدعلی و سید عبالعلی و یک دختر به نام سیده گل نثار بوده است.
در زیر تنگ و پشت تنگ سیآب آدینه وندها و خوانین و وابستگانشان زندگی می کنند
شجره فردی که در روزپنجشنبه مورخ ۱۶ آبان ماه سال۱۳۹۸ دیدم، و گفت از پشتکوه به اینجا آمده ایم به شرح زیر اعلام کرد
حامد آدینه وند فرزندیارولی دوم فرزند امیعلی فرزند یارولی اول فرزند باویله فرزند نظامی ۵ یا ۶ نسل قبل به منطقه آمده اند
... [مشاهده متن کامل]
شجره فردی که در روزپنجشنبه مورخ ۱۶ آبان ماه سال۱۳۹۸ دیدم، و گفت از پشتکوه به اینجا آمده ایم به شرح زیر اعلام کرد
حامد آدینه وند فرزندیارولی دوم فرزند امیعلی فرزند یارولی اول فرزند باویله فرزند نظامی ۵ یا ۶ نسل قبل به منطقه آمده اند
... [مشاهده متن کامل]
دوست گرامی به عرض میرساند که در قسمت فرزندان داغرخان نام یکی از پسران داغرخان را از قلم انداخته اید قاسم خان یکی از فرزندان داغر خان بوده که چهارفرزند داشته است به نامهای حسین خان تیپه خان محمود خان و
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
فاضل خان که حسین خان سه فرزند داشته که نامهای انها علی اکبر محمد و احمد بوده است که علی اکبر شش فرزند داشته که نامهای انها علی مردان علی اصغر حشمت الله نعمت الله عزت الله و حجت الله ( آیت ) بوده است و محمد دو فرزند به نامهای امین و وحید داشته است همچنین محمود خان فرزند پسر نداشته است و فاضل خان بدون فرزندبوده است و تیپه خان پنج فرزند داشته به نامهای نوروز پرویز رمضان جهانبخش و علی.
"درویشهای سرناوه در بیران شهر ( چقلوندی ) و چگنی"
نویسنده : احمد لطفی
جد برخی از دلفان های سرناوه، فردی به نام سید شمس الدین ( بابا شمس الدین ) ، که ازسادات و دراویش بابا رکن الدین دزفول بوده ، به منطقه دلفان می آید. آن درویش وسید ارزشمند، که به منطقه ی دلفان آمده است، جد این تیره از دراویش بابا بزرگی در دلفان و چگنی و خرم آباد و دره شهر و بیرانشهر می باشند.
... [مشاهده متن کامل]
این دراویش خود را فرزند فردی به نام درویش می دانند، الان دلفانهای سرناوه به نقل از فاضل رمضانی دلفان در چگنی و بیرانشهر معروف به طایفه درویش هستند.
فرزندان درویش شاهقلی که به بیرانشهر ( چقلوندی ) و چگنی مهاجرت اجباری کرده اند، عبارتند از؛
۱ - فرهاد
۲ - اولیاء
۳ - زکریا
۴ - علی رحم
۵ - نیاز قلی
این پنج برادر ، برادری دیگر داشته اند به نام درویش که در سرناوه باقی می ماند.
فرهاد و اولیاء و زکریاء و علی رحم به چقلوندی ( بیرانشهر ) مهاجرت می کنند.
نیاز قلی نیز به چگنی می رود،
یارکه و دو تا از برادرزاده هایش که از همان دراویش و دلفانهای سر ناوه هستند به سیمره ( دره شهر ) مهاجرت کرده اند. دوستانی که اطلاعات بیشتری در مورد چنین دلفانهایی که با خوانین کاظمی و جهانگیری دلفان درگیری داشته اند و از منطقه ی دلفان سرناوه مجبور به مهاجرت به نقاط فوق الذکر شده اند، لطفا" نظرات خود را اعلام نمایند. تا تاریخ این دراویش و دلفانهای وزیر کش بهتر روشن شود.
اصلاحیه مطلب قبلی
"درویشهای سرناوه در بیران شهر ( چقلوندی ) و چگنی"
نویسنده : احمد لطفی
جد برخی از دلفان های سرناوه، فردی به نام سید شمس الدین ( بابا شمس الدین ) ، که ازسادات و دراویش بابا رکن الدین دزفول بوده ، به منطقه دلفان می آید. آن درویش وسید ارزشمند، که به منطقه ی دلفان آمده است، جد این تیره از دراویش بابا بزرگی در دلفان و چگنی و خرم آباد و دره شهر و بیرانشهر می باشند.
... [مشاهده متن کامل]
این دراویش خود را فرزند فردی به نام درویش می دانند، الان دلفانهای سرناوه به نقل از فاضل رمضانی دلفان در چگنی و بیرانشهر معروف به طایفه درویش هستند.
فرزندان درویش شاهقلی که به بیرانشهر ( چقلوندی ) و چگنی مهاجرت اجباری کرده اند، عبارتند از؛
۱ - فرهاد
۲ - اولیاء
۳ - زکریا
۴ - علی رحم
۵ - نیاز قلی
این پنج برادر ، برادری دیگر داشته اند به نام درویش که در سرناوه باقی می ماند.
فرهاد و اولیاء و زکریاء و علی رحم به چقلوندی ( بیرانشهر ) مهجرت می کنند.
نیاز قلی نیز به چگنی می رود،
یارکه و دو تا از برادرزاده هایش که از همان دراویش و دلفانهای سر ناوه هستند به سیمره ( دره شهر ) مهجرت کرده اند. دوستانی که اطلاعات بیشتری در مورد چنین دلفانهایی که با خوانین کاظمی و جهانگیری دلفان اطلاعات بیشتری دارند لطفا" نظرات خود را اعلام نمایند. تا تاریخ این دراویش و دلفانهای وزیر کش بهتر روشن شود.
شجره نامه مهندس علی اکبر لطفی ؛
مصیب فرزند علی اکبر فرزند مرتضی فرزند چراغعلی فرزند لطفعلی فرزند مقصودعلی فرزند خلیل فرزند حسینعلی خان فرزند صفر علی خان فرزند حسین فرزند نوروزعلی فرزند کلبعلی خان ( کلاه پهن ) فرزند ایوشه ( ایوتشه )
مصیب فرزند علی اکبر فرزند مرتضی فرزند چراغعلی فرزند لطفعلی فرزند مقصودعلی فرزند خلیل فرزند حسینعلی خان فرزند صفر علی خان فرزند حسین فرزند نوروزعلی فرزند کلبعلی خان ( کلاه پهن ) فرزند ایوشه ( ایوتشه )
با سلام بنده از طرف مادر ی از تیره زید علی هستم
پدر بزرگم
قاسم پسر محمدرضاپسرهاشم پسرکاظم پسر حاتم پسر عبدالکریم پسر زید علی پسرکدخدااحمدپسرعینل اول پسر دوستعلی
پدر بزرگم
قاسم پسر محمدرضاپسرهاشم پسرکاظم پسر حاتم پسر عبدالکریم پسر زید علی پسرکدخدااحمدپسرعینل اول پسر دوستعلی
شجره ی سه خاندان از سوره میری های زرانگوش که الان حدود هشتاد یا نود سال است که ساکن دره شهر هستند. ۱ - خاندان رحمانی ( رحمه، رحمت، رحمتعلی ) نام واقعی به زبان لکی رحمه
۲ - خاندان میرزایی ( محمد میرزا، ممیرزا ) نام واقعی به زبان لکی ممیرزا
... [مشاهده متن کامل]
۳ - خاندان درویشی ( درویشعلی، دوریشعالی ) نام واقعی به زبان لکی دوریشعالی
شجره ی یک نفر از خاندان رحمانی ( رحمتی ) را از دوجوان که حدود ۲۶تا ۳۰ سال سن دارند، به شرح زیر است،
پویا و پیام هردو فرزند حبیب فرزند حافظ فرزند فرامرز فرزند رحمه ( رحمت، رحمتعلی ) فرزندملک ( ملک علی یا ملک میرزا ) فرزند محمود ( محمودعلی ) فرزند مله ( احتما لا" محمدعلی ) فرزند علی حسین سرخه مهری بوده است .
قول دوم؛
پویا و پیام هردو فرزند حبیب فرزند حافظ فرزند فرامرز فرزند رحمه ( رحمتعلی ) فرزند علی حسین فرزند محمود علی فرزند مله ( محمد علی )
یک شجره از خاندان میرزایی، از یک فرد حدود ۴۸ سال به نام منمود ( محمودعلی ) آغاز می کنم.
محمود علی فرزند شاعباس فرزند کرمی فرزند محمد میرزا فرزند ملک ( ملکعلی ) فرزند محمود ( محمودعلی ) فرزند مله ( محمد علی )
یک شجره از خاندان درویشی، از فردی حدرد پنجاه ساله شروع می کنم.
عباس قلی فرزند نظر علی فرزند مهرعلی فرزند درویشعلی فرزنر ملک ( ملک علی ، ملک میرزا ) فرزند محمود ( محمودعلی ) فرزندمله ( محمد علی )
احتمال هست مله یا میرواله یا میرولی نام داشته و برادر پیرواله یا پیرولی سوره میری بوده است. پیرولی در جنگ چهل جفتی شرکت داشته و نهایت به الشتر رفته
۲ - خاندان میرزایی ( محمد میرزا، ممیرزا ) نام واقعی به زبان لکی ممیرزا
... [مشاهده متن کامل]
۳ - خاندان درویشی ( درویشعلی، دوریشعالی ) نام واقعی به زبان لکی دوریشعالی
شجره ی یک نفر از خاندان رحمانی ( رحمتی ) را از دوجوان که حدود ۲۶تا ۳۰ سال سن دارند، به شرح زیر است،
پویا و پیام هردو فرزند حبیب فرزند حافظ فرزند فرامرز فرزند رحمه ( رحمت، رحمتعلی ) فرزندملک ( ملک علی یا ملک میرزا ) فرزند محمود ( محمودعلی ) فرزند مله ( احتما لا" محمدعلی ) فرزند علی حسین سرخه مهری بوده است .
قول دوم؛
پویا و پیام هردو فرزند حبیب فرزند حافظ فرزند فرامرز فرزند رحمه ( رحمتعلی ) فرزند علی حسین فرزند محمود علی فرزند مله ( محمد علی )
یک شجره از خاندان میرزایی، از یک فرد حدود ۴۸ سال به نام منمود ( محمودعلی ) آغاز می کنم.
محمود علی فرزند شاعباس فرزند کرمی فرزند محمد میرزا فرزند ملک ( ملکعلی ) فرزند محمود ( محمودعلی ) فرزند مله ( محمد علی )
یک شجره از خاندان درویشی، از فردی حدرد پنجاه ساله شروع می کنم.
عباس قلی فرزند نظر علی فرزند مهرعلی فرزند درویشعلی فرزنر ملک ( ملک علی ، ملک میرزا ) فرزند محمود ( محمودعلی ) فرزندمله ( محمد علی )
احتمال هست مله یا میرواله یا میرولی نام داشته و برادر پیرواله یا پیرولی سوره میری بوده است. پیرولی در جنگ چهل جفتی شرکت داشته و نهایت به الشتر رفته
یکی از خاندان های سیمر خاندان رحیمی است، آنها جزو طایفه رحیم خانی می باشند و شجره ی آنها تا جد پنجم رحیم خان به شرح زیر است؛
اسماعیل و شمس الدین و نوذر هرسه فرزند عزیزخان فرزند کریم خان فرزند کاظم خان فرزندعزیزالله خان فرزند رحیم خان فرزند حاجی خداداد فرزند دویج فرزند آقامیرزا فرزند محسن بگ فرزند رویج ( دویج )
... [مشاهده متن کامل]
طایفه کرد دوستعلی
****
حالا یکی که تا دیروز از لر های لک بوده. برای ما شجرنامه درمیاره و بین ما کردها و لر ها و عرب ها تفرقه افکنی می کند
****
حالا یکی که تا دیروز از لر های لک بوده. برای ما شجرنامه درمیاره و بین ما کردها و لر ها و عرب ها تفرقه افکنی می کند
در غرب کشور طوایف و ایلات لک و لر و کرد و ترک و فارس و عرب و یونانی و رومانی و ترک و پ. . . . می باشد . هرشجره لا اقل به تاریخ و هویت مرم کمک می کند.
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ٤١)