شبکه چند کانالی

دانشنامه عمومی

شبکه چند کانالی ( انگلیسی: Multi - channel network ) یا به اختصار «MCN» یک سازمان است که با پلت فرم های ویدئویی - تصویری گوناگون نظیر یوتیوب همکاری می کند تا به صاحبان کانال ها در حوزه هایی نظیر محصولات، برنامه ریزی، تهیه بودجه، ارتقاء متقابل، مدیریت شرکا، مدیریت حق نشر دیجیتال، ترویج قانونی/فروش یا گسترش مخاطبان یاری رساند[ ۱] و در مقابل درصدی از سود تبلیغات انجام شده در کانال ویدئویی را دریافت می دارد. [ ۲]
مزایا و معایب استفاده از یک شبکه چند کانالی همواره مورد بحث بوده و از جمله صاحبان کانال های پُرمخاطب همچون هنک گرین[ ۳] و فردی ونگ[ ۴] و حتی خودِ شرکت یوتیوب[ ۱] درباره اش اظهار نظر کرده اند.
برخی از مزایای احتمالی عبارتند از:
• دسترسی آسان به ابزار تهیه و نشر ویدئو[ ۵]
• بازاریایی، ترویج و آگهی بازرگانی[ ۶]
• دسترسی به تسهیلات تدوین، ویرایش و تولید[ ۷]
سی پی ام بیشتر[ ۸]
• دسترسی به پروژه های رسانه ای مرسوم و ستارگان مشهور[ ۹]
• گواهینامهٔ موسیقی برای آهنگ های پس زمینه و ترانه های بازاجرا ( برای موسیقی های دارای حق نشر ) [ ۱۰] [ ۱۱] [ ۱۲]
• عرضهٔ کالا یا رویدادها به طور زنده[ ۱۳]
با این همه، چندین مناقشه حول وحوش شبکه های مرتبط با یوتیوب وجود داشته است. به عنوان مثال، ماشینیما را به سبب قراردادهای دسترسی دائمی اش مورد انتقاد قرار داده اند. [ ۱۴] یک یوتیوبر پُرمخاطب به نام «آتن» ماشینیما را متهم ساخت که چندین مشترک را تهدید و وادار به بستن قراردادهایی می کند که سی پی ام آنها را کاهش می دهد.
چندین شرکت بزرگ تا کنون، برخی از شبکه های چند کانالی را خریداری و تصاحب نموده اند. در اوایل ۲۰۱۴ «مِیکر استودیوز» به مبلغ $۵۰۰ میلیون به شرکت والت دیزنی واگذار شد[ ۱۵] و «بیگ فریم» را دریم ورکس انیمیشن به مبلغ $۱۵ میلیون خریداری نمود. [ ۱۶] در ژوئن ۲۰۱۳، گروه آرتی ال، $۳۶ میلیون بر روی «شرکت برادبندتی وی» سرمایه گذاری کرد. [ ۱۷]
عکس شبکه چند کانالی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس