سیکِرْت، والْتِر (۱۸۶۰ـ۱۹۴۲)(Sickert, Walter)
تابلوی ملال، اثر سیکرت
نقاش انگلیسی. آثارش که اغلب امپرسیونیستیاند، ظرایفِ رنگ سایه و نور را در فضایی محزون به نمایش می گذارند. مناظر درهم برهم شهری، صحنه های داخلی منازل، و تماشاخانه های لندن در اواخر دوران ویکتوریا و دورۀ ادوارد، درون مایه های غالب در آثار اویند؛ تابلوی ملال (ح ۱۹۱۳؛ نگارخانۀ تیت، لندن) اثری است از این دست. هنرش بر نقاشان گروه کَمدِن تاون تأثیر گذاشت. سیکرت نقاشی را نخست از ویسلر در لندن، و سپس از دگا در پاریس، آموخت. اگرچه اغلب او را امپرسیونیست دانسته اند، همچون دگا، تنها تا اندازه ای در این چارچوب می گنجد؛ برای تابلوهایش طرح های سریعی در محل می زد، ولی هرگز در هوای آزاد نقاشی نمی کرد. با علاقه ای که به زندگی شهری داشت، و نیز به سبب شخصیت خاصّش، گروهی از نقاشان جوان را گرد هم آورد، که هستۀ گروه کمدن تاون را تشکیل دادند، گروهی که در ورود پست امپرسیونیسم به هنر انگلستان سهمی بسزا داشت. نوشته هایش در ۱۹۷۴ گردآوری و منتشر شدند.
تابلوی ملال، اثر سیکرت
نقاش انگلیسی. آثارش که اغلب امپرسیونیستیاند، ظرایفِ رنگ سایه و نور را در فضایی محزون به نمایش می گذارند. مناظر درهم برهم شهری، صحنه های داخلی منازل، و تماشاخانه های لندن در اواخر دوران ویکتوریا و دورۀ ادوارد، درون مایه های غالب در آثار اویند؛ تابلوی ملال (ح ۱۹۱۳؛ نگارخانۀ تیت، لندن) اثری است از این دست. هنرش بر نقاشان گروه کَمدِن تاون تأثیر گذاشت. سیکرت نقاشی را نخست از ویسلر در لندن، و سپس از دگا در پاریس، آموخت. اگرچه اغلب او را امپرسیونیست دانسته اند، همچون دگا، تنها تا اندازه ای در این چارچوب می گنجد؛ برای تابلوهایش طرح های سریعی در محل می زد، ولی هرگز در هوای آزاد نقاشی نمی کرد. با علاقه ای که به زندگی شهری داشت، و نیز به سبب شخصیت خاصّش، گروهی از نقاشان جوان را گرد هم آورد، که هستۀ گروه کمدن تاون را تشکیل دادند، گروهی که در ورود پست امپرسیونیسم به هنر انگلستان سهمی بسزا داشت. نوشته هایش در ۱۹۷۴ گردآوری و منتشر شدند.
wikijoo: سیکرت،_والتر_(۱۸۶۰ـ۱۹۴۲)