سیمکا ۸

دانشنامه عمومی

سیمکا ۸ ( به انگلیسی: Simca 8 ) یک خودروی اندازه متوسط ساخته شده توسط شرکت سیمکا، است که در فرانسه از نوامبر سال ۱۹۳۷[ ۲] تا سال ۱۹۵۱ به فروش می رسید.
سیمکا ۸ یک خودروی خانوادگی کوچک بود که توسط خودروساز فرانسوی سیمکا از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۵۱ تولید شد. این خودرو در سبک های بدنه مختلف از جمله سدان، کابریولت، کوپه و ون تجاری موجود بود. سیمکا ۸ توسط مهندس ایتالیایی، دانته جیاکوزا، طراحی شد که به خاطر کارش در فیات شهرت یافت.
سیمکا ۸ از یک موتور چهار سیلندر با حجم ۱٫۱ تا ۱٫۴ لیتر بهره می برد. سیستم تعلیق خودرو از سیستم تعلیق مستقل در جلو و یک محور عقب محکم استفاده می کرد. حداکثر سرعت آن در حدود ۸۰ مایل در ساعت ( ۱۳۰ کیلومتر در ساعت ) و مصرف سوخت بین ۲۳ تا ۲۸ مایل در ساعت ( ۱۰ - ۱۲ کیلومتر در لیتر ) بود.
در طول جنگ جهانی دوم، تولید سیمکا ۸ محدود بود و این خودرو بیشتر برای نظامیان آلمانی تولید می شد. با این حال، پس از جنگ، سیمکا تولید خود را از سر گرفت و همچنان یک خودروی محبوب در فرانسه و سایر بازارهای اروپایی بود. در سال ۱۹۵۱، Simca 8 توسط Simca Aronde جانشین شد، مدلی بزرگتر و مدرن تر که برای این شرکت بسیار موفق بود.
سیمکا ۸ به عنوان یک خودروی مهم در تاریخ خودروسازی فرانسه در نظر گرفته می شود، زیرا به تثبیت سیمکا به عنوان یک خودروساز مهم کمک کرد و به رشد و توسعه صنعت خودروسازی فرانسه کمک کرد.
سیمکا ۸ دارای موتور چهار سیلندر بود. در نتیجه عدد «۸» در نام این خودرو نشان دهنده ی تعداد سیلندر نبوده است.
موتور این اتومبیل ۱٬۰۸۹ سی سی بود و سازندگان آن ادعا می کردند توان ۳۲ اسب بخار در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را داشت. استفاده از آلومینیم برای سرسیلندر از ویژگی های غیرمعمول آن زمان بود که بر روی سیمکا ۸ وجود داشت.
از این خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه رسمی برای مقاصد مالیاتی استفاده می شد.
عکس سیمکا ۸عکس سیمکا ۸عکس سیمکا ۸
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران