سیستم فرود ابزاری

دانشنامه عمومی

در هوانوردی، سیستم فرود ابزاری یا آی ال اس ( ILS ) یک سیستم ناوبری رادیویی است که راهنمایی هایی کوتاه برد را برای هدایت هواپیماها فراهم می کند تا به آن ها اجازه دهد در شب یا در هوای بد، برای فرود به باند فرود نزدیک شوند. . نزدیک کردن هواپیما به باند فرود با این روش می تواند شرایط آب و هوایی فرود ایمن، را به طور چشمگیر، بهبود بخشد.
آی ال اس از دو سیگنال رادیویی جهت دار استفاده می کند، محلی ساز ( لوکالایزر ) ۸۸۵ ( فرکانس ۱۰۸ تا ۱۱۲ مگاهرتز ) ، که هدایت افقی را ارائه می دهد، و شیب گلاید ( فرکانس ۳۲۹٫۱۵ تا ۳۳۵ مگاهرتز ) نیز هدایت عمودی را ممکن می کند. رابطه بین موقعیت هواپیما و این سیگنال ها بر روی یک نشانگر نمایش داده می شود که اغلب یکی نشانگرهای اضافی در نشانگرهای وضعیت هواپیما است. خلبان سعی می کند هواپیما را طوری مانور دهد که این نشانگرها را در مرکز نگه دارد. آی ال اس همچنین ممکن است شامل نورپردازی با شدت بالا در انتهای باند باشد.
تعدادی از سیستم های فرود مبتنی بر رادیو بین دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۴۰ توسعه یافتند، به ویژه سیستم «پرتوی لورنز» که پیش از جنگ جهانی دوم در اروپا استفاده نسبتاً گسترده ای داشت. سیستم SCS - 51 توسعه یافته توسط ایالات متحده دقیق تر بود و در عین حال هدایت عمودی را نیز اضافه می کرد. مجموعه های زیادی در طول جنگ جهانی دوم در پایگاه های هوایی بریتانیا نصب شد که باعث شد این سیستم، پس از تشکیل سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی ( ICAO ) در سال ۱۹۴۷، به عنوان یک استاندارد بین المللی انتخاب شود. .
معرفی روش های نوین و دقیق با استفاده از سیستم های کم هزینه سامانه موقعیت یاب جهانی ( جی پی اس ) منجر به جایگزینی آی ال اس می شود. روش های مبتنی بر جی پی اس معمولاً فقط به یک سیگنال تقویت کننده چندجهته کم مصرف نیاز دارد که از فرودگاه پخش شود، که به طور چشمگیری ارزان تر از فرستنده های متعدد، بزرگ و قدرتمند مورد نیاز برای اجرای کامل آی ال اس است. تا سال ۲۰۱۵، تعداد فرودگاه های ایالات متحده که از رویکردهای LPV مشابه آی ال اس پشتیبانی می کردند، از تعداد سیستم های آی ال اس بیشتر شد، [ ۱] و انتظار می رود که این امر منجر به حذف نهایی آی ال اس در اکثر فرودگاه ها شود.
هواپیمایی که به باند فرودگاه نزدیک می شود توسط گیرنده های آی ال اس در هواپیما با انجام مقایسه عمق مدولاسیون هدایت می شود. بسیاری از هواپیماها می توانند سیگنال ها را به خلبان خودکار هدایت کنند تا به طور خودکار در مسیر حرکت کنند. یک ILS از دو زیر سیستم مستقل تشکیل شده است. محلی ساز هدایت جانبی را ارائه می دهد. شیب گلاید، هدایت عمودی را فراهم می کند.
عکس سیستم فرود ابزاریعکس سیستم فرود ابزاریعکس سیستم فرود ابزاریعکس سیستم فرود ابزاریعکس سیستم فرود ابزاریعکس سیستم فرود ابزاری
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران