سیتروئن سی۴ کاکتوس ( به انگلیسی: Citroën C4 Cactus ) یک کراس اور کامپکت کوچک شهری است که توسط شرکت فرانسوی سیتروئن تولید شده و در اسپانیا و برزیل مونتاژ می شود. تولید این خودرو از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است. از اکتبر ۲۰۱۷ فیس لیفت این خودرو وارد بازار شد و در آخرین ماه های تولید خود به خاطر همه گیری ویروس کرونا با مشکل در تولید همراه شد. سی۴ کاکتوس در کلاس خودروهای کامپکت اس یووی جای می گیرد و از پلت فرم PSA PF1 بهره می برد و در اصل یک نسخه بر پایهٔ سیتروئن سی۳ و سیتروئن دی اس۳ می باشد.
سیتروئن سی۴ کاکتوس طراحی متمایزی نسبت به سایر رقبای خود دارد. زهواره ای به نام "Airbump" در نمای کناری این خودرو قرار گرفته تا از آسیب دیدن خودرو هنگام پارک جلوگیری کند. مشتری می تواند با سلیقه خود یکی از چهار رنگ موجود را برای این زهواره انتخاب کند. خودروی مفهومی سیتروئن کاکتوس در نمایشگاه بین المللی خودروی آلمان ۲۰۱۳ معرفی شد که پیش نمونه ای از مدل تولید انبوه بود. [ ۱] مدل تولید انبوه سی۴ کاکتوس نیز در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۴ معرفی شد.
تولید این خودرو در آوریل ۲۰۱۴ و در خط تولید پی اس ای در ویلاورد، مادرید آغاز شد. فروش این خودرو نیز در ماه ژوئن ۲۰۱۴ و در فرانسه آغاز شد. سی۴ کاکتوس یک اس یووی پنج در است که در ابتدا با تیپ های تاچ، فیل و فلایر و با موتور بنزینی ۱٫۲ لیتری سه سیلندر خطی و موتور دیزلی ۱٫۶ لیتری چهارسیلندر خطی عرضه شد. [ ۲] [ ۳]
در سال ۲۰۱۶، سه تیپ جدید به نام های فلایر ادیشن، ریپ کرل و دبلیو نیز به این خودرو اضافه شدند که البته تیپ دبلیو بعدها به دلیل فروش کم از خط تولید کنار گذاشته شد.
در اکتبر سال ۲۰۱۶، رنگ لاگون بلو از این خودرو کنار گذاشته شد و به جای آن رنگ ظریف تر بالتیک بلو برای این خودرو در دسترس قرار گرفت؛ همچنین یک قرمز تیره به نام جلی رد به رنگ های گوناگون این خودرو اضافه شد. در ماه مهٔ سال ۲۰۱۷، رنگ محبوب شارک گرِی جای خود را به پلاتینیوم گری داد که کمی تیره تر بود و در دی اس۴ و دیسپچ ون ۲۰۱۶ نیز به کار می رفت. در بازار ایتالیا، تیپ دبلیو به نام توتال وایت ادیشن شناخته می شود؛ همچنین تیپ توتال بلک ادیشن نیز برای این خودرو عرضه شده و این تیپ ها در برخی از بازارها OneTone نامیده می شوند. اگر چه ۳۰ درصد از فروش کاکتوس در بریتانیا متعلق به خودروهای سیاه با زه سیاه بود، تیپ توتال بلک ادیشن در انگلستان ارائه نشد؛ می توان آن را پیکربندی کرد، اما چرخ های براق مشکی برای مطابقت با استاندارد مورد نیاز است.





این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفسیتروئن سی۴ کاکتوس طراحی متمایزی نسبت به سایر رقبای خود دارد. زهواره ای به نام "Airbump" در نمای کناری این خودرو قرار گرفته تا از آسیب دیدن خودرو هنگام پارک جلوگیری کند. مشتری می تواند با سلیقه خود یکی از چهار رنگ موجود را برای این زهواره انتخاب کند. خودروی مفهومی سیتروئن کاکتوس در نمایشگاه بین المللی خودروی آلمان ۲۰۱۳ معرفی شد که پیش نمونه ای از مدل تولید انبوه بود. [ ۱] مدل تولید انبوه سی۴ کاکتوس نیز در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۴ معرفی شد.
تولید این خودرو در آوریل ۲۰۱۴ و در خط تولید پی اس ای در ویلاورد، مادرید آغاز شد. فروش این خودرو نیز در ماه ژوئن ۲۰۱۴ و در فرانسه آغاز شد. سی۴ کاکتوس یک اس یووی پنج در است که در ابتدا با تیپ های تاچ، فیل و فلایر و با موتور بنزینی ۱٫۲ لیتری سه سیلندر خطی و موتور دیزلی ۱٫۶ لیتری چهارسیلندر خطی عرضه شد. [ ۲] [ ۳]
در سال ۲۰۱۶، سه تیپ جدید به نام های فلایر ادیشن، ریپ کرل و دبلیو نیز به این خودرو اضافه شدند که البته تیپ دبلیو بعدها به دلیل فروش کم از خط تولید کنار گذاشته شد.
در اکتبر سال ۲۰۱۶، رنگ لاگون بلو از این خودرو کنار گذاشته شد و به جای آن رنگ ظریف تر بالتیک بلو برای این خودرو در دسترس قرار گرفت؛ همچنین یک قرمز تیره به نام جلی رد به رنگ های گوناگون این خودرو اضافه شد. در ماه مهٔ سال ۲۰۱۷، رنگ محبوب شارک گرِی جای خود را به پلاتینیوم گری داد که کمی تیره تر بود و در دی اس۴ و دیسپچ ون ۲۰۱۶ نیز به کار می رفت. در بازار ایتالیا، تیپ دبلیو به نام توتال وایت ادیشن شناخته می شود؛ همچنین تیپ توتال بلک ادیشن نیز برای این خودرو عرضه شده و این تیپ ها در برخی از بازارها OneTone نامیده می شوند. اگر چه ۳۰ درصد از فروش کاکتوس در بریتانیا متعلق به خودروهای سیاه با زه سیاه بود، تیپ توتال بلک ادیشن در انگلستان ارائه نشد؛ می توان آن را پیکربندی کرد، اما چرخ های براق مشکی برای مطابقت با استاندارد مورد نیاز است.






wiki: سیتروئن سی۴ کاکتوس