سیتروئن سی۲ ( به انگلیسی: Citroën C2 ) خودرویی در کلاس سوپرمینی است که توسط کمپانی فرانسوی سیتروئن از اوت ۲۰۰۳ تا اکتبر ۲۰۰۹ تولید می شد. این خودرو جایگزین سیتروئن ساکسو است. در چین یک نسخهٔ متفاوت از سی۲ که بر اساس پژو ۲۰۶ است فروخته می شد. جایگزین این خودرو سیتروئن دی اس۳ و سیتروئن سی۳ است.
همراه با سیتروئن سی۳، سی۲ با موفقیت جایگزین سیتروئن ساکسوی محبوب اما قدیمی شد. این دو خودرو طراحی خارجی نسبتاً متفاوتی دارند، اما داشبورد یکسانی دارند و به سیتروئن اجازه می دهد تا زیر بازارهای مختلف کلاس سوپرمینی را در اختیار بگیرد. سی۲ توسط دوناتو کوکو طراحی شده است. [ ۱] سی۳ در ابتدا به عنوان یک «خودروی مناسب برای خانواده» با پنج در طراحی شده بود، در حالی که سی۲ قرار بود تصویری برای «رانندهٔ جوان» با دو در و ظاهری صاف تر ارائه دهد.
برخلاف ساکسو که تنها موفق به دریافت ۲ ستاره از ۵ ستاره در یورو ان سی ای پی شد، سی۲ توانست ۴ ستاره از ۵ ستاره این مؤسسه را دریافت کند. [ ۲]
در سال ۲۰۰۶ گروه پی اس ای تصمیم گرفت که با اجرای تغییراتی بر روی شکل و شمایل خودروی پژو ۲۰۶ نسخه ای از سیتروئن سی۲ را به صورت اختصاصی برای بازار چین عرضه کند. [ ۳] این ابتکار برای گروه پی اس ای تازه نبود چرا که پیش از این هم همین گروه با اجرای تغییراتی در شکل ظاهری خودروی پژو ۱۰۴ اقدام به عرضه خودروی سیتروئن ال ان ای نمود.
مشخصات فنی و موتوری این خودرو با توجه به این که در کارخانه سیتروئن چین مونتاژ می شود هیچ گونه شباهتی به دیگر نسخه های سیتروئن سی۲ ندارد. [ ۴]
طول آن در حالت طبیعی ۳۸۸ سانتیمتر ( ۱۵۳ اینچ ) ، عرض آن در حالت طبیعی ۱۶۸ سانتیمتر ( ۶۶ اینچ ) ، ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱۴۴ سانتیمتر ( ۵۷ اینچ ) و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۲۴ سانتیمتر ( ۸۸ اینچ ) است. این خودرو با دو نوع موتور در دسترس بود: ۱٫۴ لیتری با قدرت ۷۶ اسب بخار یا ۵۷ کیلووات و ۱٫۶ لیتری با قدرت ۱۰۶ اسب بخار یا ۷۹ کیلووات. وزن این خودرو از ۱٬۰۴۰ کیلوگرم ( ۲٬۲۹۰ پوند ) تا ۱٬۱۰۰ کیلوگرم ( ۲٬۴۰۰ پوند ) متغیر است. [ ۵]
در اواخر سال ۲۰۱۲، مدل کراس اوور این خودرو به نام سی۲ کراس عرضه شد.
تولید این خودرو این خودرو تا سال ۲۰۱۳ در چین در سایت ووهان دانگ فنگ پژو - سیتروئن ادامه داشت.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفهمراه با سیتروئن سی۳، سی۲ با موفقیت جایگزین سیتروئن ساکسوی محبوب اما قدیمی شد. این دو خودرو طراحی خارجی نسبتاً متفاوتی دارند، اما داشبورد یکسانی دارند و به سیتروئن اجازه می دهد تا زیر بازارهای مختلف کلاس سوپرمینی را در اختیار بگیرد. سی۲ توسط دوناتو کوکو طراحی شده است. [ ۱] سی۳ در ابتدا به عنوان یک «خودروی مناسب برای خانواده» با پنج در طراحی شده بود، در حالی که سی۲ قرار بود تصویری برای «رانندهٔ جوان» با دو در و ظاهری صاف تر ارائه دهد.
برخلاف ساکسو که تنها موفق به دریافت ۲ ستاره از ۵ ستاره در یورو ان سی ای پی شد، سی۲ توانست ۴ ستاره از ۵ ستاره این مؤسسه را دریافت کند. [ ۲]
در سال ۲۰۰۶ گروه پی اس ای تصمیم گرفت که با اجرای تغییراتی بر روی شکل و شمایل خودروی پژو ۲۰۶ نسخه ای از سیتروئن سی۲ را به صورت اختصاصی برای بازار چین عرضه کند. [ ۳] این ابتکار برای گروه پی اس ای تازه نبود چرا که پیش از این هم همین گروه با اجرای تغییراتی در شکل ظاهری خودروی پژو ۱۰۴ اقدام به عرضه خودروی سیتروئن ال ان ای نمود.
مشخصات فنی و موتوری این خودرو با توجه به این که در کارخانه سیتروئن چین مونتاژ می شود هیچ گونه شباهتی به دیگر نسخه های سیتروئن سی۲ ندارد. [ ۴]
طول آن در حالت طبیعی ۳۸۸ سانتیمتر ( ۱۵۳ اینچ ) ، عرض آن در حالت طبیعی ۱۶۸ سانتیمتر ( ۶۶ اینچ ) ، ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱۴۴ سانتیمتر ( ۵۷ اینچ ) و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۲۴ سانتیمتر ( ۸۸ اینچ ) است. این خودرو با دو نوع موتور در دسترس بود: ۱٫۴ لیتری با قدرت ۷۶ اسب بخار یا ۵۷ کیلووات و ۱٫۶ لیتری با قدرت ۱۰۶ اسب بخار یا ۷۹ کیلووات. وزن این خودرو از ۱٬۰۴۰ کیلوگرم ( ۲٬۲۹۰ پوند ) تا ۱٬۱۰۰ کیلوگرم ( ۲٬۴۰۰ پوند ) متغیر است. [ ۵]
در اواخر سال ۲۰۱۲، مدل کراس اوور این خودرو به نام سی۲ کراس عرضه شد.
تولید این خودرو این خودرو تا سال ۲۰۱۳ در چین در سایت ووهان دانگ فنگ پژو - سیتروئن ادامه داشت.
wiki: سیتروئن سی۲