من با نظر آقای پاپی موافقم کلهر شام تمام لرستان و کرمانشاه و ایلام هستش و لک و لر و کورد زیر مجموعه کلهرن . . .
پاپیها از یک نژاد نیستند،
تعدادی خانوار که در لرستان و در جوار شازاده احمد سکونت داشتند به پاپیر ( در جوار پیر ) مشهور بودند، اینان همچون هندوها دستار جیگری رنگ دورسر می بستند و برای امرارمعاش به تکدیگری جمع آوری نذورات مشغول بودند.
تعدادی خانوار که در لرستان و در جوار شازاده احمد سکونت داشتند به پاپیر ( در جوار پیر ) مشهور بودند، اینان همچون هندوها دستار جیگری رنگ دورسر می بستند و برای امرارمعاش به تکدیگری جمع آوری نذورات مشغول بودند.
با تنام احترامی که برای تموم قومیت ها قائلم . . قوم کلهرربطی به لرها نداره. . قون تودش قومی اصیل و با ریشه هست و از جایی منشعب و گرفته نشده. . با افتخارکلهراصیلم و ریشه ام کورده نه لر
واقعا من نمیدونم. این همه جعلیات پراکنی واسه چیه؟؟؟ سیاسیا چه ربطی به سیاهپوش داره؟؟؟ در ضمن سیاسیاها اصلا خودشون رو لور نمیدونن . تمام سیاسیاها لکی حرف میزنن . پاپی چه ربطی به مردم لک داره آخه؟؟؟
این حسین پاپی شده نخود هر آشی . خدا وکیلی این مثل اینکه هیچ کار و زندگی نداره . اگه منعش نکنی میگه آذربایجان غربی و شرقی و ترکمنستان و قرقیزستان و خاورمیانه همه زیرمجموعه پاپی هستند - اصلا پاپی کیه . پاپی
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
کیلوئی چنده خداوکیلی تو لرستان پاپی ها رو مسخره می کنن . پاپی طایفه ای از ایل بزرگ بالاگریوه است تازه قبولشون هم نداریم . پاپی ها بریده ای از ایل بزرگ بختیار هستن که به میان بالاگریوه اومدن این آقای پاپی چی میزنه من نمیدونم خدا شفاش بده . پاپی پاپی پاپی پاپی پاپی پاپی پاپی پاپی پاپی پاپی پاپی پاپی پاپی اینجوری بزرگ نمی شی فلانی
سلام؛اتفاقآ منبع تمام سیاهپوشان ایران در دزفول بوده وهست . سیاهپوشهای تمام ایران میدونند که خواستگاه اولیه همه اونها دردزفول بوده
ازطرفی خود سیاهپوشان دزفول هم به خوبی میدونندکه اصالتآ ازایل پاپی لرستان هستند؛حالا درست وغلطش رومن نمیدونم ولی ازخودشون شنیدم چون ۱۱سال در دزفول نظامی بودم ومیدونم که اونها معتقدند ازایل پاپی هستند
... [مشاهده متن کامل]
سیاه سیاه پسرعموهای حسنوندها هستند؟؟
چه کسی این روگفته؟
درکدام منبع تاریخی حسن پسرعمویی به نام سیاه سیاه داشته!؟
این یک دروغ تاریخی هست
خب بله چون سیاه سیاه های صیمره در درگیری ها وجنگهای تاریخی با حسنوندها متحدبوده طبیعی هست که اونها خود را نزدیک به حسنوندبدونند والبته وصلتهایی هم انجام گرفته ولی هیچ ربطی به لحاظ تباری به حسنوندها ندارند
درمورد اینکه سیاه سیاه ها جزو سیاهپوشان باشن یا نباشن بنده اطلاع ندارم
اگه جناب پاپی وجناب امیراطلاعاتی دارند لطفا ارائه بدهنداستفاده کنیم
بنده هم کتاب آقای علی اکبر علیزاده گیلان روخوندم و دراون کتاب به لر بودن سیاه سیاه ها اشاره کرده وداستان خاصی هم در اون توصیف کرده
ولی نگفته از کدوم گروه از لرها هستند
ازطرفی خود سیاهپوشان دزفول هم به خوبی میدونندکه اصالتآ ازایل پاپی لرستان هستند؛حالا درست وغلطش رومن نمیدونم ولی ازخودشون شنیدم چون ۱۱سال در دزفول نظامی بودم ومیدونم که اونها معتقدند ازایل پاپی هستند
... [مشاهده متن کامل]
سیاه سیاه پسرعموهای حسنوندها هستند؟؟
چه کسی این روگفته؟
درکدام منبع تاریخی حسن پسرعمویی به نام سیاه سیاه داشته!؟
این یک دروغ تاریخی هست
خب بله چون سیاه سیاه های صیمره در درگیری ها وجنگهای تاریخی با حسنوندها متحدبوده طبیعی هست که اونها خود را نزدیک به حسنوندبدونند والبته وصلتهایی هم انجام گرفته ولی هیچ ربطی به لحاظ تباری به حسنوندها ندارند
درمورد اینکه سیاه سیاه ها جزو سیاهپوشان باشن یا نباشن بنده اطلاع ندارم
اگه جناب پاپی وجناب امیراطلاعاتی دارند لطفا ارائه بدهنداستفاده کنیم
بنده هم کتاب آقای علی اکبر علیزاده گیلان روخوندم و دراون کتاب به لر بودن سیاه سیاه ها اشاره کرده وداستان خاصی هم در اون توصیف کرده
ولی نگفته از کدوم گروه از لرها هستند
برخلاف نظر اقای پاپی سیاه سیاه ها ربطی به سیاهپوش ها ندارند
سیاه سیاه از لحاظ جمعیتی از کل سیاه پوش ها بیشتره
مردمان سیاه پوش هرجا که رفتند اصالت خود را نیز با خود بردند و گذشته خویش را فراموش نکردند
... [مشاهده متن کامل]
از این رو وقتی خود سیاه سیاه ها خودشون رو از سیاهپوش ها نمیدانند پس باید قبول کرد
نکته قابل توجه اینست کرمانشاه نیز سیاه پوش دارد و اسمشان نیز سیاهپوش هست و میدانند از سیاه پوش های دزفول هستند
الیگودرز سیاهپوش داره هنوزم اسمش سیاهپوشه
بیرانوند سیاه پوش داره و هنوزم اسمش سیاه پوشه و هر دو میدونن که از سیاه پوش های دزفول هستند
الشتر سیاهپوش داره که اونا هم میدونن از کجا اومدن و اسمشونم سیاهپوشه
حالا چطور شد
که سیاه پوش های کلهر نمیدونن سیاه پوش هستند
و اسمشان بجای سیاه پوش سیاه سیاه است ؟
برادر قرار نیست هر کس که کلمه سیاه در نامش باشد مربوط به سیاهپوش ها باشد که . . .
سیاهپوش های قزوین هنوزم اسمشان سیاهپوش است اونوقت سیاه سیاه های کلهر که در همین نزدیکی هستند سیاه پوش اسمشان نیست . .
سیاه سیاه ها خود را پسر عموی حسنوند ها میدانند به خصوص سیاه سیاه های سیمره که خود را کاملا از حسنوند ها میدانند چرا که از لحاظ تاریخی خیلی بیشتر از بقیه سیاه سیاه ها با حسنوند ها ارتباط داشتند و وصلت طولانی و قدیمی با انها دارند .
برخوردار منطقه در دشت خاوه دلفان است
و به احتمال زیاد از همین منطقه مهاجرت کرده اند
و ربطی به سیاهپوش ندارند و برخردار هم شخصی نبوده بلکه محل سکونت قدیمیشان بوده هنوزم روستای برخوردار وجود دارد و از این رو میشود فهمید چرا خود را فامیل حسنوند ها و ایلات سلسله میدانند .
سیاه سیاه ها جمعیت زیادی دارند به هیچ عنوان نمیتوانند از نسل کسی باشند که ۲۰۰ سال پیش زنده بوده
در مهاجرت ملا گرگعلی فقط او مهاجرت کرد خود سیاهپوش ها میگن فقط او بوده که اومده در منطقه الشتر سکونت کرده
و در اخر بگم که سیاه پوش به هیچ عنوان جزوی از ایل پاپی نیست اقای امان الهی در کتاب کوچ نشینی نام طوایف ایل پاپی را نوشته اند و سیاهپوش ها جزوی از ان نیست
سیاه سیاه از لحاظ جمعیتی از کل سیاه پوش ها بیشتره
مردمان سیاه پوش هرجا که رفتند اصالت خود را نیز با خود بردند و گذشته خویش را فراموش نکردند
... [مشاهده متن کامل]
از این رو وقتی خود سیاه سیاه ها خودشون رو از سیاهپوش ها نمیدانند پس باید قبول کرد
نکته قابل توجه اینست کرمانشاه نیز سیاه پوش دارد و اسمشان نیز سیاهپوش هست و میدانند از سیاه پوش های دزفول هستند
الیگودرز سیاهپوش داره هنوزم اسمش سیاهپوشه
بیرانوند سیاه پوش داره و هنوزم اسمش سیاه پوشه و هر دو میدونن که از سیاه پوش های دزفول هستند
الشتر سیاهپوش داره که اونا هم میدونن از کجا اومدن و اسمشونم سیاهپوشه
حالا چطور شد
که سیاه پوش های کلهر نمیدونن سیاه پوش هستند
و اسمشان بجای سیاه پوش سیاه سیاه است ؟
برادر قرار نیست هر کس که کلمه سیاه در نامش باشد مربوط به سیاهپوش ها باشد که . . .
سیاهپوش های قزوین هنوزم اسمشان سیاهپوش است اونوقت سیاه سیاه های کلهر که در همین نزدیکی هستند سیاه پوش اسمشان نیست . .
سیاه سیاه ها خود را پسر عموی حسنوند ها میدانند به خصوص سیاه سیاه های سیمره که خود را کاملا از حسنوند ها میدانند چرا که از لحاظ تاریخی خیلی بیشتر از بقیه سیاه سیاه ها با حسنوند ها ارتباط داشتند و وصلت طولانی و قدیمی با انها دارند .
برخوردار منطقه در دشت خاوه دلفان است
و به احتمال زیاد از همین منطقه مهاجرت کرده اند
و ربطی به سیاهپوش ندارند و برخردار هم شخصی نبوده بلکه محل سکونت قدیمیشان بوده هنوزم روستای برخوردار وجود دارد و از این رو میشود فهمید چرا خود را فامیل حسنوند ها و ایلات سلسله میدانند .
سیاه سیاه ها جمعیت زیادی دارند به هیچ عنوان نمیتوانند از نسل کسی باشند که ۲۰۰ سال پیش زنده بوده
در مهاجرت ملا گرگعلی فقط او مهاجرت کرد خود سیاهپوش ها میگن فقط او بوده که اومده در منطقه الشتر سکونت کرده
و در اخر بگم که سیاه پوش به هیچ عنوان جزوی از ایل پاپی نیست اقای امان الهی در کتاب کوچ نشینی نام طوایف ایل پاپی را نوشته اند و سیاهپوش ها جزوی از ان نیست
اتفاقآ کل ایل کلهر یا که لر یا کهلر اصالتا لر هستند
هنوزم الارغم همجواری با کردها زبانشون متفاوته وزبان کلهری نام داره
دربیشتر واژگان کلمات اصیل لری دارند
جالبه بدونیدیکی از قدیمی ترین ومکان تربن پل های تاریخی در استان لرستان نامش پل کلهری هست که خود نشان از لر بودن وبومی بودن این مردمان درلرستان هست تما در طی زمان باغفلت لرها و جریان تمامیت خواه پانکرد متاسفانه کلهرها دچار خودکردپنداری شدند
... [مشاهده متن کامل]
ولی خوشبختانه خود کلهرها نیز دیگه چندسالی هست که به حقیقت لر بودن خودشون آگاه شدند
هنوزم الارغم همجواری با کردها زبانشون متفاوته وزبان کلهری نام داره
دربیشتر واژگان کلمات اصیل لری دارند
جالبه بدونیدیکی از قدیمی ترین ومکان تربن پل های تاریخی در استان لرستان نامش پل کلهری هست که خود نشان از لر بودن وبومی بودن این مردمان درلرستان هست تما در طی زمان باغفلت لرها و جریان تمامیت خواه پانکرد متاسفانه کلهرها دچار خودکردپنداری شدند
... [مشاهده متن کامل]
ولی خوشبختانه خود کلهرها نیز دیگه چندسالی هست که به حقیقت لر بودن خودشون آگاه شدند
سلام کلهر یک قوم اصیل میباشد
و از زیر شاخه کورد میباشد و هیچ ربطی به لرها ندارند
و از زیر شاخه کورد میباشد و هیچ ربطی به لرها ندارند
سلام ، سپاس فراوان از شما
خاندان خسروی یک موضوع انکار ناپذیر است و خان بزرگ بی چون چرای سیاسیاه بودن ولی سیاه سیاه را به لرستان ربط ندیدین ممنون . کذب میباشد
خاندان خسروی یک موضوع انکار ناپذیر است و خان بزرگ بی چون چرای سیاسیاه بودن ولی سیاه سیاه را به لرستان ربط ندیدین ممنون . کذب میباشد
همانطورکه در بالاترهم گفتم
درکتاب گیلانغرب نوشته علی اکبر علیزاده گیلان
درصفحه ۲۸۸ اون گفته شده خیییلی از طوایف ایل کلهر اصالتا کلهرنیستند وازایلات وطوایف دیگربه میان ایل کلهرمهاجرت کرده اند
... [مشاهده متن کامل]
درجای دیگراین کتاب درصفحه ۳۰۸خیلی واضح وروشن گفته شده طایفه سیاه سیاه از لرستان به میان ایل کلهر مهاجرت کرده
حتی داخل پرانتز به سیاه سیاه گفته شده سیاهپوش
وازنسل فردی به نام برخوردار که ازلرستان به میان کلهررفته
دیگه ازاین واضح تر!!!!
این جناب علی اکبرعلیزاده گیلان هم همانطورکه خودتون میدونید نه لرستانی هست ونه خوزستانی وازشهر دزفول!!!
به هرحال ریشه واصالت طایفه سیاهپوش - سیاهسیاه یکی هست وهمممممگی از دزفول به جای جای ایران پخش شدند واصالتا ازایل بزرگ پاپی درلرستان میباشند
درکتاب گیلانغرب نوشته علی اکبر علیزاده گیلان
درصفحه ۲۸۸ اون گفته شده خیییلی از طوایف ایل کلهر اصالتا کلهرنیستند وازایلات وطوایف دیگربه میان ایل کلهرمهاجرت کرده اند
... [مشاهده متن کامل]
درجای دیگراین کتاب درصفحه ۳۰۸خیلی واضح وروشن گفته شده طایفه سیاه سیاه از لرستان به میان ایل کلهر مهاجرت کرده
حتی داخل پرانتز به سیاه سیاه گفته شده سیاهپوش
وازنسل فردی به نام برخوردار که ازلرستان به میان کلهررفته
دیگه ازاین واضح تر!!!!
این جناب علی اکبرعلیزاده گیلان هم همانطورکه خودتون میدونید نه لرستانی هست ونه خوزستانی وازشهر دزفول!!!
به هرحال ریشه واصالت طایفه سیاهپوش - سیاهسیاه یکی هست وهمممممگی از دزفول به جای جای ایران پخش شدند واصالتا ازایل بزرگ پاپی درلرستان میباشند
دوستان عزیز ازطایفه سیاه سیاه خدمتتون خیلی واصح تر وروشن تربیان کنم
به هرحال بنده عمری هست که مطالعات تبارشناسی روداشتم
افتخارداشتن دههاکتاب از نویسندگان مختلف کرد ولرولک روبخونم
با دهها فرهیخته از میان تبار نویسان نشست وبرخواست داشتم
... [مشاهده متن کامل]
اصلا میخوام کاملترخدمت شماهاتوضیح بدم
طایفه سیاهپوش یک طایفه بزرگ دراستان خوزستان ومشخصا درشهرستان دزفول میباشد
طایفه سیاهپوش درواقع ملقب به طایفه سیاهپوش هستند
این نام سیاهپوش یک نام عام بوده که به این مردمان لقب داده شده
مستند براین هست که فردی به نام"آسردار" فرزند پاپی محمد
درحدود اواسط یا اواخر صفویان درمیان ایل بزرگ پاپی درلرستان ازایل خودجدامیشود وبه میان مناطق گرمسیری درخوزستان به میان ایل بزرگ بختیاری میره
ازآسردار یک پسربه جای میماند به نام"والی"
ازوالی دوپسر به جای میماندبه نام عالی وبالی
ازنسل عالی خوانین طایفه اسیوند درایل بختیاری به نام وملقب به پهل وخوانین عیسوند بازازبختیاری ها بوجودمیاد
ازنسل بالی طایفه سیاهپوش بوجودمیاد
دریک برهه زمانی عدهای از سیاهپوشاندزفول به لرستان مهاجرت میکنند
دسته ای ازاونها درشهرستان پلدختر درمیان ایل جودکی سکونت اختیارمیکنند وبه طایفه"کرموند"معروفندوزبانشون به سبب مجاورت درکنارایل لرزبان جودکی به زبان لری خاص پلدخترتبدیل میشه
دسته دیگردرشهرستان الشترسکونت اختیارمیکنندودرمیان ایل حسنوند وبه سیاهپوشان الشتر معدوعپفند وبه سبب سکونت درمیان طوایف لک زبان الشتر زبانشون لکی میشه
این قصه سیاهپوشان بسیارعجیب وپیچیده هست چون ماجرا دراینجا به پایان نمیرسه
دسته ای ازهمین سیاهپوشان لرستان که احتمال قریب به یقین ازسیاهپوشان الشتر ولک زبان میباشند به استان کرمانشاه ودرمیان ایل کلهرسکونت برمیگزینندواتفاقآ به چنان صلابت وبالندگی میزسند که به مهمترین طایفه از ایل کلهرتبدیل میشوندوکم کم درطول تاریخ ازنام سیاهپوش به نام سیاه سیاه تبدیل میشن
که اکبرخان سیاه سیاه خودنمونه بارزاین مسئله هست ودرواقع نمادقدرت وتاریخ این طایفه میباشه
وبازعدهای دیگر به استان ایلام مهاجرت میکنندوچون این عده ازایلام درارتباط با ایل حسنوندبوده ودرواقع وصلتهای متعددی بین انها وایل حسنوند درالشترپدیدمیاد
همیشه طایفه سیاه سیاه درجنگها ودرگییری های ایلیاتی کمک حال حسنوندها ( دایی های اونها ) بوده اند
اکنون درایلام ودرشهرهای مختلف ایلام ازجمله دره شهر نیزطایفه سیاه سیاه یک طایفه خوب هست
هرچند عده ای از اونها درمیان طایفه زینی وند دردره شهر قرادگرفته اند
به هرحال ماجرای طایفه سیاه سیاه ( سیاهپوش ) این بوده
بسیاااار طایفه ای پرچمعیت
ولی پراکنده
به دلیل این پراکندگی تفاوتهای عمیق عپفرهنگی وزبانی ولهجه ای هم باهمدیگه پیداکرده اند
اصل وبنیان وریشه تمام سیاهپوشان ( سیاه سیاه ) درایران مربوط به منطقه وشهردزفول میباشه
وجالبه که این طایفه بزرگ وپراکنده چندین زلان ولهجه داره
سیاهپوشان دزفول لهجه لری دزفولی
سیاهپوشان پلدختر ( تیره کرموند ) لهجه لری بالاگریوه ای
سیاهپوشان الشتر زبان ولهجه لکی
سیاه سیاه استان کرمانشاه وگیلان غرب زبان ولهجه کروی کلهری
سیاه سیاه ایلام زبان لکی وجاهایی لری
بله دیگه اینها جبر وضرورتهای تاریخی هست
ولی آنچه که مشخصه همممه سیاهپوشان وسیاسیاه درسراسزایران وغرب کشور اصالتا ازایل پاپی درلرستان میباشند که همانطورکه عرص کردم دردوران صفویه ازاین ایل جداشدند
اینها عین واقعیته
به هرحال بنده عمری هست که مطالعات تبارشناسی روداشتم
افتخارداشتن دههاکتاب از نویسندگان مختلف کرد ولرولک روبخونم
با دهها فرهیخته از میان تبار نویسان نشست وبرخواست داشتم
... [مشاهده متن کامل]
اصلا میخوام کاملترخدمت شماهاتوضیح بدم
طایفه سیاهپوش یک طایفه بزرگ دراستان خوزستان ومشخصا درشهرستان دزفول میباشد
طایفه سیاهپوش درواقع ملقب به طایفه سیاهپوش هستند
این نام سیاهپوش یک نام عام بوده که به این مردمان لقب داده شده
مستند براین هست که فردی به نام"آسردار" فرزند پاپی محمد
درحدود اواسط یا اواخر صفویان درمیان ایل بزرگ پاپی درلرستان ازایل خودجدامیشود وبه میان مناطق گرمسیری درخوزستان به میان ایل بزرگ بختیاری میره
ازآسردار یک پسربه جای میماند به نام"والی"
ازوالی دوپسر به جای میماندبه نام عالی وبالی
ازنسل عالی خوانین طایفه اسیوند درایل بختیاری به نام وملقب به پهل وخوانین عیسوند بازازبختیاری ها بوجودمیاد
ازنسل بالی طایفه سیاهپوش بوجودمیاد
دریک برهه زمانی عدهای از سیاهپوشاندزفول به لرستان مهاجرت میکنند
دسته ای ازاونها درشهرستان پلدختر درمیان ایل جودکی سکونت اختیارمیکنند وبه طایفه"کرموند"معروفندوزبانشون به سبب مجاورت درکنارایل لرزبان جودکی به زبان لری خاص پلدخترتبدیل میشه
دسته دیگردرشهرستان الشترسکونت اختیارمیکنندودرمیان ایل حسنوند وبه سیاهپوشان الشتر معدوعپفند وبه سبب سکونت درمیان طوایف لک زبان الشتر زبانشون لکی میشه
این قصه سیاهپوشان بسیارعجیب وپیچیده هست چون ماجرا دراینجا به پایان نمیرسه
دسته ای ازهمین سیاهپوشان لرستان که احتمال قریب به یقین ازسیاهپوشان الشتر ولک زبان میباشند به استان کرمانشاه ودرمیان ایل کلهرسکونت برمیگزینندواتفاقآ به چنان صلابت وبالندگی میزسند که به مهمترین طایفه از ایل کلهرتبدیل میشوندوکم کم درطول تاریخ ازنام سیاهپوش به نام سیاه سیاه تبدیل میشن
که اکبرخان سیاه سیاه خودنمونه بارزاین مسئله هست ودرواقع نمادقدرت وتاریخ این طایفه میباشه
وبازعدهای دیگر به استان ایلام مهاجرت میکنندوچون این عده ازایلام درارتباط با ایل حسنوندبوده ودرواقع وصلتهای متعددی بین انها وایل حسنوند درالشترپدیدمیاد
همیشه طایفه سیاه سیاه درجنگها ودرگییری های ایلیاتی کمک حال حسنوندها ( دایی های اونها ) بوده اند
اکنون درایلام ودرشهرهای مختلف ایلام ازجمله دره شهر نیزطایفه سیاه سیاه یک طایفه خوب هست
هرچند عده ای از اونها درمیان طایفه زینی وند دردره شهر قرادگرفته اند
به هرحال ماجرای طایفه سیاه سیاه ( سیاهپوش ) این بوده
بسیاااار طایفه ای پرچمعیت
ولی پراکنده
به دلیل این پراکندگی تفاوتهای عمیق عپفرهنگی وزبانی ولهجه ای هم باهمدیگه پیداکرده اند
اصل وبنیان وریشه تمام سیاهپوشان ( سیاه سیاه ) درایران مربوط به منطقه وشهردزفول میباشه
وجالبه که این طایفه بزرگ وپراکنده چندین زلان ولهجه داره
سیاهپوشان دزفول لهجه لری دزفولی
سیاهپوشان پلدختر ( تیره کرموند ) لهجه لری بالاگریوه ای
سیاهپوشان الشتر زبان ولهجه لکی
سیاه سیاه استان کرمانشاه وگیلان غرب زبان ولهجه کروی کلهری
سیاه سیاه ایلام زبان لکی وجاهایی لری
بله دیگه اینها جبر وضرورتهای تاریخی هست
ولی آنچه که مشخصه همممه سیاهپوشان وسیاسیاه درسراسزایران وغرب کشور اصالتا ازایل پاپی درلرستان میباشند که همانطورکه عرص کردم دردوران صفویه ازاین ایل جداشدند
اینها عین واقعیته
حتی درکتاب تاریخ گیلان غرب
نوشته علی اکبرعلیزاده گیلان نیز به درستی اشاره شده که طایفه سیاسیا ازنسل شخصی به نان برخوردارهست که ازلرستان به میلن کلهررفته
نوشته علی اکبرعلیزاده گیلان نیز به درستی اشاره شده که طایفه سیاسیا ازنسل شخصی به نان برخوردارهست که ازلرستان به میلن کلهررفته
باسلام وادب خدمت دوستان وعزیزان
لازم هست درمورد ایل/طایفه سیاسیاه توضیحاتی خدمت عزیزان عرض کنم
ایل شریف ومحترم کلهر که به زبان ولهجه خاص خود که به زبان کلهری معروف هست تکلم میکنند شامل طوایف وتیره های نختلفی هست که درخیلی مواردنیای مشترک باهم ندارند
... [مشاهده متن کامل]
طایفه سیاسیا کلهر اصالتا از طایفه بزرگ سیاهپوش دزفولدراستان خوزستان هستند
بدین گونه که دریک برهه زمانی نامشخص عده ای از این طایفه بزرگ سیاهپوش به لرستان ودرشهرستان الشترسکونت میجویند
واتفاقا باز فردی ازاین طایفه سیاهپوش به نام برخوردار به میان ایل کلهر درکرمانشاه وگیلانغرب میره ودرمیان ایل کلهرماندگارمیشه وافرادی از طایفه سیاسیارشد میکنند که جزودلاوران وبزرگان کل ایل کلهر میشن
ازجمله اکبرخان سیاسیا
لازم به دکر هست که کل ایل سیاهپوش که جایگاه اصلی اونها دردزفول خوزستان میباشد لرهستند
ولی دریک برهه زمانی عده ای ازاونها که به میان الشتر درلرستان مهاجرت میکنند به خاطر بودن درنیان مردم الشار که لک زبان هستند دیگربه گویش لکی صحبت میکنند
والبته طایفه سیاسیاهم که ازسیاهپوشان الشتربه میان کلهر رفته اند به سبب بودن درمیان کردها به زبان کردی گویش دارند
هرچندهمه ماهاانسانیم وایرانی وهمگی باهم برادرهستیم
کرد ولر وبلوچ وفارس همه یکی هستیم
ولی ازنظرتباری طایفه سیاسیا همون طایفه سیاهپوش هستند که به دلیل عزاداری برای ائمه به سیاهپوش یاسیاسیامعروف شدند
وبرخی نیزمعتقدند به خاطررنگ پوست تیره این مردمان بوده
لازم هست درمورد ایل/طایفه سیاسیاه توضیحاتی خدمت عزیزان عرض کنم
ایل شریف ومحترم کلهر که به زبان ولهجه خاص خود که به زبان کلهری معروف هست تکلم میکنند شامل طوایف وتیره های نختلفی هست که درخیلی مواردنیای مشترک باهم ندارند
... [مشاهده متن کامل]
طایفه سیاسیا کلهر اصالتا از طایفه بزرگ سیاهپوش دزفولدراستان خوزستان هستند
بدین گونه که دریک برهه زمانی نامشخص عده ای از این طایفه بزرگ سیاهپوش به لرستان ودرشهرستان الشترسکونت میجویند
واتفاقا باز فردی ازاین طایفه سیاهپوش به نام برخوردار به میان ایل کلهر درکرمانشاه وگیلانغرب میره ودرمیان ایل کلهرماندگارمیشه وافرادی از طایفه سیاسیارشد میکنند که جزودلاوران وبزرگان کل ایل کلهر میشن
ازجمله اکبرخان سیاسیا
لازم به دکر هست که کل ایل سیاهپوش که جایگاه اصلی اونها دردزفول خوزستان میباشد لرهستند
ولی دریک برهه زمانی عده ای ازاونها که به میان الشتر درلرستان مهاجرت میکنند به خاطر بودن درنیان مردم الشار که لک زبان هستند دیگربه گویش لکی صحبت میکنند
والبته طایفه سیاسیاهم که ازسیاهپوشان الشتربه میان کلهر رفته اند به سبب بودن درمیان کردها به زبان کردی گویش دارند
هرچندهمه ماهاانسانیم وایرانی وهمگی باهم برادرهستیم
کرد ولر وبلوچ وفارس همه یکی هستیم
ولی ازنظرتباری طایفه سیاسیا همون طایفه سیاهپوش هستند که به دلیل عزاداری برای ائمه به سیاهپوش یاسیاسیامعروف شدند
وبرخی نیزمعتقدند به خاطررنگ پوست تیره این مردمان بوده
چون ایل بزرگ کلهر یکی ازمرزدارن غرب کشور درجنگها بوده لطفا " ازدلاوریهای انان بنوسید. با تشکر
روستای کیخسروی ازتوابع شهرستان بزرگ اسلام اباد غرب است فاصله شهر روستا حدود15کیلومتر هست. دراین روستا کوه زیبا باابشار سنوقه قرار گرفته. نام این روستا از طایفه اکبر خان خسروی که بزرگ ایل سیاه سیا است گرفته شده. مردم این روستا شغل کشاورزی دام پرور دارند.
روستای چقاکبود که به ستون سیاسیات کلهر معروف است به گفته سرداران آن زمان بازوی قدرت و شجاعت طائفه شهره گرفته مهد بزرگ مردانی همچون حسین علی میر عفدی هواس خان کدخدا عباس صیادی وه. . . . . . میشه نام برد
روستای سیاه سیاه خسروی از توابع شهرستان اسلام آباد غرب ما بین روستای کیخسروی و بیگزاده قرار دارد این روستا از قدیم الایام سکونت طایفه خسروی ( اکبر خان و برادرانش ) بوده و منشا و مبدا ایل بزرگ سیاه سیاه می باشد
روستای خسروی معروف ب چیمن خسروی ک از توابع اسلام آباد غرب میباشد یکی از زیباترین روستاهای منطقه میباشد. این روستا دارای چمن طبیعی و سرسبز میباشد. اسم روستا برگرفته از مرحوم کیخسرو جد مرحوم اکبرخان خسروی
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
کلهر میباشد. از بزرگان این روستا اکبرخان، علیجان خان، مهدی خان، محمود خان ، صفرخان، علیخان معروف ب ( فتح لشکر ) شاهبندر خان و قاسم خان خسروی کلهر میباشد
روستای سیاه سیاه خسروی از توابع شهرستان اسلام آباد غرب میباشد. ساکنان این روستا از بزرگ خاندان سیاه سیاه و ایل کلهر میباشد. از بزرگ خاندان این روستا اکبرخان خسروی کلهر میباشد ک بیشترین اعتبار طایفه ای
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
این سیاه سیاه بخاطر فتوحات و دلاوری های این بزرگ مرد ایل کلهر میباشد. و دیگر برادان این بزرگ مرد:علیجان خان، مهدی خان، محمود خان و صفر خان میباشد ک در عصر خود افتخارات زیادی برای ایل خود کسب کرداند. و از دیگر مصلحان یک دهه پیش ک از نوادگان آن سرداران بودند مرحوم شاهبندر خان و قاسم خان خسروی کلهر بودند و امروز اکبرخان فرزند مرحوم قاسم خان میباشد
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ٢٠)