سوپرمارین سوئیفت ( به انگلیسی: Supermarine Swift ) یک هواپیمای جت جنگنده تک سرنشین بریتانیایی است که توسط نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا ( RAF ) استفاده می شد. در طول دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ توسط شرکت سوپرمارین توسعه داده و تولید شد. سوئیفت بسیاری از نوآوری های جدید عصر هواپیماهای جت، مانند بال جمع شونده را دارا بود. در ۲۶ سپتامبر ۱۹۵۳، یک سوئیفت F. 4 با خلبانی فرمانده مایک لیتگو، رکورد سرعت مطلق جهان را شکست و به سرعت ۷۳۷٫۷ مایل در ساعت ( ۱۱۸۷ کیلومتر در ساعت ) رسید.
پس از یک دوره توسعه طولانی، سوئیفت به عنوان یک هواپیمای رهگیر در سال ۱۹۵۴ وارد خدمت نیروی هوایی سلطنتی شد. با این حال، به دلیل موجی از حوادث در این نسخه، سوئیفت برای مدتی زمین گیر شد و عمر نسبتاً کوتاهی را تجربه کرد. این مسائل با سوئیفت منجر به رسوایی عمومی پیرامون این هواپیما شد و به اعتبار دولت بریتانیا، نیروی هوایی سلطنتی و صنعت هواپیماسازی لطمه زد.
در نهایت، هاوکر هانتر با مشکلات کمتر، بیشتر وظایف در نظر گرفته شده برای این نوع را بر عهده گرفت و تنها نیمی از تعداد سوئیفت هایی که قبلاً در نظر گرفته شده بود، ساخته شد. یک نسخه پیشرفته از سوئیفت که قرار بود قادر به پیمودن سرعت های فراصوتی باشد، سوپرمارین ۵۴۵ بود که در اوایل دهه ۱۹۵۰ در دست توسعه بود. با این حال، در سال ۱۹۵۵، اساساً به دلیل عملکرد ضعیف سوئیفت، این پروژه لغو شد.
• نیروی هوایی سلطنتی
• اسکادران شماره ۲ از نوع FR. 5 استفاده می کرد.
• اسکادران شماره ۴ از نوع FR. 5 استفاده می کرد.
• اسکادران شماره ۵۶ از انواع F. 1 و F. 2 استفاده می کرد.
• اسکادران شماره ۷۹ از نوع FR. 5 استفاده می کرد.
داده ها از Supermarine Aircraft since 1914 ( 2nd ed. ) [ ۱]
ویژگی های کلی
• خدمه: ۱
• طول: ۴۲ فوت ۳ اینچ ( ۱۲٫۸۸ متر )
• پهنای بال: ۳۲ فوت ۴ اینچ ( ۹٫۸۶ متر )
• ارتفاع: ۱۳ فوت ۲ اینچ ( ۴٫۰۱ متر )
• مساحت بال ها: ۳۲۷٫۷ فوت مربع ( ۳۰٫۴۴ متر مربع )
• وزن خالی: ۱۳٬۴۳۵ پوند ( ۶٬۰۹۴ کیلوگرم )
• وزن ناخالص: ۲۱٬۶۷۳ پوند ( ۹٬۸۳۱ کیلوگرم )
• ظرفیت سوخت: ۷۷۸ گالون بریتانیایی ( ۹۳۴ گالون آمریکایی؛ ۳٬۵۴۰ لیتر ) مخزن داخلی همراه با ۲۲۰ گالون بریتانیایی ( ۲۶۰ گالون آمریکایی؛ ۱٬۰۰۰ لیتر ) مخزن خارجی جداشونده
• پیشرانه هواگرد: عدد موتور توربوجت رولز - رویس اون ( Avon 114 ) ، با پیشرانه ۷٬۱۷۵ پوند - نیرو ( ۳۱٫۹۲ کیلونیوتن ) dry, ۹٬۴۵۰ پوند - نیرو ( ۴۲٫۰ کیلونیوتن ) با پس سوز


این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفپس از یک دوره توسعه طولانی، سوئیفت به عنوان یک هواپیمای رهگیر در سال ۱۹۵۴ وارد خدمت نیروی هوایی سلطنتی شد. با این حال، به دلیل موجی از حوادث در این نسخه، سوئیفت برای مدتی زمین گیر شد و عمر نسبتاً کوتاهی را تجربه کرد. این مسائل با سوئیفت منجر به رسوایی عمومی پیرامون این هواپیما شد و به اعتبار دولت بریتانیا، نیروی هوایی سلطنتی و صنعت هواپیماسازی لطمه زد.
در نهایت، هاوکر هانتر با مشکلات کمتر، بیشتر وظایف در نظر گرفته شده برای این نوع را بر عهده گرفت و تنها نیمی از تعداد سوئیفت هایی که قبلاً در نظر گرفته شده بود، ساخته شد. یک نسخه پیشرفته از سوئیفت که قرار بود قادر به پیمودن سرعت های فراصوتی باشد، سوپرمارین ۵۴۵ بود که در اوایل دهه ۱۹۵۰ در دست توسعه بود. با این حال، در سال ۱۹۵۵، اساساً به دلیل عملکرد ضعیف سوئیفت، این پروژه لغو شد.
• نیروی هوایی سلطنتی
• اسکادران شماره ۲ از نوع FR. 5 استفاده می کرد.
• اسکادران شماره ۴ از نوع FR. 5 استفاده می کرد.
• اسکادران شماره ۵۶ از انواع F. 1 و F. 2 استفاده می کرد.
• اسکادران شماره ۷۹ از نوع FR. 5 استفاده می کرد.
داده ها از Supermarine Aircraft since 1914 ( 2nd ed. ) [ ۱]
ویژگی های کلی
• خدمه: ۱
• طول: ۴۲ فوت ۳ اینچ ( ۱۲٫۸۸ متر )
• پهنای بال: ۳۲ فوت ۴ اینچ ( ۹٫۸۶ متر )
• ارتفاع: ۱۳ فوت ۲ اینچ ( ۴٫۰۱ متر )
• مساحت بال ها: ۳۲۷٫۷ فوت مربع ( ۳۰٫۴۴ متر مربع )
• وزن خالی: ۱۳٬۴۳۵ پوند ( ۶٬۰۹۴ کیلوگرم )
• وزن ناخالص: ۲۱٬۶۷۳ پوند ( ۹٬۸۳۱ کیلوگرم )
• ظرفیت سوخت: ۷۷۸ گالون بریتانیایی ( ۹۳۴ گالون آمریکایی؛ ۳٬۵۴۰ لیتر ) مخزن داخلی همراه با ۲۲۰ گالون بریتانیایی ( ۲۶۰ گالون آمریکایی؛ ۱٬۰۰۰ لیتر ) مخزن خارجی جداشونده
• پیشرانه هواگرد: عدد موتور توربوجت رولز - رویس اون ( Avon 114 ) ، با پیشرانه ۷٬۱۷۵ پوند - نیرو ( ۳۱٫۹۲ کیلونیوتن ) dry, ۹٬۴۵۰ پوند - نیرو ( ۴۲٫۰ کیلونیوتن ) با پس سوز



wiki: سوپرمارین سوئیفت