SolaRoad اولین مسیر دوچرخه سواری ساخته شده از پانل های خورشیدی در جهان، و پروژه آزمایشی امکان سنجی طرح های پیشنهادی مختلف برای بزرگراه های هوشمند است. ۷۲ متر ( ۲۳۶ فوت ) از مسیر در هفته ۲۱ اکتبر سال ۲۰۱۴ افتتاح، و توسط یک کنسرسیوم از سازمان ها، که مسیر کرومنی به هلند را ساخته بودند؛ طراحی شده است.
مسیر به طور رسمی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ توسط وزارت هلندی کمپ انرژی هنک افتتاح شد.
این فناوری توسط یک کنسرسیوم متشکل از سازمان هلندی برای اعمال پژوهش های علمی ( TNO ) ، مؤسسه شهرسازی ایم تک و اومس با کمک مالی ۱٫۵ میلیون دلار از استان ( شهرستان ) هلند شمالی به عنوان مالک مسیر توسعه داده شد. کل هزینه این پروژه آزمایشی ۳٫۵ میلیون دلار بود. علاوه بر ۱٫۵ میلیون دلار تأمین شده توسط استان هلند شمالی، شرکت های علمی پژوهشی TNO، شهرسازی اومس، ایم تک و پروژه اروپایی پی وی - سین ( تا حدی یارانه توسط دولت هلند ) سهیم شدند.
سطح جاده متشکل از پانل های پیش ساخته با سطح یک سانتی متری ( ۰٫۳۹ اینچ ) شیشه نازک سخت شده است. در زیر این سطح شیشه ای سلول های خورشیدی نصب شده است. شرکت علمی پژوهشی TNO بیان می کند که این انرژی می تواند برای روشنایی جاده، چراغ های راهنمایی و علائم جاده استفاده می شود. این انرژی به خانه های محلی نیز رسانده می شود. شرکت علمی پژوهشی TNO فکر می کند در آینده وسایل نقلیه الکتریکی ممکن است توسط خود جاده رانده شوند. این نمونه اولیه بیش از سه سال آینده مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.
در ماه اول، این مسیر انرژی کافی برای حفظ یک خانواده را تحویل داده است.
در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۴، ۱ متر مربع ( ۱۱ فوت مربع ) بخش فوقانی پوشش از لایه شیشه ای جا شده بود، و آن بخش از مسیر دوچرخه سواری در دست تعمیر واقع شد.
در اکتبر ۲۰۱۵ بخش فوقانی پوشش در بدترین شرایط ممکن بود که جایگزین شد.
منتقدان این فناوری چندین مشکل را مشاهده کرده اند:
• پانل های ممکن است کثیف شوند، چرا که آنها به صورت تخت در پهنا چیده شده اند. گل، برف و غیره ممکن است بر روی سطح تجمع می یابد.
• پانل های نمی تواند برای بالاترین بهره وری در یک سقف به صورت شیبدار نصب شوند.
• دوچرخه سواران نور خورشید را در هنگام عبور مسدود کند.
• هزینه ها بالا در نظر گرفته شده است ( ۳–۴ بار پانل های خورشیدی بر روی پشت بام و یک لایه آسفالت متداول؛ حدود ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در هر متر مربع ( ۱۱ فوت مربع ) ) .
• هزینه های بالا برای شبکه اتصالات، که با ابعاد بیشتر برای اوج بار تنها در تابستان گرفته شده است.
• مجموع اثرات زیست محیطی در طول عمر ( LCA ) انتظار رفته شده منفی است، به دلیل سهم منفی از اسلب بتون مسلح و اپوکسی بالا لایه پوشش در ترکیب با نسبت تقریباً کمی از برق تولید شده.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمسیر به طور رسمی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ توسط وزارت هلندی کمپ انرژی هنک افتتاح شد.
این فناوری توسط یک کنسرسیوم متشکل از سازمان هلندی برای اعمال پژوهش های علمی ( TNO ) ، مؤسسه شهرسازی ایم تک و اومس با کمک مالی ۱٫۵ میلیون دلار از استان ( شهرستان ) هلند شمالی به عنوان مالک مسیر توسعه داده شد. کل هزینه این پروژه آزمایشی ۳٫۵ میلیون دلار بود. علاوه بر ۱٫۵ میلیون دلار تأمین شده توسط استان هلند شمالی، شرکت های علمی پژوهشی TNO، شهرسازی اومس، ایم تک و پروژه اروپایی پی وی - سین ( تا حدی یارانه توسط دولت هلند ) سهیم شدند.
سطح جاده متشکل از پانل های پیش ساخته با سطح یک سانتی متری ( ۰٫۳۹ اینچ ) شیشه نازک سخت شده است. در زیر این سطح شیشه ای سلول های خورشیدی نصب شده است. شرکت علمی پژوهشی TNO بیان می کند که این انرژی می تواند برای روشنایی جاده، چراغ های راهنمایی و علائم جاده استفاده می شود. این انرژی به خانه های محلی نیز رسانده می شود. شرکت علمی پژوهشی TNO فکر می کند در آینده وسایل نقلیه الکتریکی ممکن است توسط خود جاده رانده شوند. این نمونه اولیه بیش از سه سال آینده مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.
در ماه اول، این مسیر انرژی کافی برای حفظ یک خانواده را تحویل داده است.
در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۴، ۱ متر مربع ( ۱۱ فوت مربع ) بخش فوقانی پوشش از لایه شیشه ای جا شده بود، و آن بخش از مسیر دوچرخه سواری در دست تعمیر واقع شد.
در اکتبر ۲۰۱۵ بخش فوقانی پوشش در بدترین شرایط ممکن بود که جایگزین شد.
منتقدان این فناوری چندین مشکل را مشاهده کرده اند:
• پانل های ممکن است کثیف شوند، چرا که آنها به صورت تخت در پهنا چیده شده اند. گل، برف و غیره ممکن است بر روی سطح تجمع می یابد.
• پانل های نمی تواند برای بالاترین بهره وری در یک سقف به صورت شیبدار نصب شوند.
• دوچرخه سواران نور خورشید را در هنگام عبور مسدود کند.
• هزینه ها بالا در نظر گرفته شده است ( ۳–۴ بار پانل های خورشیدی بر روی پشت بام و یک لایه آسفالت متداول؛ حدود ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در هر متر مربع ( ۱۱ فوت مربع ) ) .
• هزینه های بالا برای شبکه اتصالات، که با ابعاد بیشتر برای اوج بار تنها در تابستان گرفته شده است.
• مجموع اثرات زیست محیطی در طول عمر ( LCA ) انتظار رفته شده منفی است، به دلیل سهم منفی از اسلب بتون مسلح و اپوکسی بالا لایه پوشش در ترکیب با نسبت تقریباً کمی از برق تولید شده.

wiki: سولارود