سوره بقره ایه 30

پیشنهاد کاربران

من در مورد چیستی و کیستی خدا چیزی میدانم که هیچکس تاکنون نتوانسته است آنرا بداند:
انسان در طول تاریخ پیدایش خود روی کره زمین تاکنون و یا به بیانی دیگر از دوران مهد کودک تاریخ اندیشه یا فکر، خیال، تصور و تَوَهُم تا به امروز نتوانسته است بین دو نوع خدای زیر فرق و تمیز قائل شود:
...
[مشاهده متن کامل]

الف - خدای حقیقی و واقعی یعنی اول، وسط، آخر، درون و بیرون همه چیز و همه کس یا بطور عام تر یعنی ظاهر و باطن این واقعیت و طبیعت و یا بطور کلی یعنی محتوا و محیط هرکدام از گیتی ها، کیهان ها و یا جهان های متناهی، مساوی، موازی و بیشمار که در محتوای هرکدام از آنها دارای هفت سیما، چهره، جلوه یا جمال و جلال کلی می باشد بصورت هفت سامان یا نظام کلی کوانتمی در قالب هفت عالم یا دنیا به شکل آسمان ها و زمین های هفتگانه و هر آنچه که بین آنهاست که هرکدام به یک سهم مساوی باهم و در طول هم و پشت سر همدیگر از حق به ظهور رسیدن و پیدایش و کثرت و تجربه و سپری نمودن زندگی های کلی و جزئیاتی دنیوی و برزخ های خاص و ویژه خویش برخوردار میباشند و لذا غیر از این نوع خدا هیچ موجود و هیچ چیز دیگری چه شهودی و چه غیبی نه وجود دارد و نه میتواند وجود داشته باشد. موجود بودن یا وجود داشتن این نوع خدا از طرف انسان به هیچ نوع اثباتی هیچگونه نیازی نداشته و ندارد و نخواهد داشت بلکه خود انسان نیازمند شناخت این نوع خدا بوده و هست و خواهد بود.
ب - خدای لفظی، کلمه ای یا واژه ای، مفهومی و ایده ای با نام های گوناگون در زبان های مختلف بشری که فقط در زبان و خط و فهم و عقل ناقص و محدود انسانی از موجودیت برخوردار ست و در خارج از آنها هیچگونه مصداق و مثال بیرونی ندارد و درست به همین علت و دلیل کلیه سعی ها و کوشش های برهانی و استدلالی انسان در اثبات وجود این نوع خدا در اعصار گذشته و حال و آینده همیشه با شکست مواجه بوده و هست و خواهد بود.
از امروز به بعد و بسوی آینده میتوان خدای نوع اول را علمی و یا خدا از دیدگاه علمی نامید و خدای نوع دوم را اسطوره ای، افسانه ای، حماسی، ایلیاتی، طایفه ای، قبیله ای، قومی، ملی، اُمتی، آئینی، دینی، مذهبی، فرقه ای، ایدئولوژیکی، نبوتی، امامتی، ولایتی، فقاهتی، کلامی، الهیاتی، فلسفی، عرفانی و آتئیستی.
نکاتی مهم در مورد تکالیف و وظایف انسان امروز و آینده در ارتباط با خدا:
- خدای حقیقی و واقعی یعنی خدای علمی یا خدا از دیدگاه علمی در طول تاریخ پیدایش انسان روی کره زمین تاکنون هیچ انسان هایی را در بین اقوام یهود، عرب، عجم و هیچ قوم دیگری تحت عناوین سوشیانت، ناجی، شفابخش، نبی، پسر، رسول، خلیفه، جانشین، ولی، والی و هیچ عنوان دیگری برای تربیت و هدایت بشر بسوی معنویت های حقیقی و نور و روشنائی انتخاب، اعزام و ارسال ننموده و در گوش سر و دل هیچ انسانی یک جمله یا جملاتی را تحت عنوان آیه و آیات نجوا و زمزمه نکرده است چه بطور مستقیم و بدون واسطه یا غیر مستقیم و باواسطه.
- وعده ها و وعید های بهشت و جهنم از طرف خدای حقیقی و واقعی و به امر و خواست وی به انسان داده نشده اند بلکه از طرف بنیانگذاران آئین ها و ادیان و مخترعین یوغ های سنگین و سبک شرایع آئینی و دینی به عنوان دو ضمانت نامه سفت و سخت اجرائی در دفاع جانبازانه از آئین و دین و حفظ یوغ شریعت بر دوش پیروان در عمل، با هدف و قصد و نیت و انگیزه باطنی و آرزوی پنهانی زنده نگه داشتن نام و نشان و اثر خویش در ذهن و زبان و خط و خاطره انسان بخصوص پیروان و به ویژه در حافظه تاریخ متاثر از شعله های آتش سوزان شهوات غرائز نام آوری و شهرت طلبی، برتر بینی خود و ایل و طایفه و قبیله و قوم خودی در میدان رقابت سرسختانه با نام ها، شهرت ها، خود ها، ایل ها، طوائف، قبایل و اقوام بیگانه یا غیر خودی.
- یکتا پرستی هم از طرف خدای حقیقی و واقعی و به امر و خواست وی و از آسمان نازل نشده و بر هستی یا وجود و ماهیت و ذات انسان آئینی و دینی تحمیل نگردیده بلکه بر خاسته از دل و زمینه های دوران حاکمیت آیین های بت پرستی بوده و لذا هیچ تهفه بدرد بخوری به حال انسان نبوده و هیچ چیز دیگری نمی باشد غیر از فرزند راستین، وارث برحق، ادامه دهنده راه و کمال نهائی جمیع آئین های بت پرستی.
- خدای حقیقی و واقعی افراد انسانی را در جوامع مختلف بشری به دو جبهه یا جناح بزرگ؛ یکی موئمنین، صوابکاران و راستگویان و دیگری کفار و گناهکاران و دروغ گویان تقسیم نکرده بلکه بنیانگذاران آئین ها و ادیان و مخترعین یوغ های سنگین و سبک شرایع آئینی و دینی، پیروان و مدافعان کلام های خیالی - اوهامی خود را موئمن و صوابکار و راستگو نامیده و مخالفین را کافر و گناهکار و دروغ گو.
- نام خدای حقیقی و واقعی به زبان ملکوتی یا آسمانی خود وی یعنی در حالت کلی و بیکرانی نه هو بوده، نه اهو، نه اهورا، نه یاهو، نه یَهوَه، نه آبَّا به شکل آبابا یا پدر آسمانی، نه الله، نه خُوا، نه خدا و نه هیچ نام دیگری که بر زبان انسان جاری گشته و توسط دست و قلم بر روی سنگ و چوب و فلز و پارچه و پرچم و کاغذ نوشته شده.
- بعد از مرگ نه بهشت وجود خواهد داشت و نه جهنم بلکه فقط بهشت برین یعنی نهایت درجه کمال بهشت منهای جنبه های جهنمی از قبیل جنگ، بیماری، فقر، نادانی و ناتوانی، بی علمی و بی هنری و. . . . .
و آنهم در طول این سفر بسیار طولانی و دایره وار دنیوی، مقطعی، نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو بهشت برین متوالی یعنی بین آغاز سفر و پایان آن، همیشه تا لحظه بسته شدن مجدد نطفه در رحم مادر و بیداری و تولد دوباره ( همیشه حدود نُه ماه بعد ) در همین دنیا و در بطن و بهمراه خود این دنیا در مداری برتر و کمال یافته تر از قبل و نه تا وقت رسیدن به معاد و برپائی قیامت کبری و فصل برداشت محصول در آخرت بر اساس تصویر آسمانی - وحیانی - قرآنی در قالب سه کلمه به شکل《دنیا - برزخ - آخرت》که با کمال احترام خدمت کلیه موئمنین پیرو دین اسلام، یک راه بسیار کوتاه و میان بُر بیش نبوده و نمی باشد.
- احساس قرب یا نزدیکی بخدا، رستگاری، رهائی، نجات و شفای حقیقی برای پیروان ادیان ابراهیمی یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام ( بویژه در سطوح رهبری، پیشوائی و مرجعیت تقلید ) در طول زندگی کوتاه مدت دنیوی این خواهد بود که دو داستان مبدئی و بنیادی ادیان خودرا ؛ یکی آفرینش شش روزه جهان و دیگری خلق بابا آدم و ننه حوای حضرات موسا و ایسا و محمّد را کنار بگذارند و سعی کنند از نو و به روش علمی به چگونگی و چرائی آفرینش این جهان و موجودات درون آن منجمله انسان از طرف خدای حقیقی و واقعی و به امر و خواست وی بیندیشند، فکر و خیال کنند و تصور نمایند.
زیرا آن دو داستان بنیادی که قصر ها یا کاخ های مجلل و باشکوه معنویت این سه دین بر روی آنها ساخته شده و برپا گردیده، دو افسانه خیالی - اوهامی بیش نبوده و نمی باشند، به این معنا که محتوای آن دو داستان از طرف خدای حقیقی و واقعی و به امر و خواست وی و از آسمان نازل نشده و در قالب وحی به گوش سر و دل سرایندگان ( اول موسی و سپس محمّد ) ابلاغ نگردیده، طنین نیفکنده، نجوا و زمزمه نشده.
امروز میتوانیم با یقین و اطمینان کامل یعنی بدون شک و تردید چیزی را بدانیم که نه موسا ( موسی ) توانست آنرا بداند، نه ایسا ( عیسی ) و نه محمّد:
غیر از خدای حقیقی و واقعی هیچ موجود و هیچ چیز دیگری چه شهودی و چه غیبی نه وجود دارد و نه میتواند وجود داشته باشد از قبیل:
- لوسی فِر، ابلیس، زَتان ، اهریمن و یا شیطان به اصطلاح فرشته مقرب درگاه خدای کلمه ای.
- گابریئل یا جبرئیل فرشته پیام آور یا خبر رسان از عالم غیب به عالم شهود.
- عزرائیل، ملک الموت و یا فرشته مرگ و مامور قبض روح.
- میخائیل به شکل مَی خواه ایل به معنای ایل خواهان مَی یا شراب ملکوتی فرشته رحمت و محبت و مهربانی.
- اسرافیل یا ایس را فیل ( این است فیل را ) فرشته صورچی یا شیپور زن در یوم القیامه.

🕌 سوره: بقره
📿 آیه: 30
🖊 وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلَائِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً ۖ قَالُوا أَتَجْعَلُ فِیهَا مَنْ یُفْسِدُ فِیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَنُقَدِّسُ لَکَ ۖ قَالَ إِنِّی أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ
...
[مشاهده متن کامل]

💡معنی: و آن زمان را یاد آر که پروردگارت به فرشتگان گفت: به یقین جانشینی در زمین قرار می دهم. گفتند: آیا موجودی را در زمین قرار می دهی که در آن به فساد و تباهی برخیزد و به ناحق خون ریزی کند و حال آن که ما تو را همواره با ستایشت تسبیح می گوییم و تقدیس می کنیم. [پروردگار] فرمود: من [از این جانشین و قرار گرفتنش در زمین اسراری] می دانم که شما نمی دانید.
( ترجمه : جناب آقای انصاریان )