سوخو - ۳۷ ( به روسی: Су - ۳۷ و نام گذاری در ناتو: Flanker - F ) مدل آزمایشی یک سرنشینه از جنگنده چندمنظوره سوخو است که قابلیت مانور بالایی دارد. گونه گسترش یافته از سوخو - ۲۷ ( فلانکر ) و تغییریافته نسل اول سوخو - ۳۵ ( با نام پیشین تی۱۰ام ) است. این مدل دارای اویونیک و سیستم کنترل آتش بهتری است و شکل آن به خاطر اضافه شدن دهانه های فشاری خروجی موتور برجسته شده است.
در حین آزمایش پرواز آن، کنترل های فعال در هنگام مانورهای تن به تن هوایی قابل دسترسی نیستند. همچنین آزمایش ها نشان داده اند که دهانه های فشاری خروجی موتور باعث مانور تن به تن هوایی بهتر آن می شوند. اولین سوخو - ۳۷ از تبدیل یازدهمین سوخو - ۳۵ به وجود آمد که پرواز اولیه اش را در آوریل ۱۹۹۶ در ژوکوسکی انجام داد. نمونه دیگری از آن در ۱۹۹۸ ساخته شد. این هواپیما کارایی خود را در نمایش های هوایی بسیاری که اجرا کرده نشان داده و موفق به انجام مانورهایی شده است که پیش تر از این غیرممکن به نظر می رسیدند ( از جمله پشتک ۳۶۰ درجه ای که با نام های کولبیت یا چاکرای فرولوف شناخته می شود ) . با وجود مزیت های تاکتیکی بسیار زیاد، این گونه به تولید انبوه نرسید و تنها به عنوان ارائه کننده تکنولوژی های جدید برای نسخه های جدید خانواده هواپیماهای سوخو - ۲۷ مانند سوخو - ۳۰ و سوخو - ۳۵بی ام باقی ماند.
اولین تحقیقات بر دهانه های فشاری خروجی موتور در سوخو به ۱۹۸۳ برمی گردد. واحد طراحی این کارخانه کار بر روی اضافه دو بعدی خروجی موتور را ( که غربی ها آن را بهترین راه کنترل نیروی پرتابه می دانستند ) شروع کرد. طراح اصلی، میخاییل سیمونوف، بر این باور بود که اضافه سه بعدی نامتقارن خروجی موتور از نوع دوبعدی آن مناسب تر است. بنا به خواست سوخو، هر دوی این دنباله های خروجی موتور بدست انستیتوی تحقیق هوانوردی سیبری ( SibNIA ) ساخته شد. [ ۲] [ ۳]
در همین زمان، سوخو در حال کار بر روی تی۱۰ام ( بعدها با نام سوخو - ۳۵ شناخته شد ) بود که به روزآوری عمده ای از سوخو - ۲۷ بود. تی۱۰ام دارای تغییرات آیرودینامیکی زیاد، چابکی بالا، اویونیک و جنگ افزار بهتر و نیز سیستم توربوفن بهتری بود. [ ۴] نمونه اولیه سوخو - ۲۷ام ( تی۱۰اس۷۰ ) پرواز اولیه اش را در ۲۸ ژوئن ۱۹۸۸ انجام داد. [ ۵] در این نمونه تفاوت هایی نسبت به سوخو - ۲۷ پدید آمد از جمله کانارد، موتورهای تقویت شده، رادار جدید و سیستم کنترل پرواز هواگرد دیجیتالی سیمی. [ ۶] اولین نمونه سوخو - ۳۵ نیز تغییراتی از جمله کابین خلبان شیشه ای و باله عمودی تغییریافته داشت. [ ۴] در ساخت سوخو - ۳۵ از کامپوزیت هایی از جمله آلومینیوم - لیتیوم استفاده شده است. [ ۷]




این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر حین آزمایش پرواز آن، کنترل های فعال در هنگام مانورهای تن به تن هوایی قابل دسترسی نیستند. همچنین آزمایش ها نشان داده اند که دهانه های فشاری خروجی موتور باعث مانور تن به تن هوایی بهتر آن می شوند. اولین سوخو - ۳۷ از تبدیل یازدهمین سوخو - ۳۵ به وجود آمد که پرواز اولیه اش را در آوریل ۱۹۹۶ در ژوکوسکی انجام داد. نمونه دیگری از آن در ۱۹۹۸ ساخته شد. این هواپیما کارایی خود را در نمایش های هوایی بسیاری که اجرا کرده نشان داده و موفق به انجام مانورهایی شده است که پیش تر از این غیرممکن به نظر می رسیدند ( از جمله پشتک ۳۶۰ درجه ای که با نام های کولبیت یا چاکرای فرولوف شناخته می شود ) . با وجود مزیت های تاکتیکی بسیار زیاد، این گونه به تولید انبوه نرسید و تنها به عنوان ارائه کننده تکنولوژی های جدید برای نسخه های جدید خانواده هواپیماهای سوخو - ۲۷ مانند سوخو - ۳۰ و سوخو - ۳۵بی ام باقی ماند.
اولین تحقیقات بر دهانه های فشاری خروجی موتور در سوخو به ۱۹۸۳ برمی گردد. واحد طراحی این کارخانه کار بر روی اضافه دو بعدی خروجی موتور را ( که غربی ها آن را بهترین راه کنترل نیروی پرتابه می دانستند ) شروع کرد. طراح اصلی، میخاییل سیمونوف، بر این باور بود که اضافه سه بعدی نامتقارن خروجی موتور از نوع دوبعدی آن مناسب تر است. بنا به خواست سوخو، هر دوی این دنباله های خروجی موتور بدست انستیتوی تحقیق هوانوردی سیبری ( SibNIA ) ساخته شد. [ ۲] [ ۳]
در همین زمان، سوخو در حال کار بر روی تی۱۰ام ( بعدها با نام سوخو - ۳۵ شناخته شد ) بود که به روزآوری عمده ای از سوخو - ۲۷ بود. تی۱۰ام دارای تغییرات آیرودینامیکی زیاد، چابکی بالا، اویونیک و جنگ افزار بهتر و نیز سیستم توربوفن بهتری بود. [ ۴] نمونه اولیه سوخو - ۲۷ام ( تی۱۰اس۷۰ ) پرواز اولیه اش را در ۲۸ ژوئن ۱۹۸۸ انجام داد. [ ۵] در این نمونه تفاوت هایی نسبت به سوخو - ۲۷ پدید آمد از جمله کانارد، موتورهای تقویت شده، رادار جدید و سیستم کنترل پرواز هواگرد دیجیتالی سیمی. [ ۶] اولین نمونه سوخو - ۳۵ نیز تغییراتی از جمله کابین خلبان شیشه ای و باله عمودی تغییریافته داشت. [ ۴] در ساخت سوخو - ۳۵ از کامپوزیت هایی از جمله آلومینیوم - لیتیوم استفاده شده است. [ ۷]





wiki: سوخو ۳۷