سه فیلسوف ( به انگلیسی: The Three Philosophers ) یک نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم، منسوب به جورجونه، هنرمند دوره رنسانس والا ایتالیا است. این نقاشی، سه فیلسوف را - یکی جوان، یک میانسال و دیگری پیر - نشان می دهد. این کار توسط نجیب زاده ونیزی تدو کانتارینی، که بازرگان و علاقه مند به موارد اسرارآمیز و کیمیاگری بود، سفارش داده شد. سه فیلسوف یک سال قبل از درگذشت این نقاش تمام شد. این اثر یکی از آخرین نقاشی های جورجونه، اکنون در موزه کونس تیستورشیز در وین به نمایش گذاشته شده است. نقاشی توسط سباستیانو دل پیومبو به پایان رسید.
تابلوی سه فیلسوف در حدود سال ۱۵۰۹ به پایان رسید و نام فعلی این اثر از نوشتاری از مارکانتونیو میشیل، ( ۱۴۸۴–۱۵۸۴ ) که فقط چند سال پس از آن در یک ویلای ونیزی دید، نشات گرفته است. سه چهره ای که به تصویر کشیده شده تمثیلی هستند: پیرمرد ریش و احتمالاً فیلسوف یونانی، یک فیلسوف فارسی یا عرب؛ و یک مرد جوان نشسته، درون یک منظره طبیعی محصور شده هستند. در پس زمینه یک روستا با تعدادی کوه قرار دارد که عقب تر توسط یک منطقه آبی مشخص شده است که معنی آن ناشناخته است. مرد جوان در حال مشاهده غاری در سمت چپ صحنه است و ظاهراً با برخی از ابزارها آن را اندازه گیری می کند. از اواخر قرن نوزدهم، محققان و منتقدین به دلایل مختلف این نظر را رد کردند که این سه فیلسوف نماینده سه مغ هستند که قبل از غار عیسی جمع شده اند. [ ۱] [ ۲]
تفسیرهای مختلفی دربارهٔ نقاشی جورجونه ارائه شده است. سه فیلسوف، پیرمرد، چهره عرب و مرد جوان می تواند تصویری از انتقال دانش باشد، انتقال میراث کلاسیک به اروپای لاتین از فلسفه یونانیان باستان از طریق ترجمه های عربی، که دوباره در حوالی رنسانس ایتالیا اتفاق افتاد. پیرمرد نماینده یک فیلسوف یونانی، مانند افلاطون یا ارسطو است، که نوشته های وی کپی شده و از طریق فیلسوفان عرب به رنسانس ایتالیا منتقل شده است. فیلسوف فارس و عرب احتمالاً نماینده ابن سینای همه چیزدان یا ابن رشد و علوم در جهان اسلام از دوران طلایی اسلامی است. [ ۳] [ ۴] [ ۵]
جوان را می توان به عنوان علم جدید رنسانس با ریشه در گذشته، با نگاه به تاریکی خالی غار، سمبل اسرار هنوز کشف نشده دانست. [ ۶] غار همچنین ممکن است نمادی از مفهوم فلسفی غار افلاطون باشد. [ ۷]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفتابلوی سه فیلسوف در حدود سال ۱۵۰۹ به پایان رسید و نام فعلی این اثر از نوشتاری از مارکانتونیو میشیل، ( ۱۴۸۴–۱۵۸۴ ) که فقط چند سال پس از آن در یک ویلای ونیزی دید، نشات گرفته است. سه چهره ای که به تصویر کشیده شده تمثیلی هستند: پیرمرد ریش و احتمالاً فیلسوف یونانی، یک فیلسوف فارسی یا عرب؛ و یک مرد جوان نشسته، درون یک منظره طبیعی محصور شده هستند. در پس زمینه یک روستا با تعدادی کوه قرار دارد که عقب تر توسط یک منطقه آبی مشخص شده است که معنی آن ناشناخته است. مرد جوان در حال مشاهده غاری در سمت چپ صحنه است و ظاهراً با برخی از ابزارها آن را اندازه گیری می کند. از اواخر قرن نوزدهم، محققان و منتقدین به دلایل مختلف این نظر را رد کردند که این سه فیلسوف نماینده سه مغ هستند که قبل از غار عیسی جمع شده اند. [ ۱] [ ۲]
تفسیرهای مختلفی دربارهٔ نقاشی جورجونه ارائه شده است. سه فیلسوف، پیرمرد، چهره عرب و مرد جوان می تواند تصویری از انتقال دانش باشد، انتقال میراث کلاسیک به اروپای لاتین از فلسفه یونانیان باستان از طریق ترجمه های عربی، که دوباره در حوالی رنسانس ایتالیا اتفاق افتاد. پیرمرد نماینده یک فیلسوف یونانی، مانند افلاطون یا ارسطو است، که نوشته های وی کپی شده و از طریق فیلسوفان عرب به رنسانس ایتالیا منتقل شده است. فیلسوف فارس و عرب احتمالاً نماینده ابن سینای همه چیزدان یا ابن رشد و علوم در جهان اسلام از دوران طلایی اسلامی است. [ ۳] [ ۴] [ ۵]
جوان را می توان به عنوان علم جدید رنسانس با ریشه در گذشته، با نگاه به تاریکی خالی غار، سمبل اسرار هنوز کشف نشده دانست. [ ۶] غار همچنین ممکن است نمادی از مفهوم فلسفی غار افلاطون باشد. [ ۷]
wiki: سه فیلسوف