سرمایه دار رسانه ای

دانشنامه عمومی

مالک رسانه، غول رسانه یا سرمایه دار رسانه ای به کارآفرین یا تاجر موفقی گفته می شود که از طریق مالکیت شخصی یا از طریق موقعیت مسلط در یک شرکت مرتبط با رسانه، رسانه های دارای تعداد بالای مخاطب را کنترل کند. کسانی که دارای کنترل، مالکیت و نفوذ قابل توجهی از یک شرکت بزرگ در رسانه های جمعی هستند نیز ممکن است یک سرمایه دار، بارون یا بزرگ بازرگان نامیده شود. خالقین و بنیانگذاران شبکه های اجتماعی را نیز می توان غول رسانه دانست.
در ایالات متحده، صاحبان روزنامه برای اولین بار در قرن نوزدهم با توسعه روزنامه های تیراژ گسترده، برجسته شدند. در قرن بیستم، مالکیت شبکه های رادیویی و تلویزیونی، استودیوهای فیلم، انتشارات و اخیراً اینترنت و سایر اشکال شرکت های چندرسانه ای نیز به آن اضافه شد. به این ترتیب اصطلاح «بارون مطبوعات» با «بارون رسانه ای» هم به کار رفت. اصطلاح «مغول رسانه» هم ( یا «مغول هالیوود» هنگامی که برای افرادی که به طور خاص در صنعت فیلمبرداری کار می کنند اعمال می شود ) در انگلیسی محاوره ای رایج شد.
در ارتباطات مدرن، رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک را هم باید در نظر گرفت که مالک آنها مثل مارک زاکربرگ بسیار ا همیت دارد. [ ۱]
• Marcus Agius ( بی بی سی )
جک دورسی ( توئیتر )
آندری بابیش
جائوما رورس ( Mediapro )
دیوید و فردریک بارکلی
سیلویو برلوسکونی
جف بیزوس
مایکل بلومبرگ
اسکوتر براون
سابهاش چاندرا
شان کامز
ریچارد دزموند
والت دیزنی
آیدین دوغان
استیو فوربز
لو گرید
ویلیام راندولف هرست
آلفرد هوگنبرگ
• ژان - لوک لاگاردر
رابرت مکسول
وینس مک من
کیث مرداک
روپرت مرداک
شهرزاد رفعتی
سامنر رداستون
پت رابرتسون
حییم سبان
داوید اودسون
اکسل اشپرینگر
ولید بن طلال
دیوید تامسون سوم
هربرت تامسون
تد ترنر
اپرا وینفری
• مارک زاکربرگ
عکس سرمایه دار رسانه ای
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس