سخت افزار ضبط تماس یا ضبط کننده تلفن، سخت افزاری است که می توان از آن برای ضبط مکالمات تلفنی استفاده کرد. سخت افزار ضبط تماس اغلب توسط مجریان قانون، وکلا، روزنامه نگاران و مراکز تماس برای ضبط تراکنش تلفنی با مشتریان استفاده می شود.
متخصصان مجری قانون در دهه ۱۸۹۰ شروع به استفاده از سخت افزار برای ضبط تماس های تلفنی کردند. [ ۱] این مستلزم دسترسی فیزیکی به خطوطی بود که تماس ها از طریق آنها انجام می شد.
سخت افزار ضبط تماس مبتنی بر PBX توسط فروشندگان PBX و اشخاص ثالث فروخته می شود. این سخت افزار به سانترال متصل است. می توان آن را به گونه ای پیکربندی کرد که همه تماس ها یا برخی تماس ها را به صورت تصادفی یا در صورت تقاضا ضبط کند. کسب و کارها، به ویژه مراکز تماس، از ضبط تماس برای آموزش، مدیریت کیفیت و رعایت قوانین استفاده می کنند.
سخت افزار ضبط تماس مصرف کننده در دهه ۱۹۷۰ همراه با اولین دستگاه های منشی تلفنی درجه یک مصرف کننده معرفی شد. [ ۲] این دستگاه ها به همان خط فیزیکی یکی از تلفن های درگیر در مکالمه متصل بودند. در حالی که دستگاه های پیچیده تر به طور خودکار هنگام برقراری تماس فعال می شوند، اکثر آنها دستی بودند.
ضبط کننده های تماس مدرن معمولاً سرورهای مبتنی بر ویندوز سرور ۲۰۰۳/۲۰۰۸ هستند که از کارت های Dialogic ( Intel ) خاصی استفاده می کنند که برای TDM T۱ و ISDN - PRI برای ضبط سمت صندوق، و کارت های جانبی ایستگاه آنالوگ و دیجیتال برای ضبط از ایستگاه ها طراحی شده اند. اغلب نرم افزار سرویس گیرنده توسط رایانه کاربر هم برای ضبط صفحه و هم برای شروع ضبط صدا مورد نیاز است. همچنین می توانید SIP Trunkها را با استفاده از درگاه های نصب شده روی پورت های شبکه با پیکربندی خاص که آدرس IP ندارند و به عنوان اسنیفر برای ترافیک SIP استفاده می شوند، ضبط کنید و می توان آن ها را برای ضبط همه یا فقط تماس های خاص پیکربندی کرد. بیشتر آنها از پایگاه های اطلاعاتی informix و SQL استفاده می کنند و ممکن است از سرورهای ادغام و تحلیلگرهای IP نیز استفاده کنند که گاهی اوقات در یک ماشین جمع می شوند.
ضبط کننده های مدرن عبارتند از Digital Loggers, Verint, Witness, NICE, Call Copy, VersaDial, SIP Print, OrecX و بسیاری دیگر. فایروال های صوتی Securelogix می توانند به عنوان ضبط کننده نیز عمل کنند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمتخصصان مجری قانون در دهه ۱۸۹۰ شروع به استفاده از سخت افزار برای ضبط تماس های تلفنی کردند. [ ۱] این مستلزم دسترسی فیزیکی به خطوطی بود که تماس ها از طریق آنها انجام می شد.
سخت افزار ضبط تماس مبتنی بر PBX توسط فروشندگان PBX و اشخاص ثالث فروخته می شود. این سخت افزار به سانترال متصل است. می توان آن را به گونه ای پیکربندی کرد که همه تماس ها یا برخی تماس ها را به صورت تصادفی یا در صورت تقاضا ضبط کند. کسب و کارها، به ویژه مراکز تماس، از ضبط تماس برای آموزش، مدیریت کیفیت و رعایت قوانین استفاده می کنند.
سخت افزار ضبط تماس مصرف کننده در دهه ۱۹۷۰ همراه با اولین دستگاه های منشی تلفنی درجه یک مصرف کننده معرفی شد. [ ۲] این دستگاه ها به همان خط فیزیکی یکی از تلفن های درگیر در مکالمه متصل بودند. در حالی که دستگاه های پیچیده تر به طور خودکار هنگام برقراری تماس فعال می شوند، اکثر آنها دستی بودند.
ضبط کننده های تماس مدرن معمولاً سرورهای مبتنی بر ویندوز سرور ۲۰۰۳/۲۰۰۸ هستند که از کارت های Dialogic ( Intel ) خاصی استفاده می کنند که برای TDM T۱ و ISDN - PRI برای ضبط سمت صندوق، و کارت های جانبی ایستگاه آنالوگ و دیجیتال برای ضبط از ایستگاه ها طراحی شده اند. اغلب نرم افزار سرویس گیرنده توسط رایانه کاربر هم برای ضبط صفحه و هم برای شروع ضبط صدا مورد نیاز است. همچنین می توانید SIP Trunkها را با استفاده از درگاه های نصب شده روی پورت های شبکه با پیکربندی خاص که آدرس IP ندارند و به عنوان اسنیفر برای ترافیک SIP استفاده می شوند، ضبط کنید و می توان آن ها را برای ضبط همه یا فقط تماس های خاص پیکربندی کرد. بیشتر آنها از پایگاه های اطلاعاتی informix و SQL استفاده می کنند و ممکن است از سرورهای ادغام و تحلیلگرهای IP نیز استفاده کنند که گاهی اوقات در یک ماشین جمع می شوند.
ضبط کننده های مدرن عبارتند از Digital Loggers, Verint, Witness, NICE, Call Copy, VersaDial, SIP Print, OrecX و بسیاری دیگر. فایروال های صوتی Securelogix می توانند به عنوان ضبط کننده نیز عمل کنند.

wiki: سخت افزار ضبط تماس