سبع الارض
لغت نامه دهخدا
فرهنگ فارسی
پرسیاوشان
پیشنهاد کاربران
تعداد ده نفر انسان مشتمل بر پنج مرد و پنج زن خودی وجود دارند و هفت کره زمین در اختیار آنهاست و هر زمینی در زیر سقف یک آسمان قرار دارد. حال سعی کنید که این ۱۰ نفر انسان را روی ۷ زمین طوری تقسیم کنید که در پایان عمل تقسیم مقدار اعشاری در پشت علامت ممیز باقی نماند بلکه صفر و این تقسیم از لحاظ جنبه های زیر معنا داشته باشد :
... [مشاهده متن کامل]
الف - نوع زوجیت .
ب - تمایلات یا گرایش های جنسی هم بصورت هتروگن یا غیر همجنس و هم به شکل هموگن یا همجنس.
پ - جاذبه یا گرایش عشق جنسی در دو جهت ؛ یکی بسوی بیرون و ظاهر و غیر از خود و دیگری بسوی درون و باطن و خود.
و اگر خواستید و توانستید آنر به شکل منظومه شمسی روی یک برگ کاغذ به تصویر بکشید طوریکه هفت مدار داشته باشد و روی هرکدام از مدارات یک کره زمین بهمراه یک آسمان و در مرکز آن منظومه، خویشتن هر کدام از افراد انسانی چه مرد و چه زن قرار گرفته باشد و نقش خورشید را بازی کند. امروز می توان این سوال را بطور جدی دوباره مطرح نمود و در پاسخ گوئی به آن ساعی و کوشا بود. آیا عبارت سماوات سبع و الارض قرآنی یعنی هفت آسمان و یک کره زمین در مرکز آنها حقیقت دارد یا عبارت سماوات و الاروض ( الارضین ) سبع یعنی هفت آسمان و هفت زمین حقیقت دارد ؟ در پاسخگویی به این سوال باید بیدار و هوشیار و آگاه باشیم که مثل مفسرین قدیمی مرتکب تاوتولوژی نشویم. یعنی بازی با لغات و الفاظ و کلمات و واژه ها و مفاهیم و مقولات و عبارات و جملات خشک و خالی صرف نظر از مصادیق خارجی آنها و جدا و بریده شده از واقعیت عینی و بیرونی یعنی بدون در نظر گرفتن وجود یا هستی زن و مرد و نیاز های ظاهری و باطنی آنها از دوران نوزادی و کودکی تا دوران پیری و کهولت و فرسودگی مرگ و مردن و ببینیم که آیا آمدن و شدن و رفتن آنها بهمراه تار و پود های کثیر و فراوان این دنیا و نه به مثابه تافته هایی جدا بافته از کل فقط یک بار اتفاق می افتد یا بطور فراوان با مراتب و درجات مختلف تکاملی بین دو حد؛ یکی نهایت نقصان و دیگری نهایت کمال در طول راه و سفر بسیار طولانی مقطعی و نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین مبداء و معاد ؟ از این طریق هم میتوان از یک طرف وجود خداوند متعال و موجود بودن طرح مطلق آفرینش را به روش علمی اثبات کرد و از طرف دیگر می توان ثابت نمود که محتوای کتب به اصطلاح وحیانی و آسمانی ادیان توحیدی ابراهیمی محصول فعالیت های حسی و فکری و خیالی و توهمی قوای ادراکی فهم و عقل و غرایز طبیعی منجمله شهوت غریزه طبیعی نام آوری و شهرت طلبی در سطوح زندگی های ابتدایی ایلیاتی و طایفه ای و قبیله ای و قومی نویسندگان آنها بوده اند و نه ابلاغ کلام خداوند متعال در قالب وحی به گوش سر آنان .
... [مشاهده متن کامل]
الف - نوع زوجیت .
ب - تمایلات یا گرایش های جنسی هم بصورت هتروگن یا غیر همجنس و هم به شکل هموگن یا همجنس.
پ - جاذبه یا گرایش عشق جنسی در دو جهت ؛ یکی بسوی بیرون و ظاهر و غیر از خود و دیگری بسوی درون و باطن و خود.
و اگر خواستید و توانستید آنر به شکل منظومه شمسی روی یک برگ کاغذ به تصویر بکشید طوریکه هفت مدار داشته باشد و روی هرکدام از مدارات یک کره زمین بهمراه یک آسمان و در مرکز آن منظومه، خویشتن هر کدام از افراد انسانی چه مرد و چه زن قرار گرفته باشد و نقش خورشید را بازی کند. امروز می توان این سوال را بطور جدی دوباره مطرح نمود و در پاسخ گوئی به آن ساعی و کوشا بود. آیا عبارت سماوات سبع و الارض قرآنی یعنی هفت آسمان و یک کره زمین در مرکز آنها حقیقت دارد یا عبارت سماوات و الاروض ( الارضین ) سبع یعنی هفت آسمان و هفت زمین حقیقت دارد ؟ در پاسخگویی به این سوال باید بیدار و هوشیار و آگاه باشیم که مثل مفسرین قدیمی مرتکب تاوتولوژی نشویم. یعنی بازی با لغات و الفاظ و کلمات و واژه ها و مفاهیم و مقولات و عبارات و جملات خشک و خالی صرف نظر از مصادیق خارجی آنها و جدا و بریده شده از واقعیت عینی و بیرونی یعنی بدون در نظر گرفتن وجود یا هستی زن و مرد و نیاز های ظاهری و باطنی آنها از دوران نوزادی و کودکی تا دوران پیری و کهولت و فرسودگی مرگ و مردن و ببینیم که آیا آمدن و شدن و رفتن آنها بهمراه تار و پود های کثیر و فراوان این دنیا و نه به مثابه تافته هایی جدا بافته از کل فقط یک بار اتفاق می افتد یا بطور فراوان با مراتب و درجات مختلف تکاملی بین دو حد؛ یکی نهایت نقصان و دیگری نهایت کمال در طول راه و سفر بسیار طولانی مقطعی و نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین مبداء و معاد ؟ از این طریق هم میتوان از یک طرف وجود خداوند متعال و موجود بودن طرح مطلق آفرینش را به روش علمی اثبات کرد و از طرف دیگر می توان ثابت نمود که محتوای کتب به اصطلاح وحیانی و آسمانی ادیان توحیدی ابراهیمی محصول فعالیت های حسی و فکری و خیالی و توهمی قوای ادراکی فهم و عقل و غرایز طبیعی منجمله شهوت غریزه طبیعی نام آوری و شهرت طلبی در سطوح زندگی های ابتدایی ایلیاتی و طایفه ای و قبیله ای و قومی نویسندگان آنها بوده اند و نه ابلاغ کلام خداوند متعال در قالب وحی به گوش سر آنان .