سب النبی
دانشنامه آزاد فارسی
پیشنهاد کاربران
در جواب همه ی شما، برداران به کار خود برسید تا خدا به کار شما نرسیده،
تحلیل دوست عزیزمان در بالا و مثالشان بسیار عجیب است. کسی به برادر من دشنام بدهد و برادرم گذشت کند اما من که برادرش هستم نمی گذرم!!!!!!! تازه در این چنین مثال نامربوطی ، بحث دو برادر است و ربطی به این موضوع ندارد. به نظر بنده هم این چنین قوانینی فقط صدمه به اسلام و مقدسات است
در جواب بنده خدا👇
رسول الله صلی الله علیه وآله و ائمه علیهم السلام در مواجهه با اهانت کنندگان از باب گذشتن از حق خود بسبب خلق رؤوفانه ای که داشتند برخوردی مهربانانه داشتند کما اینکه در سفارشات مکرر ازیشان به پیروان خود از رهاکردن اهانت کننده و پاسخ ندادن به دشنام او توصیه وارد شده است.
... [مشاهده متن کامل]
اما👇👇👇
من و شما مکلف به اجرای قانون شرع هستیم. قانون شرع چنین می گوید و ما حق گذشتن از حق رسول خدا و پیشوایان را نداریم. همانطور که شما نمی توانید کسی را که به برادرتان دشنام داده را ببخشید بلکه این برادرتان است که این حق را دارد و اگر نخواهد می تواند با شکایت برای دشنام دهنده مجازات شلاق تعزیری ( و یا حدی در صورت نسبت قذف ) را رقم بزند. به همین حالت شما حق بخشش و سکوت در برابر اهانت کننده به رسول خدا و . . . را که شرع نیز برایش مجازات تعیین کرده ندارید.
منابع اخذ قانون شرع هم قرآن است و سنت و مابقی منابع نیز رجوعشان به ایندوست ( مثل اجماع و عقل )
رسول الله صلی الله علیه وآله و ائمه علیهم السلام در مواجهه با اهانت کنندگان از باب گذشتن از حق خود بسبب خلق رؤوفانه ای که داشتند برخوردی مهربانانه داشتند کما اینکه در سفارشات مکرر ازیشان به پیروان خود از رهاکردن اهانت کننده و پاسخ ندادن به دشنام او توصیه وارد شده است.
... [مشاهده متن کامل]
اما👇👇👇
من و شما مکلف به اجرای قانون شرع هستیم. قانون شرع چنین می گوید و ما حق گذشتن از حق رسول خدا و پیشوایان را نداریم. همانطور که شما نمی توانید کسی را که به برادرتان دشنام داده را ببخشید بلکه این برادرتان است که این حق را دارد و اگر نخواهد می تواند با شکایت برای دشنام دهنده مجازات شلاق تعزیری ( و یا حدی در صورت نسبت قذف ) را رقم بزند. به همین حالت شما حق بخشش و سکوت در برابر اهانت کننده به رسول خدا و . . . را که شرع نیز برایش مجازات تعیین کرده ندارید.
منابع اخذ قانون شرع هم قرآن است و سنت و مابقی منابع نیز رجوعشان به ایندوست ( مثل اجماع و عقل )