سایه روم

دانشنامه عمومی

سایه روم یک بازی اکشن ماجراجویی است که در سال 2005 توسط Capcom برای پلی استیشن 2 ساخته و منتشر شده است. این بازی در ماه فوریه در اروپا و آمریکای شمالی و در ماه مارس در ژاپن منتشر شد. طرح داستان یک نسخه تخیلی از ترور ژولیوس سزار است که بر دو شخصیت متمرکز است، آگریپا، سربازی که پدرش متهم به قتل سزار است و مجبور می شود در میدان های گلادیاتوری بجنگد، و اکتاویاس، که تصمیم می گیرد پدر آگریپا را ثابت کند. بازی نقدهای مثبتی دریافت کرد. در ابتدا به عنوان اولین قسمت از یک فرنچایز با هدف مخاطبان خاص غربی تصور شد، دنباله آن در مراحل اولیه توسعه زمانی بود که اولین بازی منتشر شد. با این حال، به دلیل فروش ضعیف کنسل شد و کپ کام به سوی بازی دیگری رفت.
Shadow of Rome یک بازی اکشن ماجراجویی است که از دید سوم شخص انجام می شود. این بازی دارای دو نوع مبارزه است. نبرد غوغا که شامل نبرد نزدیک با سلاح های غوغا می شود و نبرد خودرویی که به شکل ارابه سواری انجام می شود. گیم پلی مخفیانه نیز در کنار حل پازل ابتدایی گنجانده شده است. در حین مبارزه، شخصیت بازیکن آگریپا است که می تواند از سلاح های گلادیاتوری مختلف مانند شمشیر، اسکیتار، گرز، نیزه، کمان، تیرکمان و فلش استفاده کند. اگر آگریپا بازوی دشمن را قطع کرده باشد، می تواند آن را بردارد و به عنوان سلاح نیز از آن استفاده کند. با این حال، سلاح ها فقط برای مدت معینی قبل از شکستن قابل استفاده هستند. در طول نبرد، یک متر نشان دهنده زنده بودن باقیمانده سلاح و کلاه آگریپا ( اگر او مجهز به سلاح باشد ) است. آگریپا می تواند با سلاح اصلی خود، سلاح فرعی یا سپر خود و یا با یک سلاح دو دست حمله کند. بازیکن می تواند روی دشمنان قفل کند تا آگریپا آنها را هدف قرار دهد. آگریپا همچنین می تواند به سمت دشمنان خود اسلحه پرتاب کند و با مشت های محکم و نرم و همچنین تکل های شانه ای با مشت بجنگد. اگر زمان بندی درست باشد، آگریپا همچنین می تواند از دشمنانش سلاح بدزدد، یا با استفاده از تکل شانه، سلاح های آنها را از دست آنها بیاندازد. او همچنین می تواند با پرتاب شن به صورت دشمنی که در حال نزدیک شدن است، از زمین حمله کند و با ضربه زدن به آنها یا ضربه زدن به آنها به دشمنان سرنگون شده حمله کند. اگر آگریپا پشت دشمنی غوغا بایستد، می تواند بر روی آن ها تظاهر کند. یکی از جنبه های مهم گیم پلی مبارزه، "نقاط SALVO" است. Salvos اعمال خاص یا ترکیبی از اقدامات است که جمعیت را به هیجان می آورد. هنگامی که آگریپا یک عمل سالوو را انجام می دهد، به او امتیاز سالوو داده می شود که نوار سالوو را پر می کند. اگر آگریپا در زمانی که بار پر است، توجه جمعیت را جلب کند، مخاطبان سلاح های کمیاب و قدرتمند را برای او پرتاب خواهند کرد. اگر او توجه آنها را در زمانی که پر نیست بخواهد، آنها سلاح های معمولی، سپر، غذا یا اغلب هیچ چیز را پرتاب می کنند. در پایان هر نبرد آرنا، آگریپا بر اساس تعداد کل امتیازهای سالوویی که در آن نبرد به دست آورده است، رتبه بندی می شود. جزء دیگر بخش های آگریپا در بازی شامل مسابقه ارابه سواری است. در این حالت، آگریپا باید با ارابه های دیگر مسابقه دهد و می تواند با عبور از خط پایان ابتدا برنده شود یا تمام حریفان خود را با کشتن آنها یا از بین بردن ارابه هایشان از بین ببرد. آگریپا می تواند برای افزایش سرعت اسب هایش را شلاق بزند، اما انجام این کار استقامت اسب را کاهش می دهد. وقتی خالی است، اسب ها فقط می توانند با سرعت معمولی بدوند، تا زمانی که گیج دوباره شروع به پر شدن کند. آگریپا می تواند با راندن در کنار ارابه های آنها و حمله به آنها یا با فشار دادن ارابه های آنها به موانع، حریفان را از بین ببرد. سلاح های طولانی تری را می توان در مسیر خود یافت که توسط بردگان حمل می شود. در سطوح مخفی کاری Octavianus، بازیکن باید از مخفی کاری برای حرکت در مکان های مختلف در رم استفاده کند. اکتاویانوس نمی تواند دشمنان را بکشد، او فقط می تواند با ضربه زدن از پشت با اشیایی مانند گلدان، خفه کردن آنها با طناب یا قرار دادن پوست موز در مقابل آنها، آنها را از پا درآورد. هنگامی که او این کار را انجام داد، اغلب مجبور است بدن آنها را به مخفیگاه بکشاند تا مطمئن شود که دشمنان دیگر آن را پیدا نمی کنند. راه های دیگر برای دوری از دشمنان، پنهان شدن در گلدان های بزرگ، یا دزدیدن لباس ها و جعل هویت نگهبانان یا افراد دیگر است. در طول این سطوح، یک سنج هشدار وجود دارد که زمانی که اکتاویانوس توسط دشمن مشاهده می شود ظاهر می شود. گیج به مرور زمان اگر از دید او خارج شود به تدریج خالی می شود و پس از خالی شدن کامل، دشمنان دیگر به دنبال او نمی گردند. اکتاویانوس همچنین می تواند با پرتاب وسایلی مانند سنگ و سوت زدن حواس دشمنان را پرت کند. حتی اگر اکتاویانوس مبدل باشد، دشمنان می توانند به او مشکوک شوند، اگر کاری غیرعادی انجام دهد، مانند دویدن، ایستادن بدون دلیل یا تلاش برای باز کردن درهای قفل شده. اغلب، دشمنان او را متوقف می کنند و از او سوال می کنند. یک سری از انتخاب ها به بازیکن ارائه می شود تا شک نگهبانان را از بین ببرد. اگر بازیکن پاسخ اشتباهی را انتخاب کند، لباس مبدل اکتاویانوس شکست خواهد خورد و او کشته خواهد شد. اکتاویانوس همچنین قادر به گوش دادن به مکالمات در اتاق های قفل شده با نگاه کردن از سوراخ کلید است. در طول سطوحی که باید شخصی را دنبال کند، یک "Tail Gauge" دارد. هنگامی که شخصی که او را دنبال می کند از دید او خارج می شود، گیج شروع به خالی شدن می کند، و هنگامی که به طور کامل تخلیه شد، تشخیص داده می شود که شخصی را که دنبالش می کرد از دست داده است و بازی به پایان می رسد.
عکس سایه روم
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس