سایه ذهن (بازی ویدئویی). سایه ذهن ( به انگلیسی: Mindshadow ) یک بازی ویدئویی در سبک ماجراجویی است که در سال ۱۹۸۴ برای اپل ۲ و پی سی بوتر و یک سال بعد برای آمیگا، آمستراد سی پی سی، آتاری ۸ بیت، آتاری اس تی، کمودور ۶۴، مکینتاش و اسپکتروم منتشر گردید. این بازی توسط شرکت «اینترپلی پروداکشنز»[ ۲] تولید و به وسیله «اکتیویژن» منتشر شد.
بازیباز در نقش فردی که حافظه اش را از دست داده و در یک ساحل ناشناس به هوش می آید، ایفای نقش می کند. [ ۳] این محل جزیره ای است که از ساحل، صخره های سنگی، یک کلبه و یک منطقه «شن های روان» تشکیل شده که تمام این مراحل در کنار هم مانند یک «هزارتو»[ ۴] در مقابل بازیباز عمل می کنند و راه او را برای رسیدن به قسمت های بعدی بازی دشوار می کنند. هدف اصلی بازیباز در این جزیره پیدا کردن وسایل لازم و روشن کردن یک آتش بزرگ است تا بتواند توجه کشتی های گذری را برای نجات به خود جلب کند.
بعد از این قسمت بازیباز خود را بر روی عرشه یک کشتی دزدان دریایی پیدا می کند. این کشتی در دریا بدون هیچ هدفی و در حال فرار از دست یک کشتی جنگی دولتی می باشد. بازیباز باید راهی پیدا کند تا کشتی را متوقف کرده و بتواند خود را به لندن برساند. قهرمان بازی در طول داستان بازی خاطرات و نشانه هایی از زندگی گذشته خود به یاد می آورد و پس از رسیدن به لندن و مسافرت به لوکزامبورگ، نشانه های بیشتری دریافت و سرانجام با سرنوشت خود روبرو می شود.
اگر بازیباز بتواند در همان ابتدای بازی نشانه های کافی ( خواندن تکه های روزنامه، یا پیدا کردن پیام های نوشته شده بر روی اجساد ) را به دست آورد، می تواند بسیار زود حافظه خود را بازیابی کند. در این مقطع از بازی مشخص می شود که قهرمان بازی یک کارخانه دار پولدار است به نام «ویلیام آرکمن»[ ۵] که یک برادر دوقلوی بد ذات به نام «ژارد»[ ۶] دارد و او نقشه ناپدید کردن برادرش را می کشد تا بتواند از مزایای اجتماعی برادر ثروتمندش به نفع خود استفاده کند. داستان دقیقاً از جایی شروع می شود که ویلیام توسط برادرش بیهوش شده و در یک جزیره خالی از سکونت رها می شود.
این بازی در ژانر ماجراجویی و به صورت تعاملی و دارای دید اول شخص می باشد. صفحه بازی تشکیل شده از یک پنجره که از درون آن مناظر بازی به بازیباز نشان داده می شود. [ ۷] گرافیک این بازی به صورت اسکرین شات های ثابت از مناظر، محیط یا شخصیت های بازی نمایش داده می شود.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبازیباز در نقش فردی که حافظه اش را از دست داده و در یک ساحل ناشناس به هوش می آید، ایفای نقش می کند. [ ۳] این محل جزیره ای است که از ساحل، صخره های سنگی، یک کلبه و یک منطقه «شن های روان» تشکیل شده که تمام این مراحل در کنار هم مانند یک «هزارتو»[ ۴] در مقابل بازیباز عمل می کنند و راه او را برای رسیدن به قسمت های بعدی بازی دشوار می کنند. هدف اصلی بازیباز در این جزیره پیدا کردن وسایل لازم و روشن کردن یک آتش بزرگ است تا بتواند توجه کشتی های گذری را برای نجات به خود جلب کند.
بعد از این قسمت بازیباز خود را بر روی عرشه یک کشتی دزدان دریایی پیدا می کند. این کشتی در دریا بدون هیچ هدفی و در حال فرار از دست یک کشتی جنگی دولتی می باشد. بازیباز باید راهی پیدا کند تا کشتی را متوقف کرده و بتواند خود را به لندن برساند. قهرمان بازی در طول داستان بازی خاطرات و نشانه هایی از زندگی گذشته خود به یاد می آورد و پس از رسیدن به لندن و مسافرت به لوکزامبورگ، نشانه های بیشتری دریافت و سرانجام با سرنوشت خود روبرو می شود.
اگر بازیباز بتواند در همان ابتدای بازی نشانه های کافی ( خواندن تکه های روزنامه، یا پیدا کردن پیام های نوشته شده بر روی اجساد ) را به دست آورد، می تواند بسیار زود حافظه خود را بازیابی کند. در این مقطع از بازی مشخص می شود که قهرمان بازی یک کارخانه دار پولدار است به نام «ویلیام آرکمن»[ ۵] که یک برادر دوقلوی بد ذات به نام «ژارد»[ ۶] دارد و او نقشه ناپدید کردن برادرش را می کشد تا بتواند از مزایای اجتماعی برادر ثروتمندش به نفع خود استفاده کند. داستان دقیقاً از جایی شروع می شود که ویلیام توسط برادرش بیهوش شده و در یک جزیره خالی از سکونت رها می شود.
این بازی در ژانر ماجراجویی و به صورت تعاملی و دارای دید اول شخص می باشد. صفحه بازی تشکیل شده از یک پنجره که از درون آن مناظر بازی به بازیباز نشان داده می شود. [ ۷] گرافیک این بازی به صورت اسکرین شات های ثابت از مناظر، محیط یا شخصیت های بازی نمایش داده می شود.

wiki: سایه ذهن (بازی ویدئویی)