تعلیق مک فرسون گونه ای سامانه ی تعلیق است که به صورت مستقل بر روی خودرو عمل می کند. سامانه ی تعلیق مک فرسون امروزه بر روی بیشتر خودروها استفاده می شود. [ ۱] البته امروزه با پیشرفت فناوری و استفاده از سامانه ی تعلیق بادی و الکترومغناطیسی، کاربرد این گونه سامانه ها کمتر شده است.
مخترع این سامانه ارل استیل مک فرسون است. ارل استیل مک فرسون در سال ۱۹۴۵ به عنوان مهندس ارشد جنرال موتورز منصوب شد تا خودروهایی مناسب تر و ارزان تر برای جنگ طراحی کند. او این سامانه ی تعلیق را به جنرال موتورز ارائه کرد اما جنرال موتورز این مدل تعلیق را رد کرد. مک فرسون سامانه ی تعلیق خود را به شرکت فورد ارائه داد و فورد این سامانه را برای اولین بار بر روی خودروهای خود قرار داد. امروزه بیشتر خودروسازان از این سامانه ی تعلیق بر روی محصولات خود استفاده می کنند.
این سامانه از دو بازوی اصلی بهره می برد. بازوی کنترل که یک نقطه ی نصب را برای محور چرخ فراهم می کند و از یک بازوی مرکزی که قسمت داخلی آن بالا و پایین می شود بهره می برد. بازوی مرکزی این خودرو وظیفه ی اصلی ضربه گیری را برعهده دارد که فنر پیچشی نیز به دور آن قرار دارد. بازوی مرکزی از بدنه ی خودرو تا محور طول دارد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمخترع این سامانه ارل استیل مک فرسون است. ارل استیل مک فرسون در سال ۱۹۴۵ به عنوان مهندس ارشد جنرال موتورز منصوب شد تا خودروهایی مناسب تر و ارزان تر برای جنگ طراحی کند. او این سامانه ی تعلیق را به جنرال موتورز ارائه کرد اما جنرال موتورز این مدل تعلیق را رد کرد. مک فرسون سامانه ی تعلیق خود را به شرکت فورد ارائه داد و فورد این سامانه را برای اولین بار بر روی خودروهای خود قرار داد. امروزه بیشتر خودروسازان از این سامانه ی تعلیق بر روی محصولات خود استفاده می کنند.
این سامانه از دو بازوی اصلی بهره می برد. بازوی کنترل که یک نقطه ی نصب را برای محور چرخ فراهم می کند و از یک بازوی مرکزی که قسمت داخلی آن بالا و پایین می شود بهره می برد. بازوی مرکزی این خودرو وظیفه ی اصلی ضربه گیری را برعهده دارد که فنر پیچشی نیز به دور آن قرار دارد. بازوی مرکزی از بدنه ی خودرو تا محور طول دارد.
wiki: سامانه تعلیق مک فرسون