سامانه ی تعلیق فنر شمشی گونه ای سامانه ی تعلیق یکپارچه است که بر روی خودرو نصب می شود. این سامانه از ساده ترین و قدیمی ترین فنربندی ها است. در این نوع سامانه ی تعلیق شمش های ارتجاعی و خم شده به صورت محدب در حالت طولی برروی خودرو نصب می شوند. این سامانه در وسایل نقلیه ی سنگین و وانت ها به علت تحمل وزن بالا و هندلینگ خوب بسیار پرکاربرد است. [ ۱]
نام قطعات در تصویر
•
• SHOCK ABSORBER = ضربه گیر
• FRAME = شاسی
• AXLE = محور
• SPRING = فنر
در این سامانه چندین شمش فنر با توجه به وزن خودرو برروی هم قرار داده شده و دو سر فنر با نگهدارنده هایی به شاسی نصب می شوند و محور خودرو هم به مرکز فنرها متصل می شود. نحوه ی کار این سامانه هم این گونه است که شمش ها به علت ارتجاعی بودن ضربات وارده از سطح مسیر به چرخ ها را جذب و میرا می کنند. [ ۲]
• فنر شمشی ذوزنقه ای
• فنر شمشی پارابولیک
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفنام قطعات در تصویر
•
• SHOCK ABSORBER = ضربه گیر
• FRAME = شاسی
• AXLE = محور
• SPRING = فنر
در این سامانه چندین شمش فنر با توجه به وزن خودرو برروی هم قرار داده شده و دو سر فنر با نگهدارنده هایی به شاسی نصب می شوند و محور خودرو هم به مرکز فنرها متصل می شود. نحوه ی کار این سامانه هم این گونه است که شمش ها به علت ارتجاعی بودن ضربات وارده از سطح مسیر به چرخ ها را جذب و میرا می کنند. [ ۲]
• فنر شمشی ذوزنقه ای
• فنر شمشی پارابولیک
wiki: سامانه تعلیق فنر شمشی