زنجیره زرین یا حدیث سِلسِلَةُ الذَّهَب، حدیث قدسی منقول از امام رضا ( ع ) در باب توحید و دوری از شرک که بر اساس این حدیث، اعتقاد به توحید باعث نجات از آتش جهنم است. راویان این حدیث همه امامان بزرگوار هستند که از پیامبر گرامی اسلام نقل می شود لذا این حدیث را سِلسِلَةُ الذَّهَب یا زنجیرۀ زرّین نام نهادند.
... [مشاهده متن کامل]
توحید از اصول دین است. توحید در عربی به معنی تک خداپرستی است و این گونه باور، بنیادی ترین اصل اعتقادی در اسلام و به معنای یکتا و بی مانند دانستن خدا و همچنین بی شریک بودن او در آفریدن جهان هستی است. از دیدگاه قرآن، توحید یا شرک در زندگی انسان نقش اول را برعهده دارد؛ زیرا کردار و رفتار انسان، نمود باور و اندیشه او است.
==پیامبر خداﷺ:التَّوحیدُ ثَمَنُ الجَنَّةِ؛توحید، بهای بهشت است.
منبع:دانش نامه عقاید اسلامی: ج 5 ص 12
==پیامبر خداﷺ:وَالَّذی بَعَثَنی بِالحَقِّ بَشیرا لایُعَذِّبُ اللّه ُ بِالنّارِ مُوَحِّدا أَبَدا؛
سوگند به آن کس که مرا نوید دهنده برانگیخت، خداوند هرگز موحد و اهل توحید را در آتش عذاب ندهد.
( التوحید، ص29، ح31 )
==قال الامام حسین – علیه السلام – :
ایُّها النّاسُ اِتَقُوا هولآءِ الذّینَ یُشبهُّونَ اللهَ بِانفُسِهم بل هو الله … ؛
ای مردم! مبادا مثل کسانی باشید که خداوند را به خودشان تشبیه می کنند و حال آن که خداوند هرگز همتا، ضد و مانند ندارد. /تحف العقول، ص 248
... [مشاهده متن کامل]
توحید از اصول دین است. توحید در عربی به معنی تک خداپرستی است و این گونه باور، بنیادی ترین اصل اعتقادی در اسلام و به معنای یکتا و بی مانند دانستن خدا و همچنین بی شریک بودن او در آفریدن جهان هستی است. از دیدگاه قرآن، توحید یا شرک در زندگی انسان نقش اول را برعهده دارد؛ زیرا کردار و رفتار انسان، نمود باور و اندیشه او است.
==پیامبر خداﷺ:التَّوحیدُ ثَمَنُ الجَنَّةِ؛توحید، بهای بهشت است.
منبع:دانش نامه عقاید اسلامی: ج 5 ص 12
==پیامبر خداﷺ:وَالَّذی بَعَثَنی بِالحَقِّ بَشیرا لایُعَذِّبُ اللّه ُ بِالنّارِ مُوَحِّدا أَبَدا؛
سوگند به آن کس که مرا نوید دهنده برانگیخت، خداوند هرگز موحد و اهل توحید را در آتش عذاب ندهد.
( التوحید، ص29، ح31 )
==قال الامام حسین – علیه السلام – :
ایُّها النّاسُ اِتَقُوا هولآءِ الذّینَ یُشبهُّونَ اللهَ بِانفُسِهم بل هو الله … ؛
ای مردم! مبادا مثل کسانی باشید که خداوند را به خودشان تشبیه می کنند و حال آن که خداوند هرگز همتا، ضد و مانند ندارد. /تحف العقول، ص 248