زنان در موسیقی نقش زنان را به عنوان آهنگساز، ترانه سرا، مجری ساز، خواننده، رهبر ارکستر، دانش پژوه موسیقی، مربیان موسیقی، منتقدان موسیقی، روزنامه نگاران موسیقی و سایر مشاغل موسیقی توصیف می کنند. همچنین، این جنبش های موسیقی را توصیف می کند، به عنوان مثال موسیقی زنان، موسیقی است که توسط زنان برای زنان نوشته و اجرا می شود.
... [مشاهده متن کامل]
در دهه ۲۰۱۰، در حالی که زنان بخش قابل توجهی از خوانندگان موسیقی محبوب و موسیقی کلاسیک را تشکیل می دهند و بخش قابل توجهی از ترانه سراها ( که بسیاری از آنها خواننده و ترانه سرا هستند ) ، تعداد کمی از زنان تهیه کننده موسیقی، منتقدان راک و سازهای راک هستند. زنان برجسته هنرمند موسیقی پاپ مانند بیورک و لیدی گاگا در مورد تبعیض جنسیتی در صنعت موسیقی اظهار نظر کرده اند. علاوه بر این، یک مطالعه اخیر به رهبری دکتر اسمیت اعلام کرد که در طی شش سال گذشته، نمایندگی زنان در صنعت موسیقی حتی کمتر بوده است". در موسیقی کلاسیک، اگرچه تعداد زیادی آهنگساز زن از دوره قرون وسطی تا به امروز وجود داشته است، اما آهنگسازان زن در رپرتوار موسیقی کلاسیک، کتابهای درسی تاریخ موسیقی و دائرةالمعارف های موسیقی به میزان قابل توجهی نمایندگی ندارند. به عنوان مثال، در تاریخ موسیقی مختصر آکسفورد، کلارا شومان یکی از تنها آهنگسازان زنی است که از او نام برده شده است.
زنان بخش قابل توجهی از تکنوازهای ساز در موسیقی کلاسیک را تشکیل می دهند و درصد زنان در ارکسترها در حال افزایش است. مقاله سال ۲۰۱۵ در مورد تکنوازهای کنسرتو در ارکسترهای مهم کانادا نشان داد که ۸۴٪ از تکنوازان سمفونیک اورچستر مونترال مرد بودند. در سال ۲۰۱۲، زنان هنوز فقط ۶٪ از ارکسترهای فیلارمونیک وین را که دارای رتبه بالایی هستند تشکیل می دهند. زنان در ژانرهای موسیقی معروف مانند راک و هوی متال کمتر به عنوان نوازنده ساز رایج هستند، اگرچه تعدادی ساززن و گروه موسیقی کاملاً زن وجود دارد. زنان به ویژه در ژانرهای فلزی شدید کمتر معرفی می شوند. زنان همچنین در رهبری ارکسترال، روزنامه نگاری انتقاد موسیقی/موسیقی، تولید موسیقی و مهندسی صدا کمتر حضور دارند. در حالی که زنان از آهنگسازی در قرن نوزدهم دلسرد می شدند و زنان موسیقی شناس کمیاب هستند، زنان درگیر آموزش موسیقی می شوند "تا حدی که زنان در نیمه بعدی قرن نوزدهم و تقریباً در قرن ۲۰ بر این رشته تسلط داشتند.




... [مشاهده متن کامل]
در دهه ۲۰۱۰، در حالی که زنان بخش قابل توجهی از خوانندگان موسیقی محبوب و موسیقی کلاسیک را تشکیل می دهند و بخش قابل توجهی از ترانه سراها ( که بسیاری از آنها خواننده و ترانه سرا هستند ) ، تعداد کمی از زنان تهیه کننده موسیقی، منتقدان راک و سازهای راک هستند. زنان برجسته هنرمند موسیقی پاپ مانند بیورک و لیدی گاگا در مورد تبعیض جنسیتی در صنعت موسیقی اظهار نظر کرده اند. علاوه بر این، یک مطالعه اخیر به رهبری دکتر اسمیت اعلام کرد که در طی شش سال گذشته، نمایندگی زنان در صنعت موسیقی حتی کمتر بوده است". در موسیقی کلاسیک، اگرچه تعداد زیادی آهنگساز زن از دوره قرون وسطی تا به امروز وجود داشته است، اما آهنگسازان زن در رپرتوار موسیقی کلاسیک، کتابهای درسی تاریخ موسیقی و دائرةالمعارف های موسیقی به میزان قابل توجهی نمایندگی ندارند. به عنوان مثال، در تاریخ موسیقی مختصر آکسفورد، کلارا شومان یکی از تنها آهنگسازان زنی است که از او نام برده شده است.
زنان بخش قابل توجهی از تکنوازهای ساز در موسیقی کلاسیک را تشکیل می دهند و درصد زنان در ارکسترها در حال افزایش است. مقاله سال ۲۰۱۵ در مورد تکنوازهای کنسرتو در ارکسترهای مهم کانادا نشان داد که ۸۴٪ از تکنوازان سمفونیک اورچستر مونترال مرد بودند. در سال ۲۰۱۲، زنان هنوز فقط ۶٪ از ارکسترهای فیلارمونیک وین را که دارای رتبه بالایی هستند تشکیل می دهند. زنان در ژانرهای موسیقی معروف مانند راک و هوی متال کمتر به عنوان نوازنده ساز رایج هستند، اگرچه تعدادی ساززن و گروه موسیقی کاملاً زن وجود دارد. زنان به ویژه در ژانرهای فلزی شدید کمتر معرفی می شوند. زنان همچنین در رهبری ارکسترال، روزنامه نگاری انتقاد موسیقی/موسیقی، تولید موسیقی و مهندسی صدا کمتر حضور دارند. در حالی که زنان از آهنگسازی در قرن نوزدهم دلسرد می شدند و زنان موسیقی شناس کمیاب هستند، زنان درگیر آموزش موسیقی می شوند "تا حدی که زنان در نیمه بعدی قرن نوزدهم و تقریباً در قرن ۲۰ بر این رشته تسلط داشتند.



