زنان در علم فناوری مهندسی و ریاضیات

دانشنامه عمومی

بسیاری از محققان و سیاستگذاران خاطرنشان کرده اند که حوزه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات ( STEM ) از زمان پیدایششان در قرن هجدهم، در عصر روشنگری، عمدتاً مردانه با مشارکت کم زنان باقی مانده اند.
محققان در حال بررسی دلایل مختلف برای تداوم این نابرابری جنسیتی در زمینه های STEM هستند. کسانی که این نابرابری را ناشی از نیروهای تبعیض آمیز می دانند، به دنبال راه هایی برای رفع این نابرابری در حوزه های STEM هستند ( که معمولاً به عنوان مشاغل با مزایای خوب و موقعیت بالا همراه با تقاضای جهانی شناخته می شوند ) . [ ۱] [ ۲] [ ۳] [ ۴] [ ۵]
مطالعات پیشنهاد می دهد که عوامل زیادی از جمله تشویق والدین، تعامل با دبیران ریاضی و علوم، محتوای برنامه درسی، آزمایشگاه های عملی، دستاوردهای دبیرستان در ریاضی و علوم، و منابع موجود در خانه، در نگرش نسبت به موفقیت مردان در ریاضیات و علوم نقش دارند. [ ۷] تحقیقات در ایالات متحده در مورد اینکه چه زمانی نگرش پسران و دختران در مورد ریاضی و علوم اختلاف پیدا می کند یافته های متفاوتی دارند. یکی از محققان با تجزیه و تحلیل چندین مطالعه طولی برجسته در سطح کشور، متوجه شد نگرش دختران و پسران نسبت به علم در اوایل دوران راهنمایی تفاوت کمی دارد. [ ۷] رغبت دانش آموزان برای دنبال کردن شغلی در حوزه ریاضیات و علوم، هم بر دروسی که در آن زمینه ها انتخاب می کنند و هم بر میزان تلاشی که در این دوره ها انجام می دهند، تأثیر می گذارد.
مطالعه ای در سال ۱۹۹۶ در ایالات متحده نشان داد که دختران در دوران راهنمایی شروع به از دست دادن اعتماد به نفس خود می کنند زیرا معتقدند مردان در زمینه های فناوری هوش بیشتری دارند. [ ۸] این واقعیت که مردان در تحلیل فضایی از زنان بهتر عمل می کنند، مهارتی که بسیاری آن را در مهندسان حیاتی می دانند، این تصور غلط را ایجاد می کند. [ ۳] پژوهشگران فمینیست این فرضیه را دارند که پسران به احتمال زیاد مهارت های فضایی را در خارج از کلاس به دست می آورند، چرا که از نظر فرهنگی و اجتماعی تشویق می شوند با دستان خود به ساختن و کار کردن بپردازند. [ ۹] تحقیقات نشان می دهد که دختران می توانند این مهارت ها را با همان آموزش ها توسعه دهند. [ ۱۰] [ ۱۱]
مطالعه ای که در سال ۱۹۹۶ در ایالات متحده بر روی دانشجویان سال اول توسط مؤسسه تحقیقات آموزش عالی انجام شد، نشان می دهد که مردان و زنان در رشته تحصیلی مدنظرشان تفاوت زیادی دارند. از بین دانشجویانی که برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ وارد دانشگاه شده بودند، ۲۰ درصد از مردان و ۴ درصد از زنان قصد داشتند در رشته علوم کامپیوتر و مهندسی تحصیل کنند، در حالی که درصدهای مشابهی از مردان و زنان قصد داشتند در رشته زیست شناسی یا علوم فیزیکی تحصیل کنند. تفاوت در رشته های مدنظر بین مردان و زنان نوورود مستقیماً به تفاوت در رشته هایی مربوط می شود که زنان و مردان مدرک خود را در آن کسب می کنند. در آموزش عالی، زنان کمتر از مردان موفق به کسب مدرک در ریاضیات، علوم فیزیکی یا علوم کامپیوتر و مهندسی می شوند. استثناء این نابرابری جنسیتی در حوزه علوم زیستی است. [ ۱۲]
عکس زنان در علم فناوری مهندسی و ریاضیاتعکس زنان در علم فناوری مهندسی و ریاضیات
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس