زاگاتو رپتور

دانشنامه عمومی

زاگاتو رپتور ( به انگلیسی: Zagato Raptor ) که گاهی به آن لامبورگینی رپتور نیز گفته می شود یک طرح مفهومی خودرویی است که در سال ۱۹۹۶ توسط زاگاتو با مشارکت آلن ویکی برای لامبورگینی ایجاد شد. بدنه دارای طراحی «حباب دوگانه» زاگاتو و طراحی نوآورانه درب است که در آن کل بخش میانی خودرو به سمت بالا و جلو می چرخد. این شاسی از یک لامبورگینی دیابلو 4WD قرض گرفته شده است. طراحی کامل شد و نمونه خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۱۹۹۶ به نمایش درآمد. در زمان نمایش، باور بر این بود که خودرو آماده تولید است.
با استفاده از پیشرانه و ۴۹۲ اسب بخار ( ۳۶۷ کیلووات ) موتور وی۱۲ از دیابلو، اما حذف سامانه ترمز ضد قفل ( ABS ) و سامانه کنترل کشش، و همچنین استفاده گسترده از فیبر کربن برای کار بدنه، خودرو را به طور قابل توجهی سبک تر از دیابلو کرد، بنابراین به طور بالقوه سریع تر شد. برای جبران کمبود ABS و سرعت های بالقوه بالاتر، از سامانه ترمز دیابلو ارتقا یافته است.
بیشتر منابع رسانه ای حدس می زدند که این خودروی عالی برای پر کردن شکاف بین دیابلو و جانشین آن که در آن زمان کانتو نامیده می شد، می بود، اما لامبورگینی رپتور را تولید نکرد. آلن ویکی برای مدت کوتاهی سعی کرد آن را به تنهایی با کمک زاگاتو توسعه دهد، اما هیچ نتیجه ای از تلاش او حاصل نشد. او تنها نمونه اولیه را تا سال ۲۰۰۰ در اختیار داشت تا اینکه در نمایشگاه خودرو ژنو به مزایده گذاشته شد و توسط یک مجموعه دار خودروهای شخصی خریداری شد. [ ۱]
عکس زاگاتو رپتور
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس