ریکاردو، هَری رالْف (۱۸۸۵ـ۱۹۷۴)(Ricardo, Harry Ralph)
مهندس انگلیسی. در تکمیل موتور احتراق داخلینقش برجسته ای داشت. طی جنگ های جهانی اول و دوم، تحقیقاتش به نیروهای انگلیسی امکان داد تا با برخورداری از مزیت موتورهای برتر بجنگند. تحقیقاتش در زمینۀ احتراق و کوبشبه ابداع سیستم رده بندی اکتانبرای دسته بندی سوخت موتورهای بنزینی منتهی شد. در ۱۹۴۸ لقب سر گرفت. در لندن زاده شد. در ۱۲سالگی نوعی ماشین بخار ساخت و در دورانی که دانشجوی کیمبریج بود، نوعی موتورسیکلت و موتور آن را طراحی کرد و ساخت. در ۱۹۰۵، موتور دوسیلندر دوزمانه ای طراحی کرد و ساخت. نوع چهارسیلندر این موتور را نیز برای اتومبیل بزرگ عموی خود ساخت. طی جنگ جهانی اول، در زمینۀ موتور هواپیما کار می کرد و موتور تانکِ مارک ویرا طراحی کرد. در ۱۹۱۷، شرکتی برای پژوهش و مشاوره تأسیس کرد. این شرکت در زمینۀ تکمیل موتور و دسته بندی سوخت ها براساس سهولت انفجار کار می کرد. ریکاردو همچنین محفظۀ احتراق کارآمدی طراحی کرد که در دوران جنگ جهانی دوم آن را در موتورهای هواپیما نیز به کار برد.
مهندس انگلیسی. در تکمیل موتور احتراق داخلینقش برجسته ای داشت. طی جنگ های جهانی اول و دوم، تحقیقاتش به نیروهای انگلیسی امکان داد تا با برخورداری از مزیت موتورهای برتر بجنگند. تحقیقاتش در زمینۀ احتراق و کوبشبه ابداع سیستم رده بندی اکتانبرای دسته بندی سوخت موتورهای بنزینی منتهی شد. در ۱۹۴۸ لقب سر گرفت. در لندن زاده شد. در ۱۲سالگی نوعی ماشین بخار ساخت و در دورانی که دانشجوی کیمبریج بود، نوعی موتورسیکلت و موتور آن را طراحی کرد و ساخت. در ۱۹۰۵، موتور دوسیلندر دوزمانه ای طراحی کرد و ساخت. نوع چهارسیلندر این موتور را نیز برای اتومبیل بزرگ عموی خود ساخت. طی جنگ جهانی اول، در زمینۀ موتور هواپیما کار می کرد و موتور تانکِ مارک ویرا طراحی کرد. در ۱۹۱۷، شرکتی برای پژوهش و مشاوره تأسیس کرد. این شرکت در زمینۀ تکمیل موتور و دسته بندی سوخت ها براساس سهولت انفجار کار می کرد. ریکاردو همچنین محفظۀ احتراق کارآمدی طراحی کرد که در دوران جنگ جهانی دوم آن را در موتورهای هواپیما نیز به کار برد.
wikijoo: ریکاردو،_هری_رالف_(۱۸۸۵ـ۱۹۷۴)