رینگ آلیاژی. در صنعت خودرو، رینگ های آلیاژی هستند که از از آلیاژ از آلومینیوم یا منیزیم ساخته شده اند. آلیاژهای ترکیبی از یک فلز و دیگر عناصر هستند. آن ها عموماً مقاومت بیشتری به فلزات خالص می دهند که معمولاً بسیار نرمتر و مرتب تر است. آلیاژهای آلومینیوم یا منیزیم به طور معمول سبک تر از همان قدرت هستند، هدایت گرمای بیشتری را ارائه می دهند و اغلب ظاهر زیبایی ظاهری را در برابر چرخ های فولادی ایجاد می کنند. اگر چه فولاد، شایع ترین مواد استفاده شده در تولید چرخ، آلیاژ آهن و کربن است، اصطلاح «چرخ آلیاژ» معمولاً برای چرخ های ساخته شده از آلیاژهای غیر آهنی است.
اولین چرخ های سبک آلیاژ ساخته شده از آلیاژهای منیزیم بود. اگرچه آن ها از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکردند اما در دهه ۱۹۶۰ محبوبیت زیادی داشتند، هرچند در تعداد بسیار محدود. در اواسط تا اواخر دهه ۱۹۶۰، اصلاح آلومینیوم ریخته گری اجازه ساخت چرخ های ایمن را داد که شکننده نبودند. تا این زمان، بیشتر چرخ های آلومینیومی دچار کمبود انعطاف پذیری، معمولاً از ۲–۳٪ طول انقباض، می شدند.
از آنجایی که چرخ های آلیاژ - آلیاژ در آن زمان اغلب از منیزیم ساخته می شدند ( اغلب به عنوان "mags" نامیده می شدند ) ، این شکست های چرخ اولیه بعدها به ضعف کم منیزیم منجر شد، در حالی که در بسیاری از موارد این چرخ ها آلومینیوم چرخ آلومینیومی ضعیفی بودند. هنگامی که این پیشرفت های آلومینیوم ریخته گری به طور گسترده ای پذیرفته شد، چرخ آلومینیوم منیزیم را به عنوان ارزان قیمت و چرخ های با کارایی بالا برای مسابقات موتور جایگزین کرد.
چرخ های سبک تر می توانند با کاهش حجم توده های غیرمجاز بهبود یابند، به این ترتیب امکان تعلیق بیشتر از سطح زمین به دست می آید و در نتیجه باعث بهبود وضعیت می شود، با این وجود تمام چرخ های آلیاژی از مقیاس فولادی آن ها سبک تر نیستند. کاهش حجم وسیع خودرو نیز می تواند به کاهش مصرف سوخت کمک کند.
هدایت حرارتی بهتر و طراحی چرخ چرخشی بیشتر می تواند به کاهش گرما از ترمز کمک کند، که باعث افزایش عملکرد ترمز در شرایط رانندگی شدیدتر می شود و احتمال کاهش عملکرد ترمز یا حتی شکست را به دلیل گرمای بیش از حد کاهش می دهد.
چرخ های آلیاژی برای اهداف آرایشی نیز خریداری شده اند، هرچند که آلیاژهای ارزان تر استفاده می شوند معمولاً مقاوم به خوردگی نیستند. آلیاژهای آلومینیوم اجازه استفاده از پوشش های فلزی جذاب را می دهند، اما این ها باید با پوشش های رنگی یا چرخ مهر و موم شده باشند. حتی اگر محافظت شود، استفاده از چرخ ها در نهایت پس از ۳ تا ۵ سال سقوط خواهد کرد، اما بازسازی اکنون با هزینه ای به طور گسترده ای در دسترس است. فرایندهای تولید نیز به طرح های پیچیده و جسور اجازه می دهد. در مقابل، چرخ های فولادی معمولاً از ورق فلزی فشرده می شوند و سپس با هم جوش می شوند ( اغلب ضربه های ناخوشایندی را ترک می کنند ) و باید برای جلوگیری از خوردگی و یا پنهان شدن با کلاه های چرخ / کلاهک ها رنگ زد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاولین چرخ های سبک آلیاژ ساخته شده از آلیاژهای منیزیم بود. اگرچه آن ها از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکردند اما در دهه ۱۹۶۰ محبوبیت زیادی داشتند، هرچند در تعداد بسیار محدود. در اواسط تا اواخر دهه ۱۹۶۰، اصلاح آلومینیوم ریخته گری اجازه ساخت چرخ های ایمن را داد که شکننده نبودند. تا این زمان، بیشتر چرخ های آلومینیومی دچار کمبود انعطاف پذیری، معمولاً از ۲–۳٪ طول انقباض، می شدند.
از آنجایی که چرخ های آلیاژ - آلیاژ در آن زمان اغلب از منیزیم ساخته می شدند ( اغلب به عنوان "mags" نامیده می شدند ) ، این شکست های چرخ اولیه بعدها به ضعف کم منیزیم منجر شد، در حالی که در بسیاری از موارد این چرخ ها آلومینیوم چرخ آلومینیومی ضعیفی بودند. هنگامی که این پیشرفت های آلومینیوم ریخته گری به طور گسترده ای پذیرفته شد، چرخ آلومینیوم منیزیم را به عنوان ارزان قیمت و چرخ های با کارایی بالا برای مسابقات موتور جایگزین کرد.
چرخ های سبک تر می توانند با کاهش حجم توده های غیرمجاز بهبود یابند، به این ترتیب امکان تعلیق بیشتر از سطح زمین به دست می آید و در نتیجه باعث بهبود وضعیت می شود، با این وجود تمام چرخ های آلیاژی از مقیاس فولادی آن ها سبک تر نیستند. کاهش حجم وسیع خودرو نیز می تواند به کاهش مصرف سوخت کمک کند.
هدایت حرارتی بهتر و طراحی چرخ چرخشی بیشتر می تواند به کاهش گرما از ترمز کمک کند، که باعث افزایش عملکرد ترمز در شرایط رانندگی شدیدتر می شود و احتمال کاهش عملکرد ترمز یا حتی شکست را به دلیل گرمای بیش از حد کاهش می دهد.
چرخ های آلیاژی برای اهداف آرایشی نیز خریداری شده اند، هرچند که آلیاژهای ارزان تر استفاده می شوند معمولاً مقاوم به خوردگی نیستند. آلیاژهای آلومینیوم اجازه استفاده از پوشش های فلزی جذاب را می دهند، اما این ها باید با پوشش های رنگی یا چرخ مهر و موم شده باشند. حتی اگر محافظت شود، استفاده از چرخ ها در نهایت پس از ۳ تا ۵ سال سقوط خواهد کرد، اما بازسازی اکنون با هزینه ای به طور گسترده ای در دسترس است. فرایندهای تولید نیز به طرح های پیچیده و جسور اجازه می دهد. در مقابل، چرخ های فولادی معمولاً از ورق فلزی فشرده می شوند و سپس با هم جوش می شوند ( اغلب ضربه های ناخوشایندی را ترک می کنند ) و باید برای جلوگیری از خوردگی و یا پنهان شدن با کلاه های چرخ / کلاهک ها رنگ زد.
wiki: رینگ آلیاژی