پژوهش اِدمُلّاوَند:
💌#روز_مازندران
💌#روز_ملی_مازندران
🔳روز ملی مازندران و نقش محوری امامزاده سلطان محمد کیا در تأسیس نخستین حکومت شیعه ایران
🕌#امامزاده
#امامزاده_سلطان_محمد_کیا
... [مشاهده متن کامل]
۱. مقدمه و زمینه ی فرهنگی:
مردم مازندران دارای یک سامان تقویمی محلی به نام �سال تبری� هستند که ساختار فصلی و ماهانه خاصی دارد. در این تقویم، ماه تیر مصادف با ماه آبان خورشیدی است و روز سیزدهم تیرماه ( �تیرماه سیزده شو� ) از اعتبار ویژه ای در میان مردم برخوردار است.
این روز، که در تقویم خورشیدی برابر با ۱۴ آبان است، به عنوان �روز ملی مازندران� نام گذاری شده است.
توضیح: این نام گذاری صرفاً یک مناسبت فرهنگی نیست، بلکه یادبودی تاریخی بر سرآغاز نخستین حکومت شیعه در ایران است که در سال ۲۵۰ هجری قمری شکل گرفت.
۲. پیشینه تاریخی قیام علویان تبرستان:
در نیمه سوم قرن سوم هجری، منطقه تبرستان ( شامل مازندران امروزی ) تحت حکومت طاهریان و والیان محلی مانند سلیمان بن عبدالله و محمد بن اوس قرار داشت. ظلم گسترده، فشار بر مردم و حضور گسترده سادات علوی که از سرکوب عباسیان به این مناطق پناه آورده بودند، زمینه ی شکل گیری یک جنبش مذهبی - سیاسی را فراهم کرد.
#شجره_نامه
در این شرایط، امامزاده سلطان محمد کیا ( سید محمد بن ابراهیم بن علی بن عبدالرحمن بن قاسم بن حسن بن زید بن حسن بن علی بن ابیطالب ( ع ) ، معروف به امامزاده سلطان محمد کیا ) در روستای صالحان کجور سکونت داشت. ایشان به دلیل زهد، تقوا، علم و نسب با اهل بیت ( ع ) ، مورد احترام عمومی بودند.
این امامزاده، تنها یک شخصیت معنوی نبود، بلکه نقشی استراتژیک در هدایت سیاسی و نظامی قیام ایفا کرد. بدون حضور و ابتکار ایشان، قیام علویان تبرستان هرگز محقق نمی شد.
۳. نقش کلیدی امامزاده سلطان محمد کیا:
#داعی_کبیر
مردم دیلم، رویان، کلار و چالوس برای رهبری قیام، نزد امامزاده سلطان محمد کیا آمدند و از ایشان خواستند که بیعت را بپذیرد. اما ایشان، با دقت سیاسی، حسن بن زید ( �داعی کبیر� ) را که دامادش بود و تجربه ی نظامی داشت، به عنوان #رهبر معرفی کردند و خود ایشان دعوت نامه ای برای حسن بن زید ( داعی کبیر ) فرستادند و او را به مازندران دعوت کردند.
در ۲۵ رمضان ۲۵۰ هجری قمری ( برابر با ۱۴ آبان ۲۴۳ خورشیدی و ۱۳ تیر ماه تبری ) ، حسن بن زید به قصد روستای صالحان منطقه کجور ( محل زیست امامزاده سلطان محمدکیا ) وارد منطقه سعیدآباد ( مرزن آباد ) شد و اولین بیعت عمومی با او صورت گرفت و ۲۷ ماه رمضان ۲۵۰ قمری وارد منطقه ی کجور شد و عید فطر ( سه روز بعد ) ، اولین خطبه ی علویان توسط داعی کبیر در #کجور قرائت شد.
این تاریخ، نقطه آغاز نخستین حکومت شیعه در ایران است.
این رویداد نشان می دهد که هدایت دینی و رهبری سیاسی در اسلام، همواره با هم آمیخته است. امامزاده سلطان محمد کیا، با انتخاب یک رهبر کارآمد و وفادار به اهل بیت ( ع ) ، نمونه ای از �ولایت تدبیر� را به نمایش گذاشت.
۴. چرا ۱۴ آبان، روز ملی مازندران است؟
#تیرماه_سیزده_شو
پژوهشگران مازندرانی با مقایسه تقویم های قمری، خورشیدی و تبری، ثابت کردند که ۲۵ رمضان ۲۵۰ هجری قمری مصادف با ۱۴ آبان ۲۴۳ خورشیدی یا همان ۱۳ تیر ماه تبری بوده است. از این رو، این روز به عنوان روز ملی مازندران نام گذاری شد تا:
هویت فرهنگی و تقویمی مردم مازندران حفظ شود.
یاد قیام علویان و نقش امامزاده سلطان محمد کیا زنده بماند.
جوانان با ریشه های شیعی و مبارزات عدالت خواهانه اجداد آشنا شوند.
این روز، فرصتی برای ترویج هویت اسلامی - ایرانی و مقاومت در برابر ظلم است.
📝نتیجه گیری:
روز ملی مازندران، یادآور اولین پیروزی سیاسی شیعیان ایران است. در این پیروزی، امامزاده سلطان محمد کیا نه تنها رهبر معنوی، بلکه بنیان گذار و معمار اصلی قیام بود.
حرم مطهر ایشان در صالحان کجور، نمادی از ایمان، عدالت و مقاومت است.
یاد این شخصیت بزرگ در گفتارهای عمومی، به ویژه در خطبه های نماز جمعه، می تواند الهام بخش وحدت، هوشمندی سیاسی و وفاداری به خط اهل بیت ( علیهم السلام ) باشد.
📚منابع ( استنادهای تاریخی ) جهت مراجعه:
• طبری، محمد بن جریر. تاریخ طبری، جلد ۹.
• ابن اثیر. الکامل فی التاریخ، جلد ۷.
• مسکویه، ابو علی. تجارب الامم، جلد ۴.
• ابن اسفندیار. تاریخ طبرستان.
• اولیاءالله آملی. تاریخ رویان.
• سید ظهیرالدین مرعشی. تاریخ طبرستان و رویان و مازندران.
• پیرنیا، حسن؛ اقبال آشتیانی، عباس. تاریخ ایران از آغاز تا انقراض قاجاریه.
💾شناسه ۱۴۰۴۰۸۰۹۲۱۲۴
https://mohsendadashpour2021. blogfa. com/post/4802
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_میرمریم
📡✦ ࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#دیار_علویان
#علویان_طبرستان
📝بسم الله الرحمن الرحیم
وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین.
✍۱۴ آبان، بنابر برخی نقل ها، سال روز بنیان گذاری سلسله ی علویان #طبرستان در سال ۲۴۳ ه ق ( اواخر نیمه ی اول قرن سوم هجری ) است.
📘�واردی کولائی، سید تقی، تاریخ علویان طبرستان، قم، انتشارات دلیل ما، ص۳۵�.
📌می توانم بگویم از همان ابتدای طلبگی که در اثر رفاقت و مصاحبت با بعض طلاب مازندرانی، وصف ناصر اطروش، چهارمین حاکم علوی طبرستان را شنیدم، زیارت مزار مطهرش به یک آرزو برای من تبدیل شده بود.
این اشتیاق وقتی به اوج خود رسید که در خاطرات حضرت �شیخ مفید� خواندم: شبی در عالم رؤیا دید فاطمه ی زهرا سلام الله علیها حسنین علیهما السلام را به نزد او آورده، فرمود: ای شیخ! این دو فرزند مرا علم فقه بیاموز؛ و فردای آن، وقتی در محل درس حاضر می شود، سیده فاطمه دختر ناصر اطروش فرمان روای طبرستان، فرزندانش �سید محمد و سید علی� را نزدش آورده، گفت: ای شیخ! این دو فرزند مرا علم فقه بیاموز!
👈این یعنی جناب �سید رضی� مؤلف نهج البلاغه و برادرش �سید مرتضی� علم الهدی، نوه های دختری جناب ابومحمد حسن بن علی بن حسن بن علی بن عُمر [الاشرف] بن �علی بن حسین بن علی بن ابیطالب علیهم السلام� هستند.
📜در۱۴ آبان سال ۱۴۰۰ ( سالروز تأسیس علویان طبرستان ) این آرزو محقق گشته، به شرف زیارت مرقد مطهر #داعی_کبیر در #آمل نائل گشتم.
📌الناصر للحق که به تصریح شیخ طوسی از اصحاب #امام_هادی علیه السلام بود، تألیفات بسیاری در علوم مختلف اسلامی داشته، مهمترین اثرش �تفسیر ناصری� دانسته شده است. نیز دخترزاده اش جناب سید مرتضی، �المسائل الناصریات� را در شرح یکی از آثار فقهی جد مادری خود به رشته ی تحریر درآورده است.
در عین حال [و با وجود کثرت شواهد مبنی بر شیعه ی دوازده امامی بودن ناصر] شیعیان زیدیه، وی را یکی از امامان خود به شمار آورده اند؛ تا حدی که در همایش بین المللی بزرگداشت وی در بهمن ماه سال ۱۳۹۲، شماری از شخصیت ها و دانشمندان #یمن که شیعه ی زیدی هستند، حضور یافتند. اما در عین حال، کثرت آثار آن بزرگمرد در کلام، فقه، حدیث، تفسیر، و . . . نافی چنین مدعایی است.
👈البته ناگفته نماند نخستین حاکم علوی سواحل #بحر_خزر ( حسن بن زید بن اسماعیل بن زید بن �حسن بن علی علیهما السلام� ) بلاشک زیدی مذهب بوده است.
📌ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که امروزه، ۱۴ آبان را روز مازندران نام گذاری کرده اند؛ شاید این مناسبت، در انتخاب این روز به نام مازندران دخیل بوده است.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته.
🖊علی رضا احمدی دهبالایی ( ایلامی )
۱۴ آبان ۱۴۰۳ ؛ ۲ جمادی الاول ۱۴۴۶
https://mohsendadashpour2021. blogfa. com/post/3661
•┈┈••••✾•💚🕌💚•✾•••┈┈•
🗻 #روز_مازندران
📚 #بسته_فرهنگی
📝 #محتوای_تبلیغی
🇮🇷 #لبیک_یا_خامنه_ای
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂 ❖ ﷽ ❖
🌺
📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍂 @edmolavand
💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
🟨نکته: در برخی نوشتارهای منتشر شده به نظر می رسد اسامی و وقایع کتابت شده در این اثر خطی، مربوط به زمانهای دورتر و یا هم عصر مولف مزبور باشد که نیاز به تحقیق جامع دارد.
📸در برخی از نوشتارها هیچگونه نمایه ای از این کتابت خطی در اختیار پژوهش ادملاوند نیست.
🔴 به منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا کتابت و یا نام دارنده ی این اسناد و کتابت به خودشان واگذار شده است.
⚠️معرفی اشخاص، به معنای تایید یا تبلیغ آنان نیست و هدف ما صرفا پژوهشی می باشد.
🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند.
در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت.
⚠️تمامی آثار [صوت، فیلم، نمایه، اسناد و نوشتار] منتشر شده در این صفحه تحت حمایت #نگارخانه_ادملا و یا #پژوهش_اِدمُلّاوَند | زیر مجموعه ی آوات قلمܐܡܝܕ صرفا فقط دارای #ارزش_پژوهشی هستند و ارزش قانونی دیگری ندارند.
𒇹𒂹𒄁𒇺 𒃀𒀀𒃀𒀀𒄹 𒁁𒈀𒃹 𒁀𒀀𒆺𒃹
🟡تمامی حقوق برای�محسن داداش پور باکر�محفوظ است.
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦ ࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
💌#روز_مازندران
💌#روز_ملی_مازندران
🔳روز ملی مازندران و نقش محوری امامزاده سلطان محمد کیا در تأسیس نخستین حکومت شیعه ایران
🕌#امامزاده
#امامزاده_سلطان_محمد_کیا
... [مشاهده متن کامل]
۱. مقدمه و زمینه ی فرهنگی:
مردم مازندران دارای یک سامان تقویمی محلی به نام �سال تبری� هستند که ساختار فصلی و ماهانه خاصی دارد. در این تقویم، ماه تیر مصادف با ماه آبان خورشیدی است و روز سیزدهم تیرماه ( �تیرماه سیزده شو� ) از اعتبار ویژه ای در میان مردم برخوردار است.
این روز، که در تقویم خورشیدی برابر با ۱۴ آبان است، به عنوان �روز ملی مازندران� نام گذاری شده است.
توضیح: این نام گذاری صرفاً یک مناسبت فرهنگی نیست، بلکه یادبودی تاریخی بر سرآغاز نخستین حکومت شیعه در ایران است که در سال ۲۵۰ هجری قمری شکل گرفت.
۲. پیشینه تاریخی قیام علویان تبرستان:
در نیمه سوم قرن سوم هجری، منطقه تبرستان ( شامل مازندران امروزی ) تحت حکومت طاهریان و والیان محلی مانند سلیمان بن عبدالله و محمد بن اوس قرار داشت. ظلم گسترده، فشار بر مردم و حضور گسترده سادات علوی که از سرکوب عباسیان به این مناطق پناه آورده بودند، زمینه ی شکل گیری یک جنبش مذهبی - سیاسی را فراهم کرد.
#شجره_نامه
در این شرایط، امامزاده سلطان محمد کیا ( سید محمد بن ابراهیم بن علی بن عبدالرحمن بن قاسم بن حسن بن زید بن حسن بن علی بن ابیطالب ( ع ) ، معروف به امامزاده سلطان محمد کیا ) در روستای صالحان کجور سکونت داشت. ایشان به دلیل زهد، تقوا، علم و نسب با اهل بیت ( ع ) ، مورد احترام عمومی بودند.
این امامزاده، تنها یک شخصیت معنوی نبود، بلکه نقشی استراتژیک در هدایت سیاسی و نظامی قیام ایفا کرد. بدون حضور و ابتکار ایشان، قیام علویان تبرستان هرگز محقق نمی شد.
۳. نقش کلیدی امامزاده سلطان محمد کیا:
#داعی_کبیر
مردم دیلم، رویان، کلار و چالوس برای رهبری قیام، نزد امامزاده سلطان محمد کیا آمدند و از ایشان خواستند که بیعت را بپذیرد. اما ایشان، با دقت سیاسی، حسن بن زید ( �داعی کبیر� ) را که دامادش بود و تجربه ی نظامی داشت، به عنوان #رهبر معرفی کردند و خود ایشان دعوت نامه ای برای حسن بن زید ( داعی کبیر ) فرستادند و او را به مازندران دعوت کردند.
در ۲۵ رمضان ۲۵۰ هجری قمری ( برابر با ۱۴ آبان ۲۴۳ خورشیدی و ۱۳ تیر ماه تبری ) ، حسن بن زید به قصد روستای صالحان منطقه کجور ( محل زیست امامزاده سلطان محمدکیا ) وارد منطقه سعیدآباد ( مرزن آباد ) شد و اولین بیعت عمومی با او صورت گرفت و ۲۷ ماه رمضان ۲۵۰ قمری وارد منطقه ی کجور شد و عید فطر ( سه روز بعد ) ، اولین خطبه ی علویان توسط داعی کبیر در #کجور قرائت شد.
این تاریخ، نقطه آغاز نخستین حکومت شیعه در ایران است.
این رویداد نشان می دهد که هدایت دینی و رهبری سیاسی در اسلام، همواره با هم آمیخته است. امامزاده سلطان محمد کیا، با انتخاب یک رهبر کارآمد و وفادار به اهل بیت ( ع ) ، نمونه ای از �ولایت تدبیر� را به نمایش گذاشت.
۴. چرا ۱۴ آبان، روز ملی مازندران است؟
#تیرماه_سیزده_شو
پژوهشگران مازندرانی با مقایسه تقویم های قمری، خورشیدی و تبری، ثابت کردند که ۲۵ رمضان ۲۵۰ هجری قمری مصادف با ۱۴ آبان ۲۴۳ خورشیدی یا همان ۱۳ تیر ماه تبری بوده است. از این رو، این روز به عنوان روز ملی مازندران نام گذاری شد تا:
هویت فرهنگی و تقویمی مردم مازندران حفظ شود.
یاد قیام علویان و نقش امامزاده سلطان محمد کیا زنده بماند.
جوانان با ریشه های شیعی و مبارزات عدالت خواهانه اجداد آشنا شوند.
این روز، فرصتی برای ترویج هویت اسلامی - ایرانی و مقاومت در برابر ظلم است.
📝نتیجه گیری:
روز ملی مازندران، یادآور اولین پیروزی سیاسی شیعیان ایران است. در این پیروزی، امامزاده سلطان محمد کیا نه تنها رهبر معنوی، بلکه بنیان گذار و معمار اصلی قیام بود.
حرم مطهر ایشان در صالحان کجور، نمادی از ایمان، عدالت و مقاومت است.
یاد این شخصیت بزرگ در گفتارهای عمومی، به ویژه در خطبه های نماز جمعه، می تواند الهام بخش وحدت، هوشمندی سیاسی و وفاداری به خط اهل بیت ( علیهم السلام ) باشد.
📚منابع ( استنادهای تاریخی ) جهت مراجعه:
• طبری، محمد بن جریر. تاریخ طبری، جلد ۹.
• ابن اثیر. الکامل فی التاریخ، جلد ۷.
• مسکویه، ابو علی. تجارب الامم، جلد ۴.
• ابن اسفندیار. تاریخ طبرستان.
• اولیاءالله آملی. تاریخ رویان.
• سید ظهیرالدین مرعشی. تاریخ طبرستان و رویان و مازندران.
• پیرنیا، حسن؛ اقبال آشتیانی، عباس. تاریخ ایران از آغاز تا انقراض قاجاریه.
💾شناسه ۱۴۰۴۰۸۰۹۲۱۲۴
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
#قرارگاه_فرهنگی_میرمریم
📡✦ ࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#دیار_علویان
#علویان_طبرستان
📝بسم الله الرحمن الرحیم
وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین.
✍۱۴ آبان، بنابر برخی نقل ها، سال روز بنیان گذاری سلسله ی علویان #طبرستان در سال ۲۴۳ ه ق ( اواخر نیمه ی اول قرن سوم هجری ) است.
📘�واردی کولائی، سید تقی، تاریخ علویان طبرستان، قم، انتشارات دلیل ما، ص۳۵�.
📌می توانم بگویم از همان ابتدای طلبگی که در اثر رفاقت و مصاحبت با بعض طلاب مازندرانی، وصف ناصر اطروش، چهارمین حاکم علوی طبرستان را شنیدم، زیارت مزار مطهرش به یک آرزو برای من تبدیل شده بود.
این اشتیاق وقتی به اوج خود رسید که در خاطرات حضرت �شیخ مفید� خواندم: شبی در عالم رؤیا دید فاطمه ی زهرا سلام الله علیها حسنین علیهما السلام را به نزد او آورده، فرمود: ای شیخ! این دو فرزند مرا علم فقه بیاموز؛ و فردای آن، وقتی در محل درس حاضر می شود، سیده فاطمه دختر ناصر اطروش فرمان روای طبرستان، فرزندانش �سید محمد و سید علی� را نزدش آورده، گفت: ای شیخ! این دو فرزند مرا علم فقه بیاموز!
👈این یعنی جناب �سید رضی� مؤلف نهج البلاغه و برادرش �سید مرتضی� علم الهدی، نوه های دختری جناب ابومحمد حسن بن علی بن حسن بن علی بن عُمر [الاشرف] بن �علی بن حسین بن علی بن ابیطالب علیهم السلام� هستند.
📜در۱۴ آبان سال ۱۴۰۰ ( سالروز تأسیس علویان طبرستان ) این آرزو محقق گشته، به شرف زیارت مرقد مطهر #داعی_کبیر در #آمل نائل گشتم.
📌الناصر للحق که به تصریح شیخ طوسی از اصحاب #امام_هادی علیه السلام بود، تألیفات بسیاری در علوم مختلف اسلامی داشته، مهمترین اثرش �تفسیر ناصری� دانسته شده است. نیز دخترزاده اش جناب سید مرتضی، �المسائل الناصریات� را در شرح یکی از آثار فقهی جد مادری خود به رشته ی تحریر درآورده است.
در عین حال [و با وجود کثرت شواهد مبنی بر شیعه ی دوازده امامی بودن ناصر] شیعیان زیدیه، وی را یکی از امامان خود به شمار آورده اند؛ تا حدی که در همایش بین المللی بزرگداشت وی در بهمن ماه سال ۱۳۹۲، شماری از شخصیت ها و دانشمندان #یمن که شیعه ی زیدی هستند، حضور یافتند. اما در عین حال، کثرت آثار آن بزرگمرد در کلام، فقه، حدیث، تفسیر، و . . . نافی چنین مدعایی است.
👈البته ناگفته نماند نخستین حاکم علوی سواحل #بحر_خزر ( حسن بن زید بن اسماعیل بن زید بن �حسن بن علی علیهما السلام� ) بلاشک زیدی مذهب بوده است.
📌ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که امروزه، ۱۴ آبان را روز مازندران نام گذاری کرده اند؛ شاید این مناسبت، در انتخاب این روز به نام مازندران دخیل بوده است.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته.
🖊علی رضا احمدی دهبالایی ( ایلامی )
۱۴ آبان ۱۴۰۳ ؛ ۲ جمادی الاول ۱۴۴۶
•┈┈••••✾•💚🕌💚•✾•••┈┈•
🗻 #روز_مازندران
📚 #بسته_فرهنگی
📝 #محتوای_تبلیغی
🇮🇷 #لبیک_یا_خامنه_ای
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂 ❖ ﷽ ❖
🌺
📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
🟨نکته: در برخی نوشتارهای منتشر شده به نظر می رسد اسامی و وقایع کتابت شده در این اثر خطی، مربوط به زمانهای دورتر و یا هم عصر مولف مزبور باشد که نیاز به تحقیق جامع دارد.
📸در برخی از نوشتارها هیچگونه نمایه ای از این کتابت خطی در اختیار پژوهش ادملاوند نیست.
🔴 به منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا کتابت و یا نام دارنده ی این اسناد و کتابت به خودشان واگذار شده است.
⚠️معرفی اشخاص، به معنای تایید یا تبلیغ آنان نیست و هدف ما صرفا پژوهشی می باشد.
🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند.
در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت.
⚠️تمامی آثار [صوت، فیلم، نمایه، اسناد و نوشتار] منتشر شده در این صفحه تحت حمایت #نگارخانه_ادملا و یا #پژوهش_اِدمُلّاوَند | زیر مجموعه ی آوات قلمܐܡܝܕ صرفا فقط دارای #ارزش_پژوهشی هستند و ارزش قانونی دیگری ندارند.
𒇹𒂹𒄁𒇺 𒃀𒀀𒃀𒀀𒄹 𒁁𒈀𒃹 𒁀𒀀𒆺𒃹
🟡تمامی حقوق برای�محسن داداش پور باکر�محفوظ است.
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦ ࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─