روز صفر (فیلم ۲۰۰۷). روز صفر ( انگلیسی: Day Zero ) یک فیلم است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به الیجا وود، کریس کلاین، و جان برنثال اشاره کرد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف
پیشنهاد کاربران
روز صفر عنوان فیلمی به کارگردانی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیه کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم به سبک معمایی - هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبان های فارسی، اردو، پشتو و آلمانی؛ محصول ایران می باشد. امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند. چند بازیگر خارجی و بازیگران تئاتر هم در این فیلم جلوی دوربین رفته اند. بخش هایی از این فیلم در شهر برلین فیلمبرداری شده است. ... [مشاهده متن کامل]
این فیلم ( به همراه فیلم شنای پروانه ) با دریافت ۵ سیمرغ بلورین از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت بیشترین جایزه سیمرغ در این جشنواره شدند. داستان این فیلم در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران می باشد. • امیر جدیدی • ساعد سهیلی • تینو صالحی • سینا شفیعی • محمدرضا مالکی • امین گلستانه • مهدی قربانی • رضا خدادادبیگی • اَبوالفضل اَمیری • ابوالفضل صفاری • محمدعلی راجپوت • میلاد یزدانی • حمیدرضا سلیمانی راد • ابراهیم برزیده • محمد داغری سعید ملکان در مورد بودجه و سرمایه فیلم گفت: قرار بود بنیاد فارابی در ساخت مشارکت کند اما پشیمان شدند. قبل از شروع ما مجبور شدیم هزینه را بین دوستان تقسیم کنیم و و هنوز حساب های پروژه نیز بسته نشده است. حدود هشت میلیارد تومان برای این فیلم هزینه شده است. رادیو فردا طی گزارشی در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ نوشت که یافته های آن رادیو نشان می دهد وزارت اطلاعات ایران سرمایه گذار فیلم روز صفر بوده است. • مسعود فراستی این فیلم را اولین فیلم اکشن ملی ضدامنیتی ایران دانست و دربارهٔ «روز صفر» توضیح داد: تبریک می گویم به سینمای ایران. به ملکان، سهیلی و تیم موسیقی فیلم تبریک می گویم. جدیدی در این نقش عالی ظاهر شد. این فیلم اندازه است و تکنیک دارد و افتخار می کنم حق مطلب ادا شده است. از نظر من بهترین فیلم جشنواره بود، البته با تدوین فیلم مشکل دارم. • پوریا ذوالفقاری: ببینده در شخصیت پردازی این فیلم با مجموعه ایی از اطلاعات روبه رو است که دقیق نمی داند با چه شخص و اطلاعاتی از کارکتر رو به رو است. در مورد تدوین چنین فیلمی با این همه سکانس و صحنه های پر کشمکش نیازمند ریتم یکدست بودیم که فکر می کنم یکی از سخت ترین و بهترین کارهای میثم مولایی بوده است. اگر بخش های انگیزشی فیلم بیشتر از این بود نیز سوالات و انتقادات زیادی برای بینندگان به همراه داشت. • آریا قریشی گفت که قرار است یک تریلر سیاسی محافظه کار به سبک نمونه های آمریکایی باشد، اما الگوبرداری هایش ناپخته است؛ نریشن در بسیاری از موارد، توضیح اضافه می دهد و چیزی به جز آنچه پیش تر دیده ایم منتقل نمی کند؛ شخصیت پردازی ریگی، تخت است و هیچ حرکت ویژه ای از او نمی بینیم که تقابل قهرمان فیلم با او را پیچیده و جدی جلوه دهد؛ تلاش برای اشاره به زندگی شخصی کاراکتر اصلی، تحمیلی است و ابعاد پیچیده تری از او را فاش نمی کند؛ و در نهایت، تعلیق فیلم بر پایه احتمال وقوع حادثه ای بنا شده که می دانیم در واقعیت اتفاق نیفتاده است. • سید سام بهشتی عضو کانون منتقدین و نویسندگان سینمای ایران، روز صفر را اوج تکامل و پختگی کارگردانی از جنس سینما عنوان کرد و افزود انگار سال ها تجربه و شناخت به سینما در طراحی سکانس ها نهفته است، میزانسن های دقیق با ترکیب بندی های خوش رنگ لعاب و تصویر برداری فوق العاده و لحظه های تعقیب و گریزی که همانندش را در سینما نداشتیم، بهم آمیخته شده است. روز صفر فیلم لحظه است و از ابتدا تا انتها، حس ناسیونالیستی را در ذهن مخاطبش زنده می کند و یک دستاورد بصری ناب است، طراحی صحنه سهیل دانش می شود نقطه عطف داستان و در شیوه روایت هم نفس گیر ماجرا پیش می رود.