رودولف کوپیتز ( ۴ ژانویه ۱۸۸۴ – ۸ ژوئیه ۱۹۳۶ ) ( به آلمانی: Rudolf Koppitz ) که بیشتر به عنوان یک هنرمند وینی یا اتریشی شناخته می شود، یک عکاس جدایی طلب بود که تحت تأثیر شیوه های عکاسی صریح و نوگرایی قرار داشت. او را از پیشگامان عکاسی هنرهای زیبا در سال های بین دو جنگ جهانی، در وین، می دانند. [ ۱] کوپیتز بیش از هر چیز به خاطر شمایل نگاری های خود، دو اثر به نام هایBewegungsstudie, [ ۲] و "Motion Study"[ ۳] و همچنین آثار برهنه گرایانه اش معروف است.
رودولف در خانواده ای پیرو پروتستانتیسم در روستایی به نام شریبرسیفن، حوالی شهرستان فرودنتال، در سیلیزیا که امروزه جزء جمهوری چک شده، به دنیا آمد. [ ۴] او در سال ۱۸۹۷ کار عکاسی را تحت نظر رابرت روتر، اهل فرودنتال، آغاز کرد. او در سال ۱۹۱۲ کار عکاسی در یک استودیو کوچک را رها کرد تا برای آموزش به اتریش رود. [ ۵] [ ۶]
آثار اولیهٔ کوپیتز بسیار متأثر از معلم چکی نمادگرای عکاسی او کارل نوواک، و سبک جدایی وین است. هنگامی که کوپیتز در وین کار عکاسی می کرد، عکس هایی از شهر - مانند کلیسای جامع سنت اشتفان، وین، کلیسای کارل - برداشت و در سفر به دهات مجاری، از قایق های ماهی گیری در دلفت، از نمای شهر درسدن و آلپ تصاویری برداشت .
آموزش او در انستیو با شروع جنگ جهانی اول نیمه کاره ماند و او با دوربینش راهی جبهه شد تا نقش عکاس موقعیت هوایی را بگیرد. [ ۷] هنگامی که کوپیتز برای ارتش عکاسی نمی کرد، وقت خود را صرف مستند کردن زندگی سربازان و جوامع افرادی کرد که با آنها در تماس بود. عکس های این دوره به دلیل استفاده کوپیتز از نور، خورشید، ابرها و غبار برای بیان احساسات مردم جالب توجهند.
پس از جنگ، کوپیتز برای تدریس عکاسی به مؤسسه بازگشت و در آنجا در سال ۱۹۲۳ خود نگارهٔ برهنه ای را به نام «در بوسوم طبیعت» گرفت، که در آن خودش را با تنه های درخت، صخره ها و کوه های برفی قاب بندی کرد و اینچنین رویاپردازی نمود. هارمونی این تصویر یادآور نقاشی های نمادگرایی و گرافیک آرت است. [ ۸] حدود سال ۱۹۲۵ او معروف ترین آثارش، Bewegungsstudieو "Motion Study"، را ساخت که چند رقاص اپرا ایالتی وین; [ ۹] و یک دختر روس[ ۱۰] به نام کلودیا ایساتچنکو در آن لخت است. [ ۹]


این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفرودولف در خانواده ای پیرو پروتستانتیسم در روستایی به نام شریبرسیفن، حوالی شهرستان فرودنتال، در سیلیزیا که امروزه جزء جمهوری چک شده، به دنیا آمد. [ ۴] او در سال ۱۸۹۷ کار عکاسی را تحت نظر رابرت روتر، اهل فرودنتال، آغاز کرد. او در سال ۱۹۱۲ کار عکاسی در یک استودیو کوچک را رها کرد تا برای آموزش به اتریش رود. [ ۵] [ ۶]
آثار اولیهٔ کوپیتز بسیار متأثر از معلم چکی نمادگرای عکاسی او کارل نوواک، و سبک جدایی وین است. هنگامی که کوپیتز در وین کار عکاسی می کرد، عکس هایی از شهر - مانند کلیسای جامع سنت اشتفان، وین، کلیسای کارل - برداشت و در سفر به دهات مجاری، از قایق های ماهی گیری در دلفت، از نمای شهر درسدن و آلپ تصاویری برداشت .
آموزش او در انستیو با شروع جنگ جهانی اول نیمه کاره ماند و او با دوربینش راهی جبهه شد تا نقش عکاس موقعیت هوایی را بگیرد. [ ۷] هنگامی که کوپیتز برای ارتش عکاسی نمی کرد، وقت خود را صرف مستند کردن زندگی سربازان و جوامع افرادی کرد که با آنها در تماس بود. عکس های این دوره به دلیل استفاده کوپیتز از نور، خورشید، ابرها و غبار برای بیان احساسات مردم جالب توجهند.
پس از جنگ، کوپیتز برای تدریس عکاسی به مؤسسه بازگشت و در آنجا در سال ۱۹۲۳ خود نگارهٔ برهنه ای را به نام «در بوسوم طبیعت» گرفت، که در آن خودش را با تنه های درخت، صخره ها و کوه های برفی قاب بندی کرد و اینچنین رویاپردازی نمود. هارمونی این تصویر یادآور نقاشی های نمادگرایی و گرافیک آرت است. [ ۸] حدود سال ۱۹۲۵ او معروف ترین آثارش، Bewegungsstudieو "Motion Study"، را ساخت که چند رقاص اپرا ایالتی وین; [ ۹] و یک دختر روس[ ۱۰] به نام کلودیا ایساتچنکو در آن لخت است. [ ۹]



wiki: رودولف کوپیتز