رسانه های اجتماعی

پیشنهاد کاربران

رسانه های اجتماعی ( به انگلیسی: Social media ) یا شبکه های اجتماعی ( به انگلیسی: Social media channels ) فناوری های رایانه ای هستند که ایجاد یا اشتراک اطلاعات، ایده ها، علایق شغلی و سایر شکل های گفتگو را از طریق جوامع و شبکه های مجازی، در قالب بسترهایی همچون وب و تلفن همراه تسهیل می کنند. رسانه های اجتماعی برنامه های کاربردی مبتنی بر اینترنت است که بر روی پایه های ایدئولوژیک و فناوری وب ۲٫۰، به کاربران اجازه ایجاد و تبادل تولید محتوا را می دهد. رسانه های اجتماعی می تواند بر روی بسیاری از اشکال مختلف، از جمله؛ تالارهای گفتگو، وبلاگ ها، وبلاگ اجتماعی، میکروبلاگ ها، ویکی ها، پادکست ها، عکس ها یا تصاویر، ویدئوها، در قالب یک نوع امتیاز بر پایهٔ مشارکت اجتماعی، محسوب شود.
...
[مشاهده متن کامل]

فضای مجازی، امکان شکل گیری اجتماعات جدید از کاربران را فراهم می کند. از زمان فردیناند تونیس و تلاش او برای تعریف دو گونه تجمع انسانی یعنی «اجتماع» ( گزلشافت ) در مقابل «جامعه» ( گمنشافت ) به بعد همه متفکران علوم اجتماعی و فرهنگی «رو در رو بودن»، «محدودیت تعداد»، و «ابتناء بر روابط عاطفی و نه روابط عقلانی» را از خصائص بنیادی اجتماع عنوان کرده اند.
شواهد جدید افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی را با کاهش سلامت روان در میان جوانان مرتبط می دانند. رسانه های اجتماعی ممکن است تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر مصرف کنندگان داشته باشند. وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، هم فرآیندها و هم محتوای آن مشکل ساز به نظر می رسد.
رسانه های اجتماعی با دادن گزینه های بسیار کوچک به شما توهم آزادی را ارائه می دهند
در حالی که تهدیدهای قدیمی سلامت برای نوجوانان مانند رانندگی در حالت مستی، بارداری نوجوانان و سیگار کشیدن کاهش یافته است، یک تهدید جدید ظاهر شده است و آن تهدید، سلامت روان ضعیف و کاهش تاب آوری است.
از نظر محتوا، رسانه های اجتماعی تصویری منحرف و تحریف شده از جهان ارائه می دهند. محتوا برای افزایش بازدید طراحی شده است، و این محتوا بیشتر از آنچه مورد نیاز مصرف کننده باشد یا برایش مهم و مفید باشد، آنچه را بیشتر تماشا می کند به او ارائه می دهد.
علاوه بر این، بسیاری از این محتواها زباله ای بیش نیستند، با این حال هیچ ابزاری برای شناسایی ارزش حقیقی رسانه های اجتماعی وجود ندارد، و تشخیص اطلاعات قابل اعتماد از غیر قابل اعتماد دشوار است.

رسانه های اجتماعی
منابع• https://fa.wikipedia.org/wiki/رسانه‌های_اجتماعی

بپرس