در آیه سوم سوره مدثر یعنی سوره ی دومی که بر بشریت نازل شده است اشاره دارد به ؛؛ربک فکبر؛؛پروردگارت یا اربابت یا مالک همه چیزت را بزرگ بشمار ، ، ، در تحلیل این دو کلمه موضوعی که به ذهن انسان میرسد این است که آیارب جلیل ما نیازی به بزرگ شمرده شدن از جانب انسان دارد یا خیر؟؟؟
... [مشاهده متن کامل]
در جواب این مساله باید عنوان نمود که روح و وجود انسان طوری تعبیه شده است که همچون پازلیست که خود فی ذاته نیازمند بزرگ شماردن رب خویش است ؛حال چه برای تکامل ؛چه برای آرامش؛چه برای خود را بهتر شناختن و چه برای عشق ورزیدن
لذا رب جلیل اشاره ای لطیف نموده و رمز گشایی کرده که ای انسان یکی از راهها و مسیرهای تکاملی تو از این راه عبور میکند
... [مشاهده متن کامل]
در جواب این مساله باید عنوان نمود که روح و وجود انسان طوری تعبیه شده است که همچون پازلیست که خود فی ذاته نیازمند بزرگ شماردن رب خویش است ؛حال چه برای تکامل ؛چه برای آرامش؛چه برای خود را بهتر شناختن و چه برای عشق ورزیدن
لذا رب جلیل اشاره ای لطیف نموده و رمز گشایی کرده که ای انسان یکی از راهها و مسیرهای تکاملی تو از این راه عبور میکند
به نام ایزد پاک
در این ایه یعنی ایه 4 سوره مدثر در واقع خداوند خطاب به تمامی انسانها خصوصا محمد میفرماید از هر ناپاکی هجرت کن إإإإهجرتی بی بازگشت هجرتی نصوح إإإإ حال اینکه زشتی و ناپاکی چه ناپاکی تن و لباس باشد چه بت پرستی و بنده ی این و آن شدن به اقمار مختلف ؛را شامل میشود پس میفرماید رها کن إإإ خود را از تمامی این زشتی ها که هجرت کردن همان رها شدن است و نقطه ی عطف رسیدن به خود واقعی خویش که همان خدا باشد اناالحق
... [مشاهده متن کامل]
در این ایه یعنی ایه 4 سوره مدثر در واقع خداوند خطاب به تمامی انسانها خصوصا محمد میفرماید از هر ناپاکی هجرت کن إإإإهجرتی بی بازگشت هجرتی نصوح إإإإ حال اینکه زشتی و ناپاکی چه ناپاکی تن و لباس باشد چه بت پرستی و بنده ی این و آن شدن به اقمار مختلف ؛را شامل میشود پس میفرماید رها کن إإإ خود را از تمامی این زشتی ها که هجرت کردن همان رها شدن است و نقطه ی عطف رسیدن به خود واقعی خویش که همان خدا باشد اناالحق
... [مشاهده متن کامل]