رایانهٔ پوشیدنی[ ۱] ( به انگلیسی: Wearable computer ) رایانه ای است که بر بدن پوشیده شود. این رایانه ها در حوضه هایی مانند مدل کردن رفتار، سامانه های نظارت بر سلامت، فناوری اطلاعات و توسعه رسانه کاربرد دارند. سازمان های دولتی و نظامی و بخش بهداشت هم اکنون به طور روزمره از این رایانه های پوشیدنی استفاده می کنند. رایانه های پوشیدنی مخصوصاً در مواردی که دست، صدا، چشم یا توجه کاربر فعالانه متوجه محیط فیزیکی است کاربرد دارند. از این رایانه ها اکثراً برای طب از راه دور و کنترل بیماران نیز استفاده می شود.
نخستین رایانهٔ پوشیدنی جهان در سال های ۱۹۶۰–۶۱ با همکاری دو ریاضیدان، ادوارد اُ تروپ و کلود شانون اختراع شد. آن ها این وسیله را برای پیش بینی در بازی رولت و افزایش شانس برد طراحی کردند. شانون و تروپ رایانهٔ خود را که به اندازهٔ یک قوطی سیگار بود در تابستان ۱۹۶۱ در لاس وگاس آزمایش کردند. آن ها این موضوع را تا سال ۱۹۶۶ مانند رازی مخفی نگاه داشتند. [ ۲]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفنخستین رایانهٔ پوشیدنی جهان در سال های ۱۹۶۰–۶۱ با همکاری دو ریاضیدان، ادوارد اُ تروپ و کلود شانون اختراع شد. آن ها این وسیله را برای پیش بینی در بازی رولت و افزایش شانس برد طراحی کردند. شانون و تروپ رایانهٔ خود را که به اندازهٔ یک قوطی سیگار بود در تابستان ۱۹۶۱ در لاس وگاس آزمایش کردند. آن ها این موضوع را تا سال ۱۹۶۶ مانند رازی مخفی نگاه داشتند. [ ۲]
wiki: رایانه پوشیدنی