راوشِنْبِرْگ، رابِرْت (۱۹۲۵ـ۲۰۰۸)(Rauschenberg, Robert)
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
(نام اصلی: میلتون راوشنبرگ) هنرمند پاپ آرت امریکایی. آثاری در شیوه های رخداد و چندرسانه ای پدید آورد و آن ها را «نقاشی ترکیبی» نامید؛ همچون مونوگرام (حروف اول اسم) (۱۹۵۹؛ موزۀ مدرن استکهلم)؛ این اثر جسد یک بز است با درون انباشته، بدن رنگ مالی شده، و لاستیک فرسوده ای در اطراف بدنش. در دهۀ ۱۹۶۰، مجدداً به نقاشی رو آورد و از چاپ سیلک اسکرین برای انتقال تصاویر بر روی بوم استفاده کرد. شماری از بهترین آثارش در موزۀ هنرهای معاصر تهران نگهداری می شوند، از جمله بدرقۀنرگس(۱۹۷۷).
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
راوشِنْبِرْگ، رابِرْت
(نام اصلی: میلتون راوشنبرگ) هنرمند پاپ آرت امریکایی. آثاری در شیوه های رخداد و چندرسانه ای پدید آورد و آن ها را «نقاشی ترکیبی» نامید؛ همچون مونوگرام (حروف اول اسم) (۱۹۵۹؛ موزۀ مدرن استکهلم)؛ این اثر جسد یک بز است با درون انباشته، بدن رنگ مالی شده، و لاستیک فرسوده ای در اطراف بدنش. در دهۀ ۱۹۶۰، مجدداً به نقاشی رو آورد و از چاپ سیلک اسکرین برای انتقال تصاویر بر روی بوم استفاده کرد. شماری از بهترین آثارش در موزۀ هنرهای معاصر تهران نگهداری می شوند، از جمله بدرقۀنرگس(۱۹۷۷).
wikijoo: راوشنبرگ،_رابرت_(۱۹۲۵ـ۲۰۰۸)