راه اهن تندرو تهران قم اصفهان

پیشنهاد کاربران

راه آهن تندرو تهران - قم - اصفهان نخستین طرح قطار تندرو در ایران است که هم اکنون در حال ساخت است. این راه آهن زمان سفر بین تهران و اصفهان را کاهش می دهد و از شهر قم نیز می گذرد. همچنین اصفهان و قم را به فرودگاه بین المللی امام خمینی، مهم ترین فرودگاه بین المللی ایران، متصل می کند و ترابری هوایی بین المللی را برای مسافران قم و اصفهان آسان تر می کند. کارهای عمرانی توسط گروه چینی به رهبری شرکت مهندسی راه آهن چین انجام می شود. بخشی از این مسیر ریلی ( مسیر اصفهان - قم ) احتمالاً در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.
...
[مشاهده متن کامل]

این راه آهن از استان های تهران، قم، مرکزی و اصفهان و شهرهای تهران، قم، دلیجان، میمه، مورچه خورت و اصفهان می گذرد و در محل ایستگاه جدید راه آهن قم، با راه آهن تندرو اراک - قم تلاقی خواهد داشت.
این خط نخستین راه آهن تندرو پس از انقلاب اسلامی در حدود سال ۱۹۹۰ بود و به دلیل فناوری موجود در آن زمان سرعت مورد نظر ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت بود؛ مانند شینکانسن در ژاپن، ت. ژ. و در فرانسه و اینترسیتی - اکسپرس در آلمان.
پس از پذیرش پیشنهادی برای برقی کردن راه آهن تهران و مشهد و افزایش سرعت قطارهای لوکوموتیو باربر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای خودگرانشی برقی، مطالعات برای افزایش سرعت راه آهن تهران - اصفهان در سال ۲۰۰۶ آغاز شد.
فناوری و استاندارد موجود در آن زمان برای افزایش سرعت قطار تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت مناسب بود و این طرح به وزیر راه و ترابری پیشنهاد شد.
• ایستگاه راه آهن تهران
• ایستگاه قطار ۲ و ۳ فرودگاه امام خمینی ( هنوز ساخته نشده )
• ایستگاه جدید قطار قم ( هنوز ساخته نشده )
• اصفهان - ایستگاه راه آهن شمالی ( هنوز ساخته نشده )

راه اهن تندرو تهران قم اصفهان
منابع• https://fa.wikipedia.org/wiki/راه‌آهن_تندرو_تهران-قم-اصفهان

بپرس