رابین هونیکه ( به انگلیسی: Robin Hunicke ) ( زادهٔ ۱۵ مارس ۱۹۷۳ میلادی ) [ ۱] یک طراح بازی های ویدیویی و تهیه کنندهٔ آمریکایی است. او استاد طراحی بازی در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز و یکی از بنیانگذاران فونومنا است.
هونیکه کار خود را در الکترونیک آرتس آغاز کرد و در آنجا روی چندین بازی از جمله مای سیمز به عنوان طراح اصلی و بوم بلوکس و دنبالهٔ آن به عنوان یک تهیه کننده کار کرد. پس از ترک ای اِی ( EA ) ، او توسط دت گیم کامپانی استخدام شد، جایی که او جورنی، یک بازی مشارکتی آنلاین برای پلی استیشن ۳ را تولید کرد. پس از اتمام آن، هونیکه به تینی اسپک پیوست تا اجتماع گلیچ ام ام اوآرپی جی را توسعه دهد و با خالق کاتاماری داماسی و دوست شخصی اش، کیتا تاکاهاشی همکاری کند. پیش از انتشار گلیچ، هونیکه تینی اسپک را ترک کرد تا به همراه مارتین میدلتون، هم تیمی و مهندس سابق دت گیم کامپانی، فونامنا را تأسیس کنند. در اکتبر ۲۰۱۲ میلادی، فونامنا اولین پروژهٔ خود را اعلام کرد: «برای ساخت بازی ای که داده ها را از گام شمار می گیرد و با آن کار سرگرم کننده ای انجام می دهد. »[ ۲] آن ها دو بازی جدید واتام ( به کارگردانی کیتا تاکاهاشی ) و لونا را معرفی کردند. یک بازی پازل لمسی که در یک دنیای کتاب داستانی پر جنب و جوش و مجسمه ای اتفاق می افتد، که هر دو منتشر شده اند و توسط هونیکه تولید شده اند. [ ۳]
هونیکه به دلیل حمایت از توسعهٔ بازی مستقل، آزمایش در طراحی بازی، تحقیق در تعدیل دشواری بازی پویا، و حمایت از زنان در صنعت بازی شناخته شده است. [ ۴]
هونیکه در ۱۵ مارس ۱۹۷۳ میلادی در آلبانی، نیویورک به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی هنر از دانشگاه شیکاگو است و دکترای خود را در هوش مصنوعی با تمرکز بر بازی و طراحی بازی از دانشگاه نورث وسترن به پایان رسانده است. [ ۵]
هونیکه کار خود را با الکترونیک آرتس در ماکسیس آغاز کرد، جایی که او پس از ملاقات با ویل رایت، طراح مشهور بازی و کارگردان سیمز، تبدیل به طراح سیمز ۲: باز برای کسب وکار شد. پس از کار خود در سیمز ۲، هونیکه طراح اصلی مای سیمز در نینتندو وی شد، و پس از آن تهیه کنندهٔ بوم بلوکس و دنبالهٔ آن، بوم بلوکس: بَش پارتی شد. [ ۶] [ ۷] [ ۸]
پس از کارش در الکترونیک آرتس، هونیکه به عنوان تهیه کننده به دت گیم کامپانی پیوست. [ ۹] او در مراحل مفهومی اولیه برای پروژهٔ سوم استودیو جورنی، به تیم پیوست؛ یک بازی ماجراجویی مشارکتی برای چندین بازیکن که در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر شد. [ ۱۰] [ ۱۱]


این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفهونیکه کار خود را در الکترونیک آرتس آغاز کرد و در آنجا روی چندین بازی از جمله مای سیمز به عنوان طراح اصلی و بوم بلوکس و دنبالهٔ آن به عنوان یک تهیه کننده کار کرد. پس از ترک ای اِی ( EA ) ، او توسط دت گیم کامپانی استخدام شد، جایی که او جورنی، یک بازی مشارکتی آنلاین برای پلی استیشن ۳ را تولید کرد. پس از اتمام آن، هونیکه به تینی اسپک پیوست تا اجتماع گلیچ ام ام اوآرپی جی را توسعه دهد و با خالق کاتاماری داماسی و دوست شخصی اش، کیتا تاکاهاشی همکاری کند. پیش از انتشار گلیچ، هونیکه تینی اسپک را ترک کرد تا به همراه مارتین میدلتون، هم تیمی و مهندس سابق دت گیم کامپانی، فونامنا را تأسیس کنند. در اکتبر ۲۰۱۲ میلادی، فونامنا اولین پروژهٔ خود را اعلام کرد: «برای ساخت بازی ای که داده ها را از گام شمار می گیرد و با آن کار سرگرم کننده ای انجام می دهد. »[ ۲] آن ها دو بازی جدید واتام ( به کارگردانی کیتا تاکاهاشی ) و لونا را معرفی کردند. یک بازی پازل لمسی که در یک دنیای کتاب داستانی پر جنب و جوش و مجسمه ای اتفاق می افتد، که هر دو منتشر شده اند و توسط هونیکه تولید شده اند. [ ۳]
هونیکه به دلیل حمایت از توسعهٔ بازی مستقل، آزمایش در طراحی بازی، تحقیق در تعدیل دشواری بازی پویا، و حمایت از زنان در صنعت بازی شناخته شده است. [ ۴]
هونیکه در ۱۵ مارس ۱۹۷۳ میلادی در آلبانی، نیویورک به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی هنر از دانشگاه شیکاگو است و دکترای خود را در هوش مصنوعی با تمرکز بر بازی و طراحی بازی از دانشگاه نورث وسترن به پایان رسانده است. [ ۵]
هونیکه کار خود را با الکترونیک آرتس در ماکسیس آغاز کرد، جایی که او پس از ملاقات با ویل رایت، طراح مشهور بازی و کارگردان سیمز، تبدیل به طراح سیمز ۲: باز برای کسب وکار شد. پس از کار خود در سیمز ۲، هونیکه طراح اصلی مای سیمز در نینتندو وی شد، و پس از آن تهیه کنندهٔ بوم بلوکس و دنبالهٔ آن، بوم بلوکس: بَش پارتی شد. [ ۶] [ ۷] [ ۸]
پس از کارش در الکترونیک آرتس، هونیکه به عنوان تهیه کننده به دت گیم کامپانی پیوست. [ ۹] او در مراحل مفهومی اولیه برای پروژهٔ سوم استودیو جورنی، به تیم پیوست؛ یک بازی ماجراجویی مشارکتی برای چندین بازیکن که در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر شد. [ ۱۰] [ ۱۱]



wiki: رابین هونیکه