دیکْسی، سِدْریک بِرنارد (۱۸۸۸ـ۱۹۸۱)(Dicksee, Cedric Bernard)
مهندس انگلیسی . پیش گام در تبدیل موتور دیزل (موتور با احتراق فشاری) به موتوری مناسبِ حمل ونقل جاده ای بود که بعدها موتور استاندارد وسایل نقلیۀ بازرگانی شد. نخستین موتور خود را در ۱۹۳۰ ساخت و سعی داشت آن را اصلاح و تکمیل کند. در ۱۹۳۳، این مدل استاندارد شد. در نمونۀ کامل تر آن از محفظه های احتراقی چنبره ای استفاده کرد که بعداً برای ساختن موتورهای بزرگ تر نیز به کار رفتند. موتورهای دیکسی با سرعت ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ دور در دقیقه کار می کردند که از دور موتورهای آن زمان بیشتر بود. درنتیجه، در حمل ونقل جاده ای به جای موتورهای بنزینی از موتورهایی با احتراق فشاری استفاده شد. دیکسی در دانشکدۀ مهندسی نورتمپتن درس خواند، در شرکت وستینگهاوس کار کرد (۱۹۱۹ـ۱۹۲۶)، و بعدها به شرکت وابستۀ آن در لندن ، شرکت جنرال اُمنی بوس لندن، پیوست . طی جنگ جهانی دوم، در زمینۀ طرح محفظۀ احتراق موتورهای جت دو هاویلاند کار می کرد.
مهندس انگلیسی . پیش گام در تبدیل موتور دیزل (موتور با احتراق فشاری) به موتوری مناسبِ حمل ونقل جاده ای بود که بعدها موتور استاندارد وسایل نقلیۀ بازرگانی شد. نخستین موتور خود را در ۱۹۳۰ ساخت و سعی داشت آن را اصلاح و تکمیل کند. در ۱۹۳۳، این مدل استاندارد شد. در نمونۀ کامل تر آن از محفظه های احتراقی چنبره ای استفاده کرد که بعداً برای ساختن موتورهای بزرگ تر نیز به کار رفتند. موتورهای دیکسی با سرعت ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ دور در دقیقه کار می کردند که از دور موتورهای آن زمان بیشتر بود. درنتیجه، در حمل ونقل جاده ای به جای موتورهای بنزینی از موتورهایی با احتراق فشاری استفاده شد. دیکسی در دانشکدۀ مهندسی نورتمپتن درس خواند، در شرکت وستینگهاوس کار کرد (۱۹۱۹ـ۱۹۲۶)، و بعدها به شرکت وابستۀ آن در لندن ، شرکت جنرال اُمنی بوس لندن، پیوست . طی جنگ جهانی دوم، در زمینۀ طرح محفظۀ احتراق موتورهای جت دو هاویلاند کار می کرد.
wikijoo: دیکسی،_سدریک_برنارد_(۱۸۸۸ـ۱۹۸۱)