«دیدار دوباره با بزرگراه ۶۱» ( به انگلیسی: Highway 61 Revisited ) آلبومی از باب دیلن موسیقی دان اهل ایالات متحده آمریکا است که ۳۰ اوت ۱۹۶۵ ( ۱۹۶۵ - 08 - ۳۰ ) منتشر شد. دیلن در این آلبوم برخلاف آلبوم های آکوستیک پیشین از گروهی از موزیسین های راک برای ضبط تک تک ترانه های آلبوم، جز ترانهٔ پایان بندی ( «ویرانکده»: Desolation Row ) ، استفاده کرد. نام آلبوم اشاره ای ست به بزرگراه ۶۱ ایالات متحده آمریکا که دلوث، مینه سوتا ( زادگاه باب دیلن ) را به نیواولئان و دلتای می سی سی پی ( خاستگاه موسیقی بلوز ) پیوند می دهد. منتقدان بداعت آلبوم را در تلفیق موسیقی بلوز - بنیان با ترانه های باریک بینانه و ناقدانهٔ دیلن ستوده اند و یکی از آنان، مایکل گری، آن را سرآغاز جریانی تازه در دهه ۱۹۶۰ میلادی می داند.
دیدار دوباره با بزرگراه ۶۱ جایگاهی رفیع در تاریخ موسیقی یافته است. بیشتر ترانه هایش هیت های کلاسیک موسیقی راکند. ترانهٔ «همچون یک خانه به دوش» در صدر فهرست پانصدتایی برترین ترانه های مجلهٔ رولینگ استون جای گرفته؛ در همان فهرست «ویرانکده»، صد و هشتاد و هفتم و ترانهٔ همنامِ آلبوم سیصد و هفتاد و سوم اند. خود آلبوم نیز در رتبهٔ چهارمِ فهرست «۵۰۰ آلبوم برتر تمام اعصار رولینگ استون» قرار دارد.
دیدار دوباره با بزرگراه ۶۱ جایگاهی رفیع در تاریخ موسیقی یافته است. بیشتر ترانه هایش هیت های کلاسیک موسیقی راکند. ترانهٔ «همچون یک خانه به دوش» در صدر فهرست پانصدتایی برترین ترانه های مجلهٔ رولینگ استون جای گرفته؛ در همان فهرست «ویرانکده»، صد و هشتاد و هفتم و ترانهٔ همنامِ آلبوم سیصد و هفتاد و سوم اند. خود آلبوم نیز در رتبهٔ چهارمِ فهرست «۵۰۰ آلبوم برتر تمام اعصار رولینگ استون» قرار دارد.

دیدار دوباره با بزرگراه ۶۱ (ترانه). «دیدار دوباره با بزرگراه ۶۱» ( به انگلیسی: Highway 61 Revisited ) ترانه ای از باب دیلن موسیقی دان اهل ایالات متحده آمریکا است که سال ۱۹۶۵ در آلبومی به همین نام و همچنین به عنوان تک آهنگ منتشر شد.
مجلهٔ رولینگ استون سال ۲۰۰۴ بازدید از بزرگ راه ۶۱ را در رتبهٔ ۳۷۳ از فهرست «۵۰۰ ترانهٔ برتر تمام اعصار» جای داد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمجلهٔ رولینگ استون سال ۲۰۰۴ بازدید از بزرگ راه ۶۱ را در رتبهٔ ۳۷۳ از فهرست «۵۰۰ ترانهٔ برتر تمام اعصار» جای داد.
