دو فریدا یکی از مرموزترین کارهای نقاش مکزیکی، فریدا کالو ( ۱۹۰۷ - ۱۹۵۴ میلادی ) یا به تعبیری دیگر، نقطه اوج کارهایش در بین تقریباً ۲۰۰ اثر دیگرش است. فریدا در سال ۱۹۳۹ میلادی و بعد از بازگشت از نمایشگاه آثارش در پاریس، از شوهرش دیه گو ریورا نقاش و کمونیست مشهور مکزیکی جدا شد. در همین سال بود که در اوج دوران آشفتگی و تعلیق خود، این اثر را ثبت کرد.
ترکیب بندی این اثر یکی از شاهکارهای جنبش فراواقع گرایی در قرن بیستم است. در سمت راست تصویر، فریدای مکزیکی در لباس بومی مکزیکی تیوانا دیده می شود و در سمت چپ، فریدایی اروپایی شده با لباسی یکدست سفید ( که احتمالاً لباس عروسی است ) . دو زن روی یک نیمکت سبزرنگ نشسته اند در حالی که دست در دست یکدیگر داده اند. تحقیقات جدید نشان داده است که آناتومی قلب ها بعد از ترسیم دو زن به اثر اضافه شده است که قلب فریدای اروپایی در سمت چپ، از سوراخی که در لباسش بر روی سینه قرار دارد، دیده می شود.
فضای گرفتهٔ کار، ابرهایی سیاه با رگه های نور و نگاه های آرام دو چهره در کنار تصاویر گرافیکی کالبدشناختی، همه و همه نشان از کشمکش ها و تضادهای درونی نقاش دارد، تضادی که در تفاوت با گذشته توسط فریدای اروپایی به خوبی تکمیل شده است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفترکیب بندی این اثر یکی از شاهکارهای جنبش فراواقع گرایی در قرن بیستم است. در سمت راست تصویر، فریدای مکزیکی در لباس بومی مکزیکی تیوانا دیده می شود و در سمت چپ، فریدایی اروپایی شده با لباسی یکدست سفید ( که احتمالاً لباس عروسی است ) . دو زن روی یک نیمکت سبزرنگ نشسته اند در حالی که دست در دست یکدیگر داده اند. تحقیقات جدید نشان داده است که آناتومی قلب ها بعد از ترسیم دو زن به اثر اضافه شده است که قلب فریدای اروپایی در سمت چپ، از سوراخی که در لباسش بر روی سینه قرار دارد، دیده می شود.
فضای گرفتهٔ کار، ابرهایی سیاه با رگه های نور و نگاه های آرام دو چهره در کنار تصاویر گرافیکی کالبدشناختی، همه و همه نشان از کشمکش ها و تضادهای درونی نقاش دارد، تضادی که در تفاوت با گذشته توسط فریدای اروپایی به خوبی تکمیل شده است.
wiki: دو فریدا