دم طولانی

دانشنامه عمومی

در آمار و کسب وکار، یک دم طولانی یا دم دراز ( انگلیسی: Long tail ) توزیعی است که بخش زیادی از آن از «سر» یا بخش مرکزی آن دور باشد. این توزیع می تواند شامل محبوبیت، احتمال های متنوعی از روی دادن اتفاقات و . . . باشد. این عبارت معمولاً بدون تعریفی خاص مطرح می شود؛ هرچند تعاریف دقیق نیز برای آن ممکن است.
این اصطلاح را کریس اندرسون ( به انگلیسی: Chris Anderson ) ابداع کرد و برای مطرح کردن آن، از اصل پارتو استفاده کرد. دم دراز در حوزۀ صنایع رسانه ای به این معناست که با توزیع دیجیتال و کاهش هزینه های توزیع، می توان از کالاهایی که خریداران اندکی دارند، درآمد داشت؛ درست است که تعداد خریداران یک کالا ممکن است کم باشد، اما مجموعی از خریداران کم کالاهای گوناگون در کنار یکدیگر، درآمد نو و زیادی را برای این صنایع پدید می آورد[ ۱] .
عکس دم طولانی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس