دلالی بازدید

دانشنامه عمومی

مدل کسب و کار دلالی بازدید ( به انگلیسی: Attention Brokerage ) در اوت ۱۹۹۸ با شماره ۵۷۹۴۲۱۰ در مجموعه حقوق مالکیت معنوی ایالات متحده آمریکا ثبت شده است. بنگاه مبتنی بر این مدل کسب وکار تبلیغاتِ آگهی دهندگان را بر روی اینترنت ارائه می کند. طبق توافق آگهی دهنده به ازای هر بازدید یا کلیک از تبلیغاتش توسط بازدید کننده، مبلغی را به بنگاه می پردازد. بنگاه نیز قسمتی از آن مبلغ را برای خود نگاه داشته و الباقی را به عنوان محرک انگیزشی به بازدید کننده آن تبلیغ می دهد. در این روش عمدتاً برای بازدید کنندگان، حساب هایی باز می شود که بازدیدکننده امتیازات خود را در آن جمع آوری کنند یا از آن برای خرید یک کالا، خرج نمایند. در این مدل کسب و کار، درآمد فقط از طریق شرکای تبلیغاتی فراهم می گردد.
ارزشی که مدل کسب و کار دلالی بازدید سعی دارد به کسب و کار آگهی دهنده بیفزاید، کاهش در هزینه های جذب مشتری است. این هزینه برای بنگاه های تازه کار اینترنتی بسیار بالا می باشد. طبق ادعای CyberGold ( ابداع کننده این مدل کسب و کار ) ، ارزش فراهم شده توسط این مدل کسب و کار برای مشتریان، کاهش حدوداً ۲۵ درصدی هزینه جذب مشتری برای هر کسب کاری می باشد. در این روش نیازی نیست که مشتریان به شخصه هیچ پولی برای عضویت بپردازند، ولیکن از آنها خواسته می شود تا پیش از هرگونه دریافتی اجازه دهند که مشاهده تبلیغات و گشت و گذار آنها در وب ثبت و پیگیری شود.
مدل کسب و کار دلالی بازدید، با توجه به چارچوب مدل های کسب و کار بنیادین معرفی شده توسط Weill و Vitale، بر اساس میانجیگری می باشد. نقش میانجیگری به این خاطر ایجاد می شود که بنگاه مبتنی بر این روش، به مشتریان پول می دهد و اطلاعات در یافت می کند ( در مدل Weill و Vitale، میانجی پول دریافت می کند و اطلاعات فراهم می کند ) . این مدل کسب و کار در اصل اطلاعات متمرکز مصرف کنندگان را به مشتریان یا آگهی دهندگان ارائه می دهد. این گونه از اطلاعات مستقیماً به مصرف کنندگان ارائه نمی شود، ولیکن مستقیماً به کسب و کاری ارائه داده می شود که به عنوان آگهی دهنده انتخاب شده اند. در این روش ارزش افزوده نیز تنها زمانی فراهم می شود که ملاقاتی میان آگهی دهنده و مشتری برقرار شود و در این کار بنگاه نقش میانجی را ایفا می کند. در مدل کسب و کار دلالی بازدید، بنگاه برای تبلیغ فقط یکبار از آگهی دهنده پول دریافت می کند و پس از برقراری ارتباط میان مصرف کننده و آگهی دهنده، دیگر کاری به آن ها ندارد. به این معنی که مشتری می تواند بارها به سایت فروشنده مراجعه نماید ولیکن بنگاه دیگر از این بازگشت ها پولی دریافت نمی کند و دیگر رفتار کاربر را نیز ثبت نمی کند. برای تأیید آنکه ارزش برای آگهی دهنده فراهم شده است، از بازدید کننده ها اغلب خواسته می شود تا پرسش نامه های کوتاهی را پر کند تا اثر بخشی تبلیغات مشخص گردد. این کار موجب می شود که کاربران فقط با کلیک کردن بر روی لینک ها و بدون توجه به محتوی پاداش کسب نکنند.
عکس دلالی بازدید
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران