دفتر چاپ دولت ایالات متحده آمریکا. دفتر چاپ دولت ایالات متحده آمریکا ( به انگلیسی: United States Government Printing Office ) به اختصار ( GPO ) یک سازمان از قوه قانون گذاری دولت فدرال ایالات متحده آمریکا می باشد. این دفترخانه اسناد و مدارک تولید شده و مورد مصرف دولت فدرال از جمله دیوان عالی، کنگره، ستاد کارکنان ریاست جمهوری، وزارات مجریه و سازمان های مستقل را چاپ می کند.
جی پی او در تاریخ ۲۳ ژوئن ۱۸۶۰ طبق قطعنامه کنگره ۲۵ تأسیس شد. این دفتر کار خود را از ۴ مارس ۱۸۶۱ با ۳۵۰ کارمند آغاز کرد و در سال ۱۹۷۲ با داشتن ۸٬۵۰۰ کارمند، به اوج افراد شاغل در خود رسید. [ ۱] سازمان از دهۀ ۱۹۸۰ شروع به کامپیوتری کردن اطلاعات و جایگزینی کاغذ با وسایل الکترونیکی نمود که باعث کاهش قابل توجهی در تعداد کارکنان شد. [ ۱]
از روز اول تأسیس، جی پی او در خیابان عمارت پارالمانی شمالی واشینگتن، دی. سی. قرار داشت. وظایف جی پی او در بخش چاپ ملی و اسناد اصل ۴۴ام قوانین ایالات متحده آمریکا تعریف شده است.
چاپگر ملی که مسئول دفتر چاپ است، توسط رئیس جمهور و با مشورت و رضایت مجلس سنا انتخاب می شود. چاپگر ملی نیز یک سرپرست اسناد انتخاب می کند. سرپرست اسناد ( SuDocs ) ، مسئول انتشار اطلاعات در جی پی او می باشد. این کار از طریق برنامه مخزن کتابخانه های فدرال، برنامه فهرست نویسی و نمایه سازی و برنامه فروش نشریه و همچنین با همکاری مرکز اطلاعات شهروندی فدرال واقع در پوابلو، کلرادو انجام می گیرد. آدلاید هاس مبدع سیستم طبقه بندی سرپرست اسناد است. [ ۳]
جی پی او اولین برای رکوردهای کنگره و آمارهای فدرالی سال های ۱۹۹۷ - ۱۹۹۱ از کاغذهای ۱۰۰٪ بازیافتی استفاده کرد. از سال ۲۰۰۹ نیز دوباره استفاده از کاغذهای بازیافتی از سر گرفته شد.
در مارس ۲۰۱۱، جی پی او یک مجله متشکل از تاریخچهٔ ۱۵۰ سالهٔ سازمان را تحت عنوان مطلع نگاه داشتن آمریکا منتشر کرد. [ ۴]
جی پی او برای اکثر کارهای چاپی دولتی با شرکت های ثالث قرارداد می بندد اما مجلات رسمی را خود منتشر می کند:
• قوانین مقررات فدرالی
• حقوق خصوصی و عمومی
• رکوردهای کنگره
• آمارهای فدرال
• قوانین ایالات متحده آمریکا
• اساسنامه کلی ایالات متحده آمریکا
• مجله کاخ سفید و مجله مجلس سنا
جی پی او از دههٔ ۱۹۲۰ گذرنامه های آمریکایی را تولید می کرده است. وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۶ صدور گذرنامه های الکترونیک را آغاز کرد. گذرنامهٔ الکترونیک یک تراشه جاسازی شده داخل جلد گذرنامه می باشد که شامل همان اطلاعاتی که روی کاغذ است می شود ( نام، تاریخ و محل تولد، جنسیت، تاریخ صدور و انقضای گذرنامه، شمارهٔ گذرنامه و عکس صاحب ) . جی پی او گذرنامه های الکترونیک خالی را تولید می کند و وزارت امور خارجه آن ها را برنامه و اطلاعات می ریزد. [ ۵] [ ۶] [ ۷] [ ۸] جی پی او از سال ۲۰۰۷ از تولید گذرنامه های سنتی دست کشید و بر روی گذرنامه های الکترونیک متمرکز شد.


این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفجی پی او در تاریخ ۲۳ ژوئن ۱۸۶۰ طبق قطعنامه کنگره ۲۵ تأسیس شد. این دفتر کار خود را از ۴ مارس ۱۸۶۱ با ۳۵۰ کارمند آغاز کرد و در سال ۱۹۷۲ با داشتن ۸٬۵۰۰ کارمند، به اوج افراد شاغل در خود رسید. [ ۱] سازمان از دهۀ ۱۹۸۰ شروع به کامپیوتری کردن اطلاعات و جایگزینی کاغذ با وسایل الکترونیکی نمود که باعث کاهش قابل توجهی در تعداد کارکنان شد. [ ۱]
از روز اول تأسیس، جی پی او در خیابان عمارت پارالمانی شمالی واشینگتن، دی. سی. قرار داشت. وظایف جی پی او در بخش چاپ ملی و اسناد اصل ۴۴ام قوانین ایالات متحده آمریکا تعریف شده است.
چاپگر ملی که مسئول دفتر چاپ است، توسط رئیس جمهور و با مشورت و رضایت مجلس سنا انتخاب می شود. چاپگر ملی نیز یک سرپرست اسناد انتخاب می کند. سرپرست اسناد ( SuDocs ) ، مسئول انتشار اطلاعات در جی پی او می باشد. این کار از طریق برنامه مخزن کتابخانه های فدرال، برنامه فهرست نویسی و نمایه سازی و برنامه فروش نشریه و همچنین با همکاری مرکز اطلاعات شهروندی فدرال واقع در پوابلو، کلرادو انجام می گیرد. آدلاید هاس مبدع سیستم طبقه بندی سرپرست اسناد است. [ ۳]
جی پی او اولین برای رکوردهای کنگره و آمارهای فدرالی سال های ۱۹۹۷ - ۱۹۹۱ از کاغذهای ۱۰۰٪ بازیافتی استفاده کرد. از سال ۲۰۰۹ نیز دوباره استفاده از کاغذهای بازیافتی از سر گرفته شد.
در مارس ۲۰۱۱، جی پی او یک مجله متشکل از تاریخچهٔ ۱۵۰ سالهٔ سازمان را تحت عنوان مطلع نگاه داشتن آمریکا منتشر کرد. [ ۴]
جی پی او برای اکثر کارهای چاپی دولتی با شرکت های ثالث قرارداد می بندد اما مجلات رسمی را خود منتشر می کند:
• قوانین مقررات فدرالی
• حقوق خصوصی و عمومی
• رکوردهای کنگره
• آمارهای فدرال
• قوانین ایالات متحده آمریکا
• اساسنامه کلی ایالات متحده آمریکا
• مجله کاخ سفید و مجله مجلس سنا
جی پی او از دههٔ ۱۹۲۰ گذرنامه های آمریکایی را تولید می کرده است. وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۶ صدور گذرنامه های الکترونیک را آغاز کرد. گذرنامهٔ الکترونیک یک تراشه جاسازی شده داخل جلد گذرنامه می باشد که شامل همان اطلاعاتی که روی کاغذ است می شود ( نام، تاریخ و محل تولد، جنسیت، تاریخ صدور و انقضای گذرنامه، شمارهٔ گذرنامه و عکس صاحب ) . جی پی او گذرنامه های الکترونیک خالی را تولید می کند و وزارت امور خارجه آن ها را برنامه و اطلاعات می ریزد. [ ۵] [ ۶] [ ۷] [ ۸] جی پی او از سال ۲۰۰۷ از تولید گذرنامه های سنتی دست کشید و بر روی گذرنامه های الکترونیک متمرکز شد.


