[ویکی نور] دعوی السفارۀ فی الغیبۀ الکبری ، شیخ محمد سند، کتابی است به زبان عربی در رد ادعای مدعیان سفارت و نیابت خاصه از طرف حضرت حجت علیه السلام پس از پایان دوران غیبت صغری.
این کتاب اولین اثری بود که شیخ محمد سند به نگارش آن پرداخت. انگیزه وی از تألیف این کتاب این بود که او می دید، در بحرین و سایر شهرهای شیعه نشین، و حتی لبنان و عراق این شبهه ایجاد شده بود که بعضی از افراد با امام زمان (عج) ارتباط دارند و حالت پیغام رسان از سوی او به مردم و از سوی مردم به آن حضرت می باشند، در واقع یک نوع ادعای وساطت داشتند. این شبهه و شبهه های مشابه دیگری که مطرح بود، باعث شد که این کتاب را بنویسد.
در واقع این کتاب در خصوص دعوی سفارت نیست؛ بلکه درباره مطلق بحث های اتصال به غیب، مکاشفات و ارتباط با نشئات دیگر است.
کتاب مشتمل بر مقدمه ای، به قلم سید محمد قپانچی مدیر «مرکز الدراسات التخصصیۀ فی الامام المهدی(عج)»، مقدمه ای به قلم مؤلف و دو بخش می باشد: بخش نخست مشتمل بر چهار فصل و یک خاتمه و بخش دوم مشتمل بر نه فصل می باشد.
این کتاب پژوهشی است، مستند در شناسایی مدعیان دروغین ارتباط با امام مهدی(ع) و احکام آن ها و نقد و بررسی نظرات آنان. به گفته مؤلف در هر زمانی افرادی پیدا می شوند که با توسل به شعبده و سحر و یا با استناد به خواب و غیره،، ادعای سفارت و ارتباط با امام عصر(ع) می کنند و بدین وسیله، عوام شیعه را به هیجان انداخته به انحراف می کشانند. وی در بخش نخست کتاب پس از بیان فرق بین سحر و کرامت و معجزه، در فصلی طولانی، معنای نیابت امام، انقطاع نیابت خاصه در نزد شیعه، عدم حجیت خواب، نیابت عمومی فقها، مدعیان دروغین سفارت و نیابت و معنای ابدال و اوتاد را توضیح داده و نظر شیعه را در این باره بیان کرده است. در دو فصل بعدی اجمالی از تاریخ بهاییت و بابیت در ایران و نیز فرقه های انحرافی شیعه در رابطه با مهدویت از ابتدا تاکنون تشریح شده است. در پایان بخش اول کتاب نیز درباره علائم ظهور امام زمان مطالبی بیان شده است.
این کتاب اولین اثری بود که شیخ محمد سند به نگارش آن پرداخت. انگیزه وی از تألیف این کتاب این بود که او می دید، در بحرین و سایر شهرهای شیعه نشین، و حتی لبنان و عراق این شبهه ایجاد شده بود که بعضی از افراد با امام زمان (عج) ارتباط دارند و حالت پیغام رسان از سوی او به مردم و از سوی مردم به آن حضرت می باشند، در واقع یک نوع ادعای وساطت داشتند. این شبهه و شبهه های مشابه دیگری که مطرح بود، باعث شد که این کتاب را بنویسد.
در واقع این کتاب در خصوص دعوی سفارت نیست؛ بلکه درباره مطلق بحث های اتصال به غیب، مکاشفات و ارتباط با نشئات دیگر است.
کتاب مشتمل بر مقدمه ای، به قلم سید محمد قپانچی مدیر «مرکز الدراسات التخصصیۀ فی الامام المهدی(عج)»، مقدمه ای به قلم مؤلف و دو بخش می باشد: بخش نخست مشتمل بر چهار فصل و یک خاتمه و بخش دوم مشتمل بر نه فصل می باشد.
این کتاب پژوهشی است، مستند در شناسایی مدعیان دروغین ارتباط با امام مهدی(ع) و احکام آن ها و نقد و بررسی نظرات آنان. به گفته مؤلف در هر زمانی افرادی پیدا می شوند که با توسل به شعبده و سحر و یا با استناد به خواب و غیره،، ادعای سفارت و ارتباط با امام عصر(ع) می کنند و بدین وسیله، عوام شیعه را به هیجان انداخته به انحراف می کشانند. وی در بخش نخست کتاب پس از بیان فرق بین سحر و کرامت و معجزه، در فصلی طولانی، معنای نیابت امام، انقطاع نیابت خاصه در نزد شیعه، عدم حجیت خواب، نیابت عمومی فقها، مدعیان دروغین سفارت و نیابت و معنای ابدال و اوتاد را توضیح داده و نظر شیعه را در این باره بیان کرده است. در دو فصل بعدی اجمالی از تاریخ بهاییت و بابیت در ایران و نیز فرقه های انحرافی شیعه در رابطه با مهدویت از ابتدا تاکنون تشریح شده است. در پایان بخش اول کتاب نیز درباره علائم ظهور امام زمان مطالبی بیان شده است.
wikinoor: دعوی_السفارة_فی_الغیبة_الکبری
[ویکی فقه] دعوی السفاره فی الغیبه الکبری (کتاب). شیخ محمد سند، کتابی است به زبان عربی در رد ادعای مدعیان سفارت و نیابت خاصه از طرف حضرت حجت علیه السّلام پس از پایان دوران غیبت صغری.
این کتاب اولین اثری بود که شیخ محمد سند به نگارش آن پرداخت. انگیزه وی از تالیف این کتاب این بود که او می دید، در بحرین و سایر شهرهای شیعه نشین، و حتی لبنان و عراق این شبهه ایجاد شده بود که بعضی از افراد با امام زمان عجّل الله فرجه الشریف ارتباط دارند و حالت پیغام رسان از سوی او به مردم و از سوی مردم به آن حضرت می باشند، در واقع یک نوع ادعای وساطت داشتند. این شبهه و شبهه های مشابه دیگری که مطرح بود، باعث شد که این کتاب را بنویسد. در واقع این کتاب در خصوص دعوی سفارت نیست؛ بلکه درباره مطلق بحث های اتصال به غیب، مکاشفات و ارتباط با نشئات دیگر است.
این کتاب اولین اثری بود که شیخ محمد سند به نگارش آن پرداخت. انگیزه وی از تالیف این کتاب این بود که او می دید، در بحرین و سایر شهرهای شیعه نشین، و حتی لبنان و عراق این شبهه ایجاد شده بود که بعضی از افراد با امام زمان عجّل الله فرجه الشریف ارتباط دارند و حالت پیغام رسان از سوی او به مردم و از سوی مردم به آن حضرت می باشند، در واقع یک نوع ادعای وساطت داشتند. این شبهه و شبهه های مشابه دیگری که مطرح بود، باعث شد که این کتاب را بنویسد. در واقع این کتاب در خصوص دعوی سفارت نیست؛ بلکه درباره مطلق بحث های اتصال به غیب، مکاشفات و ارتباط با نشئات دیگر است.
[ویکی فقه] دعوی السفاره فی الغیبهالکبری (کتاب). شیخ محمد سند، کتابی است به زبان عربی در رد ادعای مدعیان سفارت و نیابت خاصه از طرف حضرت حجت علیه السّلام پس از پایان دوران غیبت صغری.
این کتاب اولین اثری بود که شیخ محمد سند به نگارش آن پرداخت. انگیزه وی از تالیف این کتاب این بود که او می دید، در بحرین و سایر شهرهای شیعه نشین، و حتی لبنان و عراق این شبهه ایجاد شده بود که بعضی از افراد با امام زمان عجّل الله فرجه الشریف ارتباط دارند و حالت پیغام رسان از سوی او به مردم و از سوی مردم به آن حضرت می باشند، در واقع یک نوع ادعای وساطت داشتند. این شبهه و شبهه های مشابه دیگری که مطرح بود، باعث شد که این کتاب را بنویسد. در واقع این کتاب در خصوص دعوی سفارت نیست؛ بلکه درباره مطلق بحث های اتصال به غیب، مکاشفات و ارتباط با نشئات دیگر است.
ساختار کتاب
کتاب مشتمل بر مقدمه ای، به قلم سید محمد قپانچی مدیر «مرکز الدراسات التخصصیه فی الامام المهدی عجّل الله فرجه الشریف»، مقدمه ای به قلم مولف و دو بخش می باشد: بخش نخست مشتمل بر چهار فصل و یک خاتمه و بخش دوم مشتمل بر نه فصل می باشد.
گزارش محتوا
این کتاب پژوهشی است، مستند در شناسایی مدعیان دروغین ارتباط با امام مهدی علیه السّلام و احکام آن ها و نقد و بررسی نظرات آنان. به گفته مولف در هر زمانی افرادی پیدا می شوند که با توسل به شعبده و سحر و یا با استناد به خواب و غیره،، ادعای سفارت و ارتباط با امام عصر علیه السّلام می کنند و بدین وسیله، عوام شیعه را به هیجان انداخته به انحراف می کشانند. وی در بخش نخست کتاب پس از بیان فرق بین سحر و کرامت و معجزه، در فصلی طولانی، معنای نیابت امام، انقطاع نیابت خاصه در نزد شیعه، عدم حجیت خواب، نیابت عمومی فقها، مدعیان دروغین سفارت و نیابت و معنای ابدال و اوتاد را توضیح داده و نظر شیعه را در این باره بیان کرده است. در دو فصل بعدی اجمالی از تاریخ بهاییت و بابیت در ایران و نیز فرقه های انحرافی شیعه در رابطه با مهدویت از ابتدا تاکنون تشریح شده است. در پایان بخش اول کتاب نیز درباره علائم ظهور امام زمان مطالبی بیان شده است. در بخش دوم کتاب ابتدا مولف به بیان جایگاه عقل از منظر آیات و روایات پرداخته و محدوده حجیت ادراکات عقل را بیان نموده است. به گفته مولف حوزه بدیهیات، محدوده حجیت عقل به شمار می رود و خود بدیهیات عقلی، سرمایه ارزشمندی در شناخت مبدا آفرینش؛ یعنی خداوند متعال می باشد؛ اما به هر صورت حوزه حجیت ادراکات عقلی محدود به بدیهیات است و به گفته مولف فرق منحرف با انکار بدیهیات عقلی گام در وادی خطرناکی گذارده اند و خود و دیگران را به گمراهی و انحطاط کشانده اند.
منظومه معارف دینی
...
این کتاب اولین اثری بود که شیخ محمد سند به نگارش آن پرداخت. انگیزه وی از تالیف این کتاب این بود که او می دید، در بحرین و سایر شهرهای شیعه نشین، و حتی لبنان و عراق این شبهه ایجاد شده بود که بعضی از افراد با امام زمان عجّل الله فرجه الشریف ارتباط دارند و حالت پیغام رسان از سوی او به مردم و از سوی مردم به آن حضرت می باشند، در واقع یک نوع ادعای وساطت داشتند. این شبهه و شبهه های مشابه دیگری که مطرح بود، باعث شد که این کتاب را بنویسد. در واقع این کتاب در خصوص دعوی سفارت نیست؛ بلکه درباره مطلق بحث های اتصال به غیب، مکاشفات و ارتباط با نشئات دیگر است.
ساختار کتاب
کتاب مشتمل بر مقدمه ای، به قلم سید محمد قپانچی مدیر «مرکز الدراسات التخصصیه فی الامام المهدی عجّل الله فرجه الشریف»، مقدمه ای به قلم مولف و دو بخش می باشد: بخش نخست مشتمل بر چهار فصل و یک خاتمه و بخش دوم مشتمل بر نه فصل می باشد.
گزارش محتوا
این کتاب پژوهشی است، مستند در شناسایی مدعیان دروغین ارتباط با امام مهدی علیه السّلام و احکام آن ها و نقد و بررسی نظرات آنان. به گفته مولف در هر زمانی افرادی پیدا می شوند که با توسل به شعبده و سحر و یا با استناد به خواب و غیره،، ادعای سفارت و ارتباط با امام عصر علیه السّلام می کنند و بدین وسیله، عوام شیعه را به هیجان انداخته به انحراف می کشانند. وی در بخش نخست کتاب پس از بیان فرق بین سحر و کرامت و معجزه، در فصلی طولانی، معنای نیابت امام، انقطاع نیابت خاصه در نزد شیعه، عدم حجیت خواب، نیابت عمومی فقها، مدعیان دروغین سفارت و نیابت و معنای ابدال و اوتاد را توضیح داده و نظر شیعه را در این باره بیان کرده است. در دو فصل بعدی اجمالی از تاریخ بهاییت و بابیت در ایران و نیز فرقه های انحرافی شیعه در رابطه با مهدویت از ابتدا تاکنون تشریح شده است. در پایان بخش اول کتاب نیز درباره علائم ظهور امام زمان مطالبی بیان شده است. در بخش دوم کتاب ابتدا مولف به بیان جایگاه عقل از منظر آیات و روایات پرداخته و محدوده حجیت ادراکات عقل را بیان نموده است. به گفته مولف حوزه بدیهیات، محدوده حجیت عقل به شمار می رود و خود بدیهیات عقلی، سرمایه ارزشمندی در شناخت مبدا آفرینش؛ یعنی خداوند متعال می باشد؛ اما به هر صورت حوزه حجیت ادراکات عقلی محدود به بدیهیات است و به گفته مولف فرق منحرف با انکار بدیهیات عقلی گام در وادی خطرناکی گذارده اند و خود و دیگران را به گمراهی و انحطاط کشانده اند.
منظومه معارف دینی
...
wikifeqh: دعوی_السفاره_فی_الغیبه_الکبری _(کتاب)