درون مایه ها در ترانه یخ و اتش

دانشنامه عمومی

درون مایه ها در ترانه یخ و آتش. ترانه یخ و آتش مجموعه ای از رمان های فانتزی حماسی است که توسط جرج آر. آر. مارتین، رمان نویس و فیلم نامه نویس آمریکایی، به نگارش درآمده است. اولین قسمت از این مجموعه، بازی تاج وتخت، که در ابتدا به عنوان یک سه گانه برنامه ریزی شده بود، در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. این مجموعه اکنون شامل پنج جلد منتشر شده است و دو جلد دیگر نیز برنامه ریزی شده است. این سریال به صورت سوم شخص از نگاه تعدادی از شخصیت ها روایت می شود. یک مجموعه تلویزیونی اقتباسی، بازی تاج وتخت، در سال ۲۰۱۱ از شبکه اچ بی او پخش شد.
ترانه یخ و آتش در دنیایی تخیلی، عمدتاً در قاره ای به نام وستروس، و علاوه بر آن در خشکی بزرگی در شرق، معروف به اسوس، اتفاق می افتد. سه خط اصلی داستان به طور فزاینده ای در هم تنیده می شوند: جنگ داخلی دودمانی برای کنترل وستروس در میان چندین خاندان رقیب. تهدید فزاینده دیگران، که فراتر از دیوار بزرگ یخی که مرز شمالی وستروس را تشکیل می دهد، ساکن هستند و جاه طلبی های دنریس تارگرین، دختر تبعیدی پادشاه مخلوع، برای بازگشت به وستروس و ادعای تاج وتختش.
مارتین گفته است که به «استفاده خردمندانه از جادو» در فانتزی حماسی اعتقاد دارد. «من می خواستم جادوی کتابم را ظریف نگه دارم و حس خود را نسبت به آن در حال رشد نگه دارم و اگر جادو بیش از حد دیده شود، دیگر جادو نخواهد بود. » مارتین ادعا می کند که جادوی مؤثر در ادبیات باید «ناشناختنی و عجیب و خطرناک با نیروهایی باشد که قابل پیش بینی یا کنترل نیستند». قبل از «آواز یخ و آتش»، مارتین در ابتدا به نوشتن یک رمان تاریخی جایگزین بدون هیچ جادویی فکر کرد؛ بنابراین او از عناصر جادویی آشکار در سریال اجتناب کرد. در حالی که مقدار جادو به تدریج افزایش می یابد، مارتین ادعا می کند که سریال با جادوی کمتری نسبت به بسیاری از فانتزی های دیگر به پایان می رسد.
از آنجایی که تمام داستان ها اساساً خارج از واقعیت هستند، مارتین معتقد است که باید واقعیت را حداقل در هسته خود منعکس کند. او با این جمله ویلیام فاکنر در سخنرانی جایزه نوبل خود موافق است که «قلب انسان در تضاد با خودش» صرف نظر از ژانر، تنها چیزی است که ارزش نوشتن را دارد؛ بنابراین او سعی کرد با تأکید کمتر بر جادو و جادوگری و تأکید بیشتر بر شمشیربازی و نبرد و دسیسه های سیاسی، کمی بیشتر حس داستانی تاریخی به داستان بدهد تا حسی خارق العاده مانند کتاب های نویسندگان قبلی. آتلانتیک اشاره کرد که این مجموعه تلاش می کند تا فانتزی و رئالیسم را به عنوان دو ژانر به ظاهر متناقض ادبیات در هم آمیزد، و کتاب های مارتین به طور کلی به خاطر واقع گرایی شان مورد تحسین قرار می گیرند. آتلانتیک قلب واقع گرایانه کتاب های یخ و آتش را در این می دید که «جادو فقط در حاشیه دنیایی که شخصیت ها در آن زندگی می کنند باقی می ماند و چیزی وحشتناک تر از شگفت انگیز است. این اثر یک داستان فانتزی است که انتظارات را به چالش می کشد و در نهایت کمتر در مورد دنیایی است که دوست داریم از آن فرار کنیم و گاهی به طرز ناراحت کننده ای با جهانی که در آن زندگی می کنیم، شبیه می شود. »
عکس درون مایه ها در ترانه یخ و آتشعکس درون مایه ها در ترانه یخ و آتشعکس درون مایه ها در ترانه یخ و آتش
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران