دره بقعه (بازی ویدئویی). مانیومنت ولی یا دره بقعه[ ۱] ( انگلیسی: Monument Valley ) یک بازی ویدئویی مستقل به سبک معمایی است که توسط Ustwo Games توسعه یافته و منتشر شده است. بازیکن، کنترل پرنسس ایدا را در مارپیچ هایی دارای خطای دید و اشیاء غیرممکن بر عهده دارد و جهان اطراف خود را دستکاری می کند تا به پلتفرم های مختلفی برسد. مانیومنت ولی در اوایل ۲۰۱۳ طی ۱۰ ماه و بر پایه نقاشی های مفهومی هنرمند شرکت، کن وونگ توسعه پیدا کرد. این بازی از شاهزاده های ژاپنی، مجسمه سازی مینیمالیسم، و بازی های مستقل ویندوسیل، فز، و شمشیر و اسلحه الهام گرفته است و با نقاشی های منتقد موریس اشر و اکوکروم مقایسه گردید.
بازی به گونه ای طراحی شده بود که هر فریم آن در نمایش عمومی مورد ستایش قرار گرفت. مانیومنت ولی پس از تست محدود نسخه بتا، در ۳ آوریل ۲۰۱۴ برای آی اواس منتشر شد و بعدها به اندروید و ویندوز فون پورت شد. بازی به طور کلی نظرهای خوبی را دریافت کرد. منتقدان طراحی تصویر و صدای بازی را ستودند، اما کوتاهی داستان و دشوار نبودن آن را خاطر نشان کردند. این بازی برنده جایزه طراحی اپل برای بهترین بازی سال ۲۰۱۴ آی پد شد و تا ژانویه ۲۰۱۵ بیش از دو میلیون نسخه از آن فروش رفت. تا مه ۲۰۱۶ میزان فروش آن از ۲۶ میلیون فراتر رفت.
دنباله ای با عنوان مانیومنت ولی ۲ در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ برای سیستم عامل آی اواس عرضه شد.
در مانیومنت ولی، شخصیت بازیکن پرنسس ایدا در مارپیچ هایی دارای خطای دید و شی غیرممکن سفر می کند که به عنوان هندسه مقدس در بازی معرفی شده، او مسافرت می کند تا برای چیزهایی مورد آمرزش قرار گیرد. [ ۲] بازی در تصویر ایزومتریک ارائه شده، و بازیکن با محیط برای یافتن گذرگاه های مخفی برای پیشروی ایدا به سوی نقشه خروج، تعامل می کند. هر کدام از ده مرحله مکانیک مرکزی خود را دارد. فعل و انفعالات شامل جا به جایی پلتفرم ها، ستون ها و ساخت پل ها می شود. [ ۳] بازیکن به طور غیرمستقیم توسط طراحی عناصر بازی مانند رنگ ها و به طور مستقیم توسط کلاغ هایی که سد راه ایدا می گردند، هدایت می شود. منتقدان سبک مجازی بازی را با نقاشی های پر جنب و جوش موریس اشر و اکوکروم مقایسه کرده اند. بازی شامل حالت دوربین نیز می شود در جایی که بازیکن می تواند در مرحله پرسه بزند تا تصاویری را بسازد. این شامل فیلترهایی می شود که مشابه آن ها در اینستاگرام وجود دارد. [ ۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبازی به گونه ای طراحی شده بود که هر فریم آن در نمایش عمومی مورد ستایش قرار گرفت. مانیومنت ولی پس از تست محدود نسخه بتا، در ۳ آوریل ۲۰۱۴ برای آی اواس منتشر شد و بعدها به اندروید و ویندوز فون پورت شد. بازی به طور کلی نظرهای خوبی را دریافت کرد. منتقدان طراحی تصویر و صدای بازی را ستودند، اما کوتاهی داستان و دشوار نبودن آن را خاطر نشان کردند. این بازی برنده جایزه طراحی اپل برای بهترین بازی سال ۲۰۱۴ آی پد شد و تا ژانویه ۲۰۱۵ بیش از دو میلیون نسخه از آن فروش رفت. تا مه ۲۰۱۶ میزان فروش آن از ۲۶ میلیون فراتر رفت.
دنباله ای با عنوان مانیومنت ولی ۲ در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ برای سیستم عامل آی اواس عرضه شد.
در مانیومنت ولی، شخصیت بازیکن پرنسس ایدا در مارپیچ هایی دارای خطای دید و شی غیرممکن سفر می کند که به عنوان هندسه مقدس در بازی معرفی شده، او مسافرت می کند تا برای چیزهایی مورد آمرزش قرار گیرد. [ ۲] بازی در تصویر ایزومتریک ارائه شده، و بازیکن با محیط برای یافتن گذرگاه های مخفی برای پیشروی ایدا به سوی نقشه خروج، تعامل می کند. هر کدام از ده مرحله مکانیک مرکزی خود را دارد. فعل و انفعالات شامل جا به جایی پلتفرم ها، ستون ها و ساخت پل ها می شود. [ ۳] بازیکن به طور غیرمستقیم توسط طراحی عناصر بازی مانند رنگ ها و به طور مستقیم توسط کلاغ هایی که سد راه ایدا می گردند، هدایت می شود. منتقدان سبک مجازی بازی را با نقاشی های پر جنب و جوش موریس اشر و اکوکروم مقایسه کرده اند. بازی شامل حالت دوربین نیز می شود در جایی که بازیکن می تواند در مرحله پرسه بزند تا تصاویری را بسازد. این شامل فیلترهایی می شود که مشابه آن ها در اینستاگرام وجود دارد. [ ۴]
wiki: دره بقعه (بازی ویدئویی)