در حال وهوای عشق ( به چینی: 花樣年華 ) یک فیلم درام و عاشقانه محصول سال ۲۰۰۰ به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی وونگ کار وای است. این فیلم که محصول مشترک سینمای هنگ کنگ و فرانسه می باشد. [ ۱] فیلم داستان یک مرد ( تونی لیانگ ) و یک زن ( مگی چانگ ) را به تصویر می کشد که همسرانشان با هم رابطه نامشروع دارند و … همچنین این قسمت دوم یک سه گانه غیررسمی را در کنار روزهای وحشی بودن ( ۱۹۹۰ ) و ۲۰۴۶ ( ۲۰۰۴ ) تشکیل می دهد.
این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن در ۲۰ مه ۲۰۰۰، با تحسین منتقدان و نامزدی نخل طلایی نمایش داده شد. [ ۲] لئونگ برنده بهترین بازیگر مرد ( اولین بازیگر هنگ کنگی که برنده این جایزه شد ) . این فیلم اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم های تمام دوران و یکی از آثار مهم سینمای آسیا معرفی می شود. در نظرسنجی سال ۲۰۱۶ بی بی سی، ۱۷۷ منتقد سینمایی از سراسر جهان، این فیلم را به عنوان دومین فیلم برتر قرن بیست و یکم برگزیدند و در سال ۲۰۲۲، این فیلم در نظرسنجی منتقدان «بزرگ ترین فیلم های تمام دوران» سایت اند ساوند رتبه پنجم را به خود اختصاص داد و از جایگاه قبلی خود که در سال ۲۰۱۲ رتبه بیست و چهارم را داشت، بالاتر رفت. [ ۳] [ ۴]
هنگ کنگ، سال ۱۹۶۲. زنی جوان که منشی یک شرکت تجاری است، اتاقی را در یک خانه برای خود و شوهرش اجاره می کند ( شوهر زن بیشتر مواقع در سفر کاری است و در خانه نیست ) . هم زمان مردی روزنامه نگار اتاقی را در همان خانه از همسایه کناری برای خود و همسرش اجاره می کند ( همسر مرد نیز گویا کارمند هتلی ست، و بیشتر مواقع در خانه نیست ) .
آن ها در یک روز اسباب کشی می کنند و گاهی به هم برمی خورند. تنهایی هایشان کم کم آن ها را به هم نزدیک می کند تا سرانجام، شبی دل به دریا می زنند و با هم به یک غذاخوری می روند. همان شب است که درمی یابند که همسرانشان با هم سر و سری دارند و به آن دو خیانت می کنند.
از آن پس آن ها نیز به خود اجازه می دهند که اوقاتی را با هم بگذرانند اما تنها در آن حد که جای خالی همسرانشان را برای هم پر کنند؛ زن حتی اجازه نمی دهد که مرد دستش را بگیرد. مرد می خواهد روی فیلم نامه ای کار کند و از زن می خواهد که کمکش کند. زن، دو دل میان ادامه یا قطع ارتباط، عاقبت به او می پیوندد؛ به این امید که «ما مثل آن ها نمی شویم».
آن ها بدون هیچ تماس جسمانی، شبانه روز بر روی فیلم نامه کار می کنند و ساعات خوشی را می گذرانند؛ ولی نگاه های مزاحم، دخالت و حرف مردم باعث می شود که دوباره زن از مرد دوری گزیند و چندی میانشان فاصله بیفتد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن در ۲۰ مه ۲۰۰۰، با تحسین منتقدان و نامزدی نخل طلایی نمایش داده شد. [ ۲] لئونگ برنده بهترین بازیگر مرد ( اولین بازیگر هنگ کنگی که برنده این جایزه شد ) . این فیلم اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم های تمام دوران و یکی از آثار مهم سینمای آسیا معرفی می شود. در نظرسنجی سال ۲۰۱۶ بی بی سی، ۱۷۷ منتقد سینمایی از سراسر جهان، این فیلم را به عنوان دومین فیلم برتر قرن بیست و یکم برگزیدند و در سال ۲۰۲۲، این فیلم در نظرسنجی منتقدان «بزرگ ترین فیلم های تمام دوران» سایت اند ساوند رتبه پنجم را به خود اختصاص داد و از جایگاه قبلی خود که در سال ۲۰۱۲ رتبه بیست و چهارم را داشت، بالاتر رفت. [ ۳] [ ۴]
هنگ کنگ، سال ۱۹۶۲. زنی جوان که منشی یک شرکت تجاری است، اتاقی را در یک خانه برای خود و شوهرش اجاره می کند ( شوهر زن بیشتر مواقع در سفر کاری است و در خانه نیست ) . هم زمان مردی روزنامه نگار اتاقی را در همان خانه از همسایه کناری برای خود و همسرش اجاره می کند ( همسر مرد نیز گویا کارمند هتلی ست، و بیشتر مواقع در خانه نیست ) .
آن ها در یک روز اسباب کشی می کنند و گاهی به هم برمی خورند. تنهایی هایشان کم کم آن ها را به هم نزدیک می کند تا سرانجام، شبی دل به دریا می زنند و با هم به یک غذاخوری می روند. همان شب است که درمی یابند که همسرانشان با هم سر و سری دارند و به آن دو خیانت می کنند.
از آن پس آن ها نیز به خود اجازه می دهند که اوقاتی را با هم بگذرانند اما تنها در آن حد که جای خالی همسرانشان را برای هم پر کنند؛ زن حتی اجازه نمی دهد که مرد دستش را بگیرد. مرد می خواهد روی فیلم نامه ای کار کند و از زن می خواهد که کمکش کند. زن، دو دل میان ادامه یا قطع ارتباط، عاقبت به او می پیوندد؛ به این امید که «ما مثل آن ها نمی شویم».
آن ها بدون هیچ تماس جسمانی، شبانه روز بر روی فیلم نامه کار می کنند و ساعات خوشی را می گذرانند؛ ولی نگاه های مزاحم، دخالت و حرف مردم باعث می شود که دوباره زن از مرد دوری گزیند و چندی میانشان فاصله بیفتد.
wiki: در حال وهوای عشق