از دیدگاه فردی من، انسان در طول تاریخ پیدایش خود روی کره زمین تاکنون یا به بیانی دیگر از دوران مهد کودک تاریخ اندیشه یا فکر، خیال، تصور و توَهُم تا به امروز نتوانسته است که بین دو نوع خدای زیر فرق و تمیز قائل شود:
... [مشاهده متن کامل]
الف - خدای حقیقی و واقعی یعنی اول، وسط، آخر، درون و بیرون همه چیز و همه کس یا بطور عام تر یعنی ظاهر و باطن این واقعیت و طبیعت و یا بطور کلی یعنی محتوا و محتوای هرکدام از گیتی ها یا کیهان ها و یا جهان های متناهی، مساوی، موازی و بیشمار که هیچ موجود و هیچ چیز دیگری چه شهودی و چه غیبی غیر از این نوع خدا نه وجود دارد و نه میتواند وجود داشته باشد. موجود بودن یا وجود داشتن این نوع خدا از طرف انسان هرگز به هیچگونه اثباتی هیچگونه نیازی نداشته و ندارد و نخواهد داشت بلکه خود انسان نیازمند شناخت این نوع خدا بوده و هست و خواهد بود.
ب - خدای لفظی، کلمه ای، واژه ای، مفهومی و ایده ای با نام های گوناگون در زبان های مختلف بشری که فقط در زبان و خط و فهم و عقل ناقص و محدود انسانی از موجودیت برخوردار ست و در خارج از آنها هیچگونه مصداق و مثال بیرونی ندارد و درست به همین علت و دلیل کلیه سعی ها و کوشش های برهانی و استدلالی انسان در اثبات وجود این نوع خدا در اعصار گذشته و حال و آینده همیشه با شکست مواجه بوده و هست و خواهد بود.
دوستداران دانش نامه جهان اسلام و یا دایره ی المعارفات اسلامی میتوانند ( مشروط بر اینکه بخواهند ) از امروز به بعد و بسوی آینده خدای نوع اول را علمی و یا خدا از دیدگاه بنامند و خدای نوع دوم را سفسطه ای، اسطوره ای، افسانه ای، حماسی، ایلیاتی، طایفه ای، قبیله ای، قومی، ملی، آئینی، دینی، مذهبی، فرقه ای، ایدئولوژیکی، نبوتی، امامتی، ولایتی، فقاهتی، کلامی، فلسفی، عرفانی و آتئیستی.
بر اساس اعتقاد، ایمان و امید من، خدای حقیقی و واقعی در طول تاریخ پیدایش انسان روی کره زمین تاکنون هیچ انسان هایی را در بین اقوام یهود، عرب، عجم و هیچ قوم دیگری تحت عناوین سوشیانت، ناجی، شفابخش، نبی، پسر، رسول، خلیفه، ولی، والی و هیچ عنوان دیگری برای تربیت و هدایت بشر بسوی معنویت های حقیقی و نور و روشنائی انتخاب، اعزام و ارسال ننموده و در گوش سر و دل هیچ انسانی یک جمله یا جملاتی را تحت عنوان آیه و آیات نجوا و زمزمه نکرده است چه بطور مستقیم یا بدون واسطه و یا غیر مستقیم یا باواسطه.
خدای حقیقی و واقعی افراد انسانی را در جوامع مختلف بشری به دو جبهه یا جناح بزرگ؛ یکی موئمن و دیگری کافر تقسیم ننموده بلکه بنیانگذاران آئین ها و ادیان و مخترعین یوغ های سنگین و سبک شرایع آئینی و دینی طرفداران و پیروان کلام ها های ناقص و اوهامی خود را موئمن و مخالفین و منکرین را کافر نامیده اند بر اساس خط مشی سیاسی " تفرقه بینداز و حکومت کن ".
همچنین وعده ها و وعیدهای پاداش و کیفر در بهشت و جهنم از طرف خدای حقیقی و واقعی و به امر و خواست وی به انسان داده نشده اند بلکه از طرف بنیانگذاران آئین ها و ادیان و مخترعین یوغ های سنگین و سبک شرایع آئینی و دینی به عنوان ضمانت نامه های سفت و سخت اجرائی در دفاع جانبازانه از آئین و دین و حفظ یوغ شریعت بر دوش پیروان در عمل، با هدف و قصد و نیت و انگیزه باطنی و آرزوی پنهانی زنده نگه داشتن نام و نشان و اثر خویش در ذهن و زبان و خط و خاطره انسان بخصوص پیروان و به ویژه در حافظه تاریخ متاثر از شعله های آتش سوزان شهوات نام آوری و شهرت طلبی، برتر بینی خود و ایل و طایفه و قبیله و فوم خودی در میدان رقابت با نام ها و ایلات و طوایف و قبایل و اقوام بیگانه یا غیر خودی.
اکر دوست داشتند و برایشان ممکن بود میتوانند سه جمله ی زیر را با کمال احترام در مقدمه این دانشنامه به عنوان آغاز سخن درج نمایند تا قصه ها و متل های آن کامل شوند:
- در زمان و بیزمانی گذشته ی بی آغاز یکی بود یکی نبود غیر از خدای حقیقی و واقعی هیچ کی نبود.
- در زمان و بیزمانی لحظه جاودانه حال هم یکی هست یکی نیست و غیر از خدای حقیقی و واقعی هیچ کس و هیچ چیز دیگری نیست و نمیتواند باشد.
- در زمان و بیزمانی آینده ی بی پایان هم یکی خواهد بود یکی نخواهد بود و بازهم غیر از پروردگار یا آفریدگار کائنات هیچ کس و هیچ چیز دیگری نخواهد بود.
این گیتی یا کیهان و یا این جهان چه باشد با این همه وسعت و گستردگی و فراخی از دید محدود ما انسان ها در بین جهان های بیشمار / جز قطره ی ناچیزی جاودانه گرفتار در بند و کمند و پیچ و خم زلف و عشق تو ای یار ای پروردگار! یا در بطن وجود و ماهیت و ذات مطلق و بیکران و بی نهایت تو ای آفریدگار؟!/.
قدرت و اقتدار آئین ها و ادیان هیچگاه بر پایه ی حقیقت استوار نگردیده و نمی باشد بلکه بر شالوده محکم بی علمی یا بی دانشی و پائین بودن سطح آگاهی عمومی.
... [مشاهده متن کامل]
الف - خدای حقیقی و واقعی یعنی اول، وسط، آخر، درون و بیرون همه چیز و همه کس یا بطور عام تر یعنی ظاهر و باطن این واقعیت و طبیعت و یا بطور کلی یعنی محتوا و محتوای هرکدام از گیتی ها یا کیهان ها و یا جهان های متناهی، مساوی، موازی و بیشمار که هیچ موجود و هیچ چیز دیگری چه شهودی و چه غیبی غیر از این نوع خدا نه وجود دارد و نه میتواند وجود داشته باشد. موجود بودن یا وجود داشتن این نوع خدا از طرف انسان هرگز به هیچگونه اثباتی هیچگونه نیازی نداشته و ندارد و نخواهد داشت بلکه خود انسان نیازمند شناخت این نوع خدا بوده و هست و خواهد بود.
ب - خدای لفظی، کلمه ای، واژه ای، مفهومی و ایده ای با نام های گوناگون در زبان های مختلف بشری که فقط در زبان و خط و فهم و عقل ناقص و محدود انسانی از موجودیت برخوردار ست و در خارج از آنها هیچگونه مصداق و مثال بیرونی ندارد و درست به همین علت و دلیل کلیه سعی ها و کوشش های برهانی و استدلالی انسان در اثبات وجود این نوع خدا در اعصار گذشته و حال و آینده همیشه با شکست مواجه بوده و هست و خواهد بود.
دوستداران دانش نامه جهان اسلام و یا دایره ی المعارفات اسلامی میتوانند ( مشروط بر اینکه بخواهند ) از امروز به بعد و بسوی آینده خدای نوع اول را علمی و یا خدا از دیدگاه بنامند و خدای نوع دوم را سفسطه ای، اسطوره ای، افسانه ای، حماسی، ایلیاتی، طایفه ای، قبیله ای، قومی، ملی، آئینی، دینی، مذهبی، فرقه ای، ایدئولوژیکی، نبوتی، امامتی، ولایتی، فقاهتی، کلامی، فلسفی، عرفانی و آتئیستی.
بر اساس اعتقاد، ایمان و امید من، خدای حقیقی و واقعی در طول تاریخ پیدایش انسان روی کره زمین تاکنون هیچ انسان هایی را در بین اقوام یهود، عرب، عجم و هیچ قوم دیگری تحت عناوین سوشیانت، ناجی، شفابخش، نبی، پسر، رسول، خلیفه، ولی، والی و هیچ عنوان دیگری برای تربیت و هدایت بشر بسوی معنویت های حقیقی و نور و روشنائی انتخاب، اعزام و ارسال ننموده و در گوش سر و دل هیچ انسانی یک جمله یا جملاتی را تحت عنوان آیه و آیات نجوا و زمزمه نکرده است چه بطور مستقیم یا بدون واسطه و یا غیر مستقیم یا باواسطه.
خدای حقیقی و واقعی افراد انسانی را در جوامع مختلف بشری به دو جبهه یا جناح بزرگ؛ یکی موئمن و دیگری کافر تقسیم ننموده بلکه بنیانگذاران آئین ها و ادیان و مخترعین یوغ های سنگین و سبک شرایع آئینی و دینی طرفداران و پیروان کلام ها های ناقص و اوهامی خود را موئمن و مخالفین و منکرین را کافر نامیده اند بر اساس خط مشی سیاسی " تفرقه بینداز و حکومت کن ".
همچنین وعده ها و وعیدهای پاداش و کیفر در بهشت و جهنم از طرف خدای حقیقی و واقعی و به امر و خواست وی به انسان داده نشده اند بلکه از طرف بنیانگذاران آئین ها و ادیان و مخترعین یوغ های سنگین و سبک شرایع آئینی و دینی به عنوان ضمانت نامه های سفت و سخت اجرائی در دفاع جانبازانه از آئین و دین و حفظ یوغ شریعت بر دوش پیروان در عمل، با هدف و قصد و نیت و انگیزه باطنی و آرزوی پنهانی زنده نگه داشتن نام و نشان و اثر خویش در ذهن و زبان و خط و خاطره انسان بخصوص پیروان و به ویژه در حافظه تاریخ متاثر از شعله های آتش سوزان شهوات نام آوری و شهرت طلبی، برتر بینی خود و ایل و طایفه و قبیله و فوم خودی در میدان رقابت با نام ها و ایلات و طوایف و قبایل و اقوام بیگانه یا غیر خودی.
اکر دوست داشتند و برایشان ممکن بود میتوانند سه جمله ی زیر را با کمال احترام در مقدمه این دانشنامه به عنوان آغاز سخن درج نمایند تا قصه ها و متل های آن کامل شوند:
- در زمان و بیزمانی گذشته ی بی آغاز یکی بود یکی نبود غیر از خدای حقیقی و واقعی هیچ کی نبود.
- در زمان و بیزمانی لحظه جاودانه حال هم یکی هست یکی نیست و غیر از خدای حقیقی و واقعی هیچ کس و هیچ چیز دیگری نیست و نمیتواند باشد.
- در زمان و بیزمانی آینده ی بی پایان هم یکی خواهد بود یکی نخواهد بود و بازهم غیر از پروردگار یا آفریدگار کائنات هیچ کس و هیچ چیز دیگری نخواهد بود.
این گیتی یا کیهان و یا این جهان چه باشد با این همه وسعت و گستردگی و فراخی از دید محدود ما انسان ها در بین جهان های بیشمار / جز قطره ی ناچیزی جاودانه گرفتار در بند و کمند و پیچ و خم زلف و عشق تو ای یار ای پروردگار! یا در بطن وجود و ماهیت و ذات مطلق و بیکران و بی نهایت تو ای آفریدگار؟!/.
قدرت و اقتدار آئین ها و ادیان هیچگاه بر پایه ی حقیقت استوار نگردیده و نمی باشد بلکه بر شالوده محکم بی علمی یا بی دانشی و پائین بودن سطح آگاهی عمومی.
هو
چاپخانه Brill که قبلا در خصوص ان توضیحاتی چند ارایه نموده ام در شهر دانشگاهی لایدن هلند دانشنامه ای در هشت جلد نگاشته که اکثر ویراستاران ان غربی و ضد اسلام هستند و ویرایش دوم ان در یازده جلد چاپ شده است که پر از خزعبلات و اسراییلیات هست ، ایا اطمینان به چنین دانشنامه ای قابل اعتماد هست. این کشور استعمار گر یعنی هلند در لایدن دانشنامه ای پنج جلدی با یک جلد نمایه در خصوص قران کریم چاپ کرده که هشتاد درصد ویراستاران ان غیر مسلمان و بیست در صد ان مسلمان !!! هستند نکته اینجاست که انها کتاب آسمانی قران کریم را از دید معاذ الله یک کتاب غیر آسمانی بررسی کرده و این دانشنامه را نگاشته اند که تر جمه فارسی ان نیز موجود هست ، من واقعا متاسفم که در استناد به مسایل دین اسلام و قران کریم به این دانشنامه غربی مراجعه شود. و اگر این دانشنامه ذبیح الله را از دید برادران اهل سنت اسحاق نبی میداند اصلا قابل اطمینان نیست، در کشور خودمان ما منابع زیادی داریم ومرکز محترم دایره المعارف بزرگ اسلامی به سرپرستی آقای بجنوردی دبا ، دجا و دانشنامه های بزرگی را به چاپ رسانده اند نکته اینجاست که اگر برادران اهل سنت به ذبیح الله بودن اسحاق اعتقاد دارند منابع معتبر اعلام فرمایید در ثانی مگر فرمایشات چهارده معصوم ( ع ) برای ما حجت نیست که حضرت اسماعیل ( ع ) ذبیح الله میباشند و مطمینا برادران حنفی ، حنبلی، شافعی و مالکی نیز به ذلیح الله بودن حضرت اسماییل اعتقاد راسخ دارند مگر انکه با ارایه منابع مستدل از کتب معتبر اسلامی خلاف ان ثابت شود. موید باشید. شیعه امامیه ( ع ) و اهل سنت همه باهم برادرند و این تفرقه صهیونیزم هست که میخواهد دو برادر را که پیامبرشان یکی ، کتاب اسمانی قران کریم برای هر دو برادر سنی و شیعه یکی هست، تفرقه بیندازند. درود خداوند بر دو میلیارد مسلمان جهان . از دیدگاه دو میلیارد مسلمان که پیامبر اعظمشان ( ص ) از ذریه حضرت اسماعیل ذبیح الله ( ع ) هست ، ارایه فلان مطلب از یک دانشنامه اسلامی غربی غیر قابل قبول هست.
... [مشاهده متن کامل]
چاپخانه Brill که قبلا در خصوص ان توضیحاتی چند ارایه نموده ام در شهر دانشگاهی لایدن هلند دانشنامه ای در هشت جلد نگاشته که اکثر ویراستاران ان غربی و ضد اسلام هستند و ویرایش دوم ان در یازده جلد چاپ شده است که پر از خزعبلات و اسراییلیات هست ، ایا اطمینان به چنین دانشنامه ای قابل اعتماد هست. این کشور استعمار گر یعنی هلند در لایدن دانشنامه ای پنج جلدی با یک جلد نمایه در خصوص قران کریم چاپ کرده که هشتاد درصد ویراستاران ان غیر مسلمان و بیست در صد ان مسلمان !!! هستند نکته اینجاست که انها کتاب آسمانی قران کریم را از دید معاذ الله یک کتاب غیر آسمانی بررسی کرده و این دانشنامه را نگاشته اند که تر جمه فارسی ان نیز موجود هست ، من واقعا متاسفم که در استناد به مسایل دین اسلام و قران کریم به این دانشنامه غربی مراجعه شود. و اگر این دانشنامه ذبیح الله را از دید برادران اهل سنت اسحاق نبی میداند اصلا قابل اطمینان نیست، در کشور خودمان ما منابع زیادی داریم ومرکز محترم دایره المعارف بزرگ اسلامی به سرپرستی آقای بجنوردی دبا ، دجا و دانشنامه های بزرگی را به چاپ رسانده اند نکته اینجاست که اگر برادران اهل سنت به ذبیح الله بودن اسحاق اعتقاد دارند منابع معتبر اعلام فرمایید در ثانی مگر فرمایشات چهارده معصوم ( ع ) برای ما حجت نیست که حضرت اسماعیل ( ع ) ذبیح الله میباشند و مطمینا برادران حنفی ، حنبلی، شافعی و مالکی نیز به ذلیح الله بودن حضرت اسماییل اعتقاد راسخ دارند مگر انکه با ارایه منابع مستدل از کتب معتبر اسلامی خلاف ان ثابت شود. موید باشید. شیعه امامیه ( ع ) و اهل سنت همه باهم برادرند و این تفرقه صهیونیزم هست که میخواهد دو برادر را که پیامبرشان یکی ، کتاب اسمانی قران کریم برای هر دو برادر سنی و شیعه یکی هست، تفرقه بیندازند. درود خداوند بر دو میلیارد مسلمان جهان . از دیدگاه دو میلیارد مسلمان که پیامبر اعظمشان ( ص ) از ذریه حضرت اسماعیل ذبیح الله ( ع ) هست ، ارایه فلان مطلب از یک دانشنامه اسلامی غربی غیر قابل قبول هست.
... [مشاهده متن کامل]