داشین

پیشنهاد کاربران

داشین ( Dashain ) ، فستیوال مهمی در نپال محسوب می شود، زیرا تقریباً ۸۰ درصد از مردم این کشور هندو هستند. این فستیوال باشکوه، پیروزی خیر بر شر را جشن می گیرد. �داشین� برای مدت ۱۵ روز جشن گرفته می شود. گاتاستاپانا
...
[مشاهده متن کامل]
( Ghatasthapana ) اولین روز این فستیوال است که نوید آمدن آن را می دهد. خانواده ها در این ایام به عبادت ۸ الهه ی فرقه ی تانتریک ( Tantrik ) بودا و ۹ الهه ی دورگا ( Durga ) در ۹ روز باقی مانده ی فستیوال می پردازند. در روز دهم، مردم تیکا ( ترکیبی از پودر شنگرف، برنج و ماست ) و جامارا ( جوانه هایی قرمز و زردرنگ ) دریافت کرده و از سوی بزرگ ترها دعا می شوند. روز آخر فستیوال، روز کامل شدن قرص ماه، موسوم به کوجاگراتا ( Kojagrata ) است. اگرچه اکثر نپالی ها این فستیوال را جشن می گیرند، اما شیوه ی جشن گرفتن در هر قومی متفاوت است.