اتومبیل تیون شده ( سفارشی ) وسیله نقلیه سواری است که برای بهبود عملکرد، اغلب با تغییر یا جایگزینی موتور و سیستم انتقال قدرت، تغییر اساسی کرده است. با استفاده از رنگ و لوازم جانبی و قطعات؛ می توان خودرو را با ظاهری جدید یا طراحی توسعه یافته از خودروی کارخانه ای عرضه کرد. برخی از علاقه مندان به خودرو در ایالات متحده آرزو دارند اتومبیلی منحصربه فرد داشته باشند که «طراحی ظاهری و عملکرد» آن یک قدم فراتر از خودروهای نمایشگاهی باشد. اتومبیل سفارشی در انگلیسی با توجه به فرهنگ لغت انگلیسی کالینز با توجه به مشخصات خریدار ساخته می شود. [ ۱]
اگرچه این دو موضوع با هم مرتبط هستند، اما اتومبیل های سفارشی از هات رود متمایز هستند. میزان این اختلاف برای چندین دهه مورد بحث بین سفارشی سازان و فروشندگان بوده است. علاوه بر این، استریت رود را می توان نوعی از خودرو سفارشی در نظر گرفت. [ نیازمند منبع]
اتومبیل های تیون شده ( سفارشی ) را نباید با اتومبیل های دست ساز و ساخته شده با کابین اشتباه گرفت، شاسی های نو[ ۲] رد ، از لحاظ تاریخی مجهز به بدنه لوکس توسط سازندگان ویژه بدنه متناسب شده اند.
توسعه هات رود، تغییر نام با تغییر در طراحی طراحی اتومبیل هایی که اصلاح می شوند مطابقت دارد. اولین اتومبیل های هات رود مربوط به دوران قبل از جنگ جهانی دوم بودند، این اتومبیل ها دارای رکاب و گلگیرهای ساده روی چرخ بودند. اتومبیل های مدل اولیه ( ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۴ ) با حذف رکاب ها یا از بین بردن کامل گلگیرها یا جایگزینی آنها با گلگیرهای منحنی اصلاح شدند. در مدلهای بعدی معمولاً در حاشیه گلگیر نصب شده بود. " gow job" در اوایل تا اواسط دهه ۱۹۵۰ به درون هات رود تبدیل شد. [ ۳] نمونه ساخته های مربوط به قبل از جنگ جهانی دوم چرخهای سیمی فورد در سال ۱۹۳۵ بود. [ ۴]
بسیاری از خودروها با ایجاد تغییراتی در موتور مانند افزودن کاربراتور اضافی، قالپاق موتور با ویژگی فشرده سازی بالا، سیستم اگزوزهای دوتایی «تقویت شدند». تعویض موتور، بیشتر با هدف قرار دادن قدرتمندترین موتور در سبک ترین حالت ترکیب قاب و بدنه انجام می شد. [ ۵] سیستم تعلیق و کمک فنر معمولاً در ابتدا، با پایین آوردن انتهای عقب تا حد امکان با استفاده از بلوک های پایین آورنده در فنرهای عقب تغییر می کند. در اتومبیل های نسل بعدی با اضافه کردن یک محور جلو یا گرم کردن فنرهای کوئل جلو حالت شیبداری انجام می دادند تا جلوی ماشین بسیار پایین تر از عقب آن باشد. بلافاصله بعد از جنگ جهانی، بیشتر هات رودها از ترمزهای مکانیکی به هیدرولیکی ( "کاسه ای" ) و لامپ چراغ های جلو به لامپ گازی تغییر می کنند. [ ۶]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاگرچه این دو موضوع با هم مرتبط هستند، اما اتومبیل های سفارشی از هات رود متمایز هستند. میزان این اختلاف برای چندین دهه مورد بحث بین سفارشی سازان و فروشندگان بوده است. علاوه بر این، استریت رود را می توان نوعی از خودرو سفارشی در نظر گرفت. [ نیازمند منبع]
اتومبیل های تیون شده ( سفارشی ) را نباید با اتومبیل های دست ساز و ساخته شده با کابین اشتباه گرفت، شاسی های نو[ ۲] رد ، از لحاظ تاریخی مجهز به بدنه لوکس توسط سازندگان ویژه بدنه متناسب شده اند.
توسعه هات رود، تغییر نام با تغییر در طراحی طراحی اتومبیل هایی که اصلاح می شوند مطابقت دارد. اولین اتومبیل های هات رود مربوط به دوران قبل از جنگ جهانی دوم بودند، این اتومبیل ها دارای رکاب و گلگیرهای ساده روی چرخ بودند. اتومبیل های مدل اولیه ( ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۴ ) با حذف رکاب ها یا از بین بردن کامل گلگیرها یا جایگزینی آنها با گلگیرهای منحنی اصلاح شدند. در مدلهای بعدی معمولاً در حاشیه گلگیر نصب شده بود. " gow job" در اوایل تا اواسط دهه ۱۹۵۰ به درون هات رود تبدیل شد. [ ۳] نمونه ساخته های مربوط به قبل از جنگ جهانی دوم چرخهای سیمی فورد در سال ۱۹۳۵ بود. [ ۴]
بسیاری از خودروها با ایجاد تغییراتی در موتور مانند افزودن کاربراتور اضافی، قالپاق موتور با ویژگی فشرده سازی بالا، سیستم اگزوزهای دوتایی «تقویت شدند». تعویض موتور، بیشتر با هدف قرار دادن قدرتمندترین موتور در سبک ترین حالت ترکیب قاب و بدنه انجام می شد. [ ۵] سیستم تعلیق و کمک فنر معمولاً در ابتدا، با پایین آوردن انتهای عقب تا حد امکان با استفاده از بلوک های پایین آورنده در فنرهای عقب تغییر می کند. در اتومبیل های نسل بعدی با اضافه کردن یک محور جلو یا گرم کردن فنرهای کوئل جلو حالت شیبداری انجام می دادند تا جلوی ماشین بسیار پایین تر از عقب آن باشد. بلافاصله بعد از جنگ جهانی، بیشتر هات رودها از ترمزهای مکانیکی به هیدرولیکی ( "کاسه ای" ) و لامپ چراغ های جلو به لامپ گازی تغییر می کنند. [ ۶]
wiki: خودروهای سفارشی