خط ۱ متروی اهواز

دانشنامه عمومی

خط ۱ متروی اهواز به عنوان اصلی ترین خط به صورت زیرزمینی با ایستگاه ها ژرف و دو تونل مجزا رفت و برگشت از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع شده و پس از عبور از بلوار پاسداران و بلوار آیت الله بهبهانی به سمت خیابان نادری تغییر مسیر داده و با عبور از زیر رود کارون به سمت جنوب غربی شهر و منطقه گلستان ادامه مسیر می دهد و نهایتاً در منطقه بقایی در جنوب غربی اهواز به پایان راه خود می رسد. درازا خط ۱ بر اساس مصوبه شورا عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر با ۲۴ ایستگاه است، همچنین حداکثر زمان سفر از آغاز تا پایان راه حدود ۴۰ دقیقه برآورد شده است. بر اساس پیش بینی ها خط ۱ مترو در ساعت پیک ۱۷٫۰۰۰ مسافر را در ساعت جابه جا خواهد کرد. بر اساس طرح مترو اهواز، تا سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۷۰ کیلومتر درازا خواهد داشت.
خط ۱ قطار شهری اهواز اکنون در ۴ فاز در حال اجرا می باشد که به ترتیب مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. بر همین اساس فازهای مختلف بهره برداری عبارتند از:
• فاز ۱ - حدفاصل ایستگاه فرودگاه تا ایستگاه هفتم تیر
• فاز ۲ - حدفاصل ایستگاه هفتم تیر تا دانشگاه
• فاز ۳ - حدفاصل ایستگاه دانشگاه تا بقایی
• فاز ۴ - حدفاصل ایستگاه زرگان تا فرودگاه
طی بازدید دکتر شریعتی، استاندار خوزستان، از فاز یکم این پروژه، او گفت، امیدوار است که این فاز تا پایان سال ۱۳۹۶خ و آغاز سال ۱۳۹۷خ راه اندازی می شود که نشد. [ ۱]
عکس خط ۱ متروی اهوازعکس خط ۱ متروی اهوازعکس خط ۱ متروی اهواز
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران